News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
44 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Ik heb het artikel ook gelezen en jou ervaring op FB.
Mijn bobine, Piece d'origine  :o , doet het prima, maar net dat beetje maar de looks :-\ ....
Echter als jij, monseigneur Dans Son Jus, om is dan kan ik vast volgen.

Bertje Beige

"Monseigneur San Son Jus", ;D ;D

Ook ik had geen problemen met de bobines die er op zaten, maar ik wist dat de bobines die ik had gewoon niet goed waren; als ze klotsen zit er gewoon te weinig olie in.
En onderweg bobines moeten wisselen op plaatsen of momenten wat me niet uitkomt vind ik niks, dan deze oplossing maar.
En dat de sterkere vonk iets meer vermogen levert is natuurlijk helemaal mooi. Alleen de looks onder de kap is jammer. :(

RCUPPER

Helaas uitverkocht op dit moment..  :(
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Bertje Beige

Op de BEM de tip gekregen om mijn carb. te vervangen door een 22 mm van een 18 Pk'tje voor iets meer vuur onder de kap.
Dus een carb. gescoord, laten reviseren en gister geplaatst en warempel; mijn tamme besteleendje is veranderd in een woest PK monster ;)

Nou is dit "iets" overdreven, maar de motor is "gretiger" geworden, draait makkelijker toeren. En wat ik er mee gereden heb lijkt dat de topsnelheid zowel met tegenwind als de wind mee iets omhoog zijn gegaan.
Dit zou betekenen dat ik toch eens iets vaker de snelweg zou kunnen/durf te pakken 8)

Een uitgebreidere proefrit moet het een en ander nog bevestigen, maar ik ben positief gestemd, word vervolgd :)

RCUPPER

& de bobines zijn weer op voorraad..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Arme bestellertjes, op de oude dag moeten ze sneller en zo nodig met het verkeer mee  :'(
En dat terwijl een nieuwe jas ze nog niet gegund wordt.

Bertje Beige

Hee Marco, zou jij je niet eens stil houden over dat sneller (nou ja, minder langzaam 8)) rijden? Zelf heb je een 602 i.p.v.. een 435 in de machinekamer staan ;D ;D
En over die jas, ik koop geen nieuwe jas als er een vlekje in zit hoor  ;) ;D

MarcoAZU

Je hebt helemaal gelijk Bert!
En wat nog meer, ik heb dan 28 PK in het vooronder, maar ik moet echt mijn best doen om boven de 100 km/h uit te komen! Met een 12 PKtje (of misschien 15) kun je ook de 100 km/h halen!
Ik zit er de laatste tijd wel eens aan te denken om er weer een viertje in te sleutelen, gewoon eens kijken hoe dat rijdt!

Bertje Beige

Vandaag is de auto probleemloos goedgekeurd voor 2 jaar, maar omdat vanaf volgend jaar alles wat 50+ is niet meer gekeurd hoeft te worden, was dit mijn laatste keuring voor de AZU  8)


Geert

de mijne moet nog een paar keer. de eerste voor 27 april a.s.!
En ik vraag me echt af :"waarom?"
Ik moet dus nog 4 keer  :'(
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Ik kan er niet zo'n moeite mee hebben, 35,- euro, ééns in de twee jaar!

Geert

#161
Quote from: MarcoAZU on February 24, 2017, 23:08:47 PM
Ik kan er niet zo'n moeite mee hebben, 35,- euro, ééns in de twee jaar!
Daar gaat het niet om,
Het gaat om : "Wat hebben ze nu weer te zeuren ?".
Sinds die oude monteur bij onze dorpsgarage weg is zoek ik naar een alternatief.
De laatste keer Ad v.d. Horst geprobeerd, maar daar voelde ik me toch nogal bezeikt.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Ja ik ook. Zodra een keurmeester vergeet dat de dame bijna 50 jaar oud is, is alles afkeur. En dan gaat het niet over zaken die mijn of de auto's veiligheid bevorderen: stadslichten, altijd speling op fusee's (wat een onzin, hoop dat een van jullie al eens versleten fusee's van dichtbij heeft gezien), ruitenwisserbladen, etc. etc. ...

Ik haat het, het hoeft van mij niet meer. Die stomme APK.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Bertje Beige

Ik heb gelukkig een dorpsgarage die dit soort auto's soepel, maar wel veilig keurt. De ruitenwissers zijn ruk, maar er is geen alternatief? OK. Stadslichten zijn nauwelijks te zien, maar ik heb de reflector los gehaald en laten zien dat er een lampje brandde: is dat origineel? Ja, "OK".
Fuseespeling hebben "die dingen" allemaal, dus werd niet moeilijk over gedaan. Uiteraard weet ik (en hun inmiddels ook) wat nog toelaatbaar is. Maar even op de remmentestbank vind ik niet verkeerd.
Ik laat de auto nog wel weer keuren, maar dan kan ik zelf nu bepalen of ik het nodig vind om iets aan te pakken, mocht er wat zijn. Het is fijn dat de verplichting er af is.

MarcoAZU

Ik ben het met Bert eens.

En ergens denk ik aan een sprookje: spiegeltje, spiegeltje aan de wand  8)

Die lui willen gewoon en moeten ook gewoon geld verdienen!

Tags: