News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
54 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

Bertje Beige

#120
Zo, het ding draait keurig zijn rondje's, heerlijk onthaasten 8)
Gister zijn de achterste frotteurs opnieuw afgesteld en de voorste zijn vervangen door nastelbare, dat rijd een stuk beter :)
Vandaag een 6 v. stopcontact geplaatst voor de tomtom.
Ook werd ik getipt dat de auto gespot is:

https://www.flickr.com/photos/55026517@N05/16924764947/in/photolist-rMzQYc-mdSue6-5XCVcs-9wh1WL-5gkc9L-qh9K5u-4croFw-aEjP9H-7heRF5-adLXq3-jF2TeX-k9ZX47-9XG8Qv-3enLUe-j25P5-j25Qq-owh4Pa-j262r-ow2xcn-9vruD5

RCUPPER

Wat een prachtige foto van een prachtige auto!


Wat een verschil he, mét afgestelde frotteurs rijden. Bij mijn AZU hadden de overijverige Franse restaurateurs de frotteurs ingevet, na deze ontdekking geen last meer van mijn rug gehad. Een vliegend tappijt is er niks bij!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

engbokho

Wat een geweldige foto. Zoooo leuk dat je er nu in kan roindrijden! 8)
Geniet!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

#123
Vandaag de eerste echte lange rit gemaakt, naar Ederveen en terug (en dat is ongeveer net zo ver als de Boterbloem in Leersum :) ) en het ding rijd goed. Ik ben alleen niet tevreden over het schakelen. Het voelt alsof het stokje op de bak er niet goed op staat, maar dat is in tegenstelling tot een "moderne" bak niet te verstellen. Ik heb Eurol 80 w 90 spec. 4 olie er in. Ik heb het idee dat het weleens aan de achterste versnellingsbaksteun zou kunnen liggen, dit omdat tijdens het optrekken het ding heel moeilijk uit de eerste wil. Ik heb er 1 van een 2CV6 gebruikt, heb ik dat goed gedaan? Zijn er nog andere mogelijkheden voor dit probleem?

Bertje Beige

#124
Het schakelprobleem is opgelost, via de EEEC kwam ik er achter dat de versnellingsbaksteun niet het probleem was; Tijs Kolen heeft me geadviseerd om de "stok" op de bak te demonteren, de boel schoon te maken en het oude vet te vervangen door nieuw!
En toen dacht ik; laat ik gelijk even het bakoliepeil checken, en toen bleek dit in het carter te zitten :o (en ik heb er echt nieuwe olie in gedaan zo'n 2000 km geleden):



Vermoedelijk is er ergens in de bak reinigingsvloeistof achter gebleven ???
Het schakelt nu samen met verse bakolie een stuk beter ;D

De voorschermen hadden een afwijkende kleur blauw. Ik heb dit eerst zo gelaten omdat het nou eenmaal bij de auto hoorde! Maar het begon me toch te storen en ik bedacht manieren waarmee ik de kleur zou kunnen veranderen zonder het verweerde uit te poetsen. Vorig weekend maar eens begonnen:



Met dit als resultaat:





Ik ben er in ieder geval tevreden mee :)
Binnenkort nog eens met dat rubber stoeien wat het klapraam open houd, dat ding past toch wel in het gat in de deur :-[




engbokho

Die rubbertjes zijn gewoon nieuw te krijgen, is wel fijn voor je elleboog ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Ik heb hem al, maar het gat in de deur lijkt wel te klein :'( Gebruik nu zo'n "klapraamhalverwegeopenhouder" maar dat is lastig, bij het uitstappen moet het raam steeds dicht........

engbokho

Nee gat in de deur is niet te klein. Veel zeepsop of siliconenspray gebruiken
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Nou vond ik het olieverbruik van de machine vrij stevig, maar ach; geen klepseals dus ik kon er verder wel mee leven.
Vandaag toch maar eens het snaveltje bekeken ???





Nou is dit een nieuwe van de EEEC, is dit weer een gevalletje 'hopeloze kwaliteit imitatiezooi", of is er iets anders aan de hand?
ik heb er nu een oude ingezet die niet zo soepel meer was, maar stationair kon ik merken dat ie wel open en dicht ging :-\

Burik

Olieverbruik van onze eend was ook fors. Liter op 500/600km
Maar hield er al rekening mee dat dit minder zou worden.
Na +/- 3.000km kom ik met een liter al bijna 1000km ver
Hetzelfde had ik met onze Opel Commodore.
Was ook ongeveer hetzelfde verbruik.
Vorige week nog gepeild. Na 1400km nog steeds op peil.
Moet allemaal weer lekker los komen en inlopen als het lang stilstaat.
Daarom moet je ze de eerste periode ook nooit lostrappen.
Maar dat moet je natuurlijk nooit doen  :P
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Bertje Beige

Het schakelprobleem is recent pas echt goed opgelost; de schakelstang (tussen knop en bak) was niet helemaal recht. Dit kon gelukkig met gepaste brute kracht weer worden rechtgezet ;D
Ook heb ik er een transistorontsteking opgezet; de contactpunten sturen nu een transistor aan. De 6 volt 123 was een nog betere optie geweest, maar die 180 euro was me iets te gortig gezien het verwachtte resultaat. Heb nu zo'n Velleman kitje er op zitten (€20,-) en hij trekt in de hogere toerentallen duidelijk beter door en daarmee is de topsnelheid ook toegenomen :)

Het is echt heerlijk om met zo'n langzaam toestel onderweg te zijn, ik kom nu op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, geweldig! 

Geert

Quote from: Bertje Beige on August 23, 2015, 18:04:02 PM


Het is echt heerlijk om met zo'n langzaam toestel onderweg te zijn, ik kom nu op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, geweldig!

Dat komt me heel erg bekend voor !
Snelwegen vermijd ik en dus ben je aangewezen op de oude routes, provinciale wegen , door dorpjes etc. . Ik geniet er iedere keer weer van !
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Zo, het wagentje is begonnen aan zijn winterslaap. Misschien dat ik hem er eens uit haal met mooi weer, maar dat zie ik dan wel.
Er zijn wat kleine klusjes die deze winter moeten gebeuren; de accubak moet beter beschermd worden tegen het mogelijk lekken van de accu. Ook moet het ruitenwissersysteem maar eens uit elkaar en er lijkt een ovale velg onder te zitten maar dat gevoel schijnt van de aandrijfassen te kunnen komen. Deze zijn volgens mij wel goed "uitgelijnd" maar ik zal er eens kritisch naar kijken en wellicht nieuwe kruisstukken plaatsen :)

Bertje Beige

#133
Zo, het wagentje mag af en toe even buiten snuffelen als de wegen het toe laten :) De aandrijfassen zijn uitgelijnd en de kruisstukken achter de wielen zijn vervangen.
Binnenkort maar eens aan de gang met het ruitenwissermechanisme, daar zit nogal wat ruimte op.

Ook slaat ze soms niet aan en met de slinger loopt ze dan gelijk; op de BEM gebeurde me dit ook. Ik verdenk een spanningsverlies op het contactslot. Eerst maar eens meten, maar deze draait ook steeds zwaarder en smeren helpt niet, dus die moet dus vervangen worden.

Nog even een leuk plaatje, vond het contrast wel grappig;



Ook moet ze nog werken voor de kost:


RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: