Citroen Azu

Het Nederlandse Besteleendregister => A => Import besteleenden => AR => Topic started by: engbokho on February 08, 2012, 19:13:13 PM

Title: AR-39-92
Post by: engbokho on February 08, 2012, 19:13:13 PM
Type:  AZU
bouwjaar; 29-06-1962 
Kleur; Bleu neve / Vliegroest
bijzonderheden; volgens RDW 602cm

Sinds gisteren in NL. Oorspronkelijk Bleu Neve, nu prachtig, eeeh roestig. Leuke originele auto (55.000km).
Grappig detail is het overgangs dashboard: zonder laadstroom meter, maar al met de rode lamp!
(helaas) in de achterdeurtjes Glacauto ramen.

(http://kho.home.xs4all.nl/azu621.jpg)

(http://kho.home.xs4all.nl/azu624.jpg)

(http://kho.home.xs4all.nl/azu623.jpg)

Beetje stoffig onder de kap  ;D
(http://kho.home.xs4all.nl/azu622.jpg)

Title: Re: Azu 1962
Post by: azurblade on February 08, 2012, 19:22:51 PM
Geweldige fondst! Hebben hebben haha

Ik zeg afstoffen, technisch in orde maken, kenteken en rijden :)
Title: Re: Azu 1962
Post by: engbokho on February 08, 2012, 20:22:27 PM
Je vergeet het emmertje Owatrol  ;D
Title: Re: Azu 1962
Post by: mctommi on February 08, 2012, 22:58:22 PM
Je vergeet het emmertje Owatrol  ;D

Emmertje of twee ?

Krijg je dat ooit weg.........beetje veel vliegroest :(
Title: Re: Azu 1962
Post by: azurblade on February 08, 2012, 22:59:38 PM
yes niet geheel onbelangrijk ;) Zou het geweldig goed doen naast mijn dans son jus HY uit 64. Vergelijkbare patina :)

Maar ja je kan niet alles. Eerst nog een ami project kwijt...
Title: Re: Azu 1962
Post by: engbokho on February 09, 2012, 07:18:56 AM
Je vergeet het emmertje Owatrol  ;D

Emmertje of twee ?

Krijg je dat ooit weg.........beetje veel vliegroest :(

Weg? Nee juist conserveren met Owatrol! Ik hou wel van deze "look". Het fijne van dit autootje is dat het allemaal (nog lang) niet te ver is. Hij heeft dan ook altijd binnen gestaan.
Zelfs het chassisnummer is gewoon leesbaar  :o
Title: Re: Azu 1962
Post by: azurblade on February 09, 2012, 08:14:15 AM
...het is inderdaad gek om te zeggen dat hij er door de roest heen gezien best hard uitziet ;)

Past ook goed naast jou trax engbokho of deze azu al een nederlandse eigenaar gevonden?
Title: Re: Azu 1962
Post by: engbokho on February 09, 2012, 09:06:32 AM
Heb als dagelijks vervoer al een ' 64 AZ in deze "kleur" ;D
Kan niet nog een auto kwijt, hebben er al vier...

(http://kho.home.xs4all.nl/eend.jpg)
Title: Re: Azu 1962
Post by: azurblade on February 09, 2012, 09:58:31 AM
Geweldig kleurenpallet had citroen in de jaren 60  ;D

Ik heb ook nog geen plek voor deze geweldige voiture maar anders...
Title: Re: Azu 1962
Post by: mctommi on February 09, 2012, 10:50:02 AM
Heb als dagelijks vervoer al een ' 64 AZ in deze "kleur" ;D
Kan niet nog een auto kwijt, hebben er al vier...

Ik heb nog wel een leuk pand voor je te koop, daar passen er meer dan 15 in !
www.molendijk13.nl (http://www.molendijk13.nl)

Leuke "kleur" dat wel, maar het zou dan eigenlijk egaal moeten zijn :)
Zo hoop ik ook dat de Primagaz AZU bij Edwin Groen "dans son jus" blijft. Lijkt me doodzonde om die over te spuiten :(
Title: Re: Azu 1962
Post by: jornmetten on February 09, 2012, 11:10:50 AM
Prachtig!

Idd gewoon zo laten. in de RX of de owatrol gaat geweldig.
Ik rij ook al jaren in een auto met de zelfde kleur, gaat prima

in ieder geval beter dan slecht gespoten, waar het onder gaat rotten zonder dat je het ziet.
En veel mooier!
Title: Re: Azu 1962
Post by: Geert on February 09, 2012, 22:21:45 PM
Rijp voor de sloop !!
Voor een vergoeding van de reiskosten kom ik je wel van dat stuk roest ontdoen.
Title: Re: Azu 1962
Post by: mctommi on February 09, 2012, 22:25:35 PM
Rijp voor de sloop !!
Voor een vergoeding van de reiskosten kom ik je wel van dat stuk roest ontdoen.

Geert, jij bent te goed voor deze wereld :P
Title: Re: Azu 1962
Post by: azurblade on February 10, 2012, 12:47:09 PM
En ze loopt weer, las ik in de advertentie :) Weer een stapje verder.
Geweldig lijkt me dat om dat na zoveel jaar weer te laten lopen.

Title: Re: Azu 1962
Post by: engbokho on March 07, 2012, 07:29:53 AM
Nog leuker was het rijden er in  ;D  8)
Title: Re: Azu 1962
Post by: azurblade on March 07, 2012, 14:42:49 PM
Dat is inderdaad nog mooier :)
Tijd voor een filmpje ;)
Title: Re: Azu 1962
Post by: CitroenAZU on March 07, 2012, 19:49:02 PM
Gaaf karretje Eng Bo!
Title: Re: Azu 1962
Post by: siemenazu on March 11, 2012, 11:13:59 AM
ding komt naar friesland hoorde ik?  :D
Title: Re: Azu 1962
Post by: engbokho on March 11, 2012, 12:36:42 PM
Oh ja?  ;) ;D
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on May 31, 2012, 20:46:44 PM
Ik ben Bertje beige, de trotse eigenaar van deze azu ;).
Ben momenteel bezig de auto te demonteren, als deze gedemonteerd is gaat ze de stalling in totdat mijn lasser tijd heeft om haar aan te pakken.
Bodemplaten en voetenbak moeten worden vervangen, ook is er laswerk in de laadbak, veroorzaakt door een schade, ook is er nog wat laswerk aan het schutbord, en ongetwijfeld kom ik nog meer tegen als de koets word gelicht :(
Ik heb de auto gekocht om de prachtig aangeroeste buitenkant, en die blijft dus, uiteraard wel conserveren met RX 5.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 12, 2012, 20:29:56 PM

Na 50 jaar zijn gisteren de koets en het chassis weer gescheiden, uiteraard niet definitief ;D
Binnenkort gaan koets en chassis naar de lasser, die gaat er mee bezig zodra hij tijd heeft, maar dat heeft hij voorlopig niet.....
Het chassis heeft geen laswerk, maar het schept bij mij ruimte en de koets is zo mobiel 8)
Tijdens de demontage weinig verrassingen tegengekomen, en dat wat ik nog wel tegenkwam, vind ik meestal het lassen niet waard, bv. het kokertje waar de bedrading doorheen loopt, deze is bij de linker aan de onderkant nogal open :), en zo zijn er nog wel meer van die kleine onbelangrijke roestgaatje's die ik alleen maar goed ga conserveren.
Wat sfeerplaatje's: 

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z7TJLZTY
Title: Re: AR-39-92
Post by: jornmetten on June 12, 2012, 20:36:53 PM
Goed bezig!

Als je het laswerk, wat aan de buitenkant zichtbaar is niet gelijk in de RX of de owatrol zet kan het een beetje aanroesten.
Zie je er later niets meer van;)

Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 12, 2012, 20:40:20 PM

Yep, dat was ik ook van plan, en voor de Franse sfeer ga ik misschien ook wel ergens iets verbergen met een stukje blik en popnagels ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: jornmetten on June 12, 2012, 20:48:58 PM
Haha,

je kan natuurlijk overdrijven..
het moeilijkste vind ik om als je aan het opbouwen bent het niet toch te mooi te maken.

Voor je het weet doe je te veel.

Veel plezier met je pracht AZU
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on December 26, 2012, 15:42:47 PM
Het gaat niet hard met de restauratie, maar dat hoeft ook niet ;D, het eerste plaatwerk is geconserveerd met RX 5 en 10 (op kleur).
De tank zit in de zwarte RX, de versnellingsbak is schoongemaakt en gespoeld. De nieuwe banden (Michelin look a likes) nu vast maar gekocht omdat ze nu nog leverbaar zijn. Originele Michelins is mij te duur voor een auto die amper kilometers gaat maken, maar Mabor's o.i.d. vind ik ook geen gezicht, vandaar dit alternatief.

Wat plaatje's: http://www.mijnalbum.nl/Album=BOOCHMSQ

Ga binnenkort met de motor beginnen, alleen schoonmaken, verven en normale slijtagedelen vervangen, blok gaat niet uit elkaar, daar liep het veel te goed voor :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 17, 2013, 08:46:48 AM
Even een vraagje; ik heb de klemmetje's waarmee de olieleidingen vast zitten naast de cilinders losgehad en het kunststof wat daar tussen zat was helemaal verpulverd, wat kan ik daar nu het beste voor gebruiken?
Dacht zelf aan een stuk binnenband van een fiets, of zijn er betere optie's?
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on February 17, 2013, 09:01:24 AM
Binnenband is perfect!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 18, 2013, 06:48:16 AM
O.K. merci :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on March 05, 2013, 19:28:18 PM
Ik heb vandaag mijn (doffe :() AZU koplampen eens goed bekeken, de reflectors zijn identiek aan wat er ook in modernere Eenden zit, alleen mist het gat voor het stadslichtje nog.

Overigens is het wel apart dat er op de glazen in een rondje NL staat, bij de moderne glazen staat op dezelfe plaats Cibie.

Ik heb wel goede reflectoren liggen van modererne Eenden, en ik verwacht dat het me wel gaat lukken om de 6 volt lamp er in te laten passen, maar ik blijf natuurlijk zitten met het gat van het stadslichtje; als ik dat met een (wit/grijs) dopje afsluit, is dat dan APK waardig?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 17, 2013, 19:42:54 PM
Heb nu het chassis bijna kaal, weinig laswerk, 3 kleine gaatje's in de bovenplaat en de motor onderplaat is ingescheurd en zit niet lekker vast.
Daar waar de koets vast zit op het chassis, en dan met name bij het bestelgedeelte, is de felsrand rondom de gaten nogal krom, kan dit zo blijven? De auto heeft ooit iets van een ongelukje meegemaakt, maar ik twijfel of dat de oorzaak is, dat tikje is rechts geweest, maar op de linker kant van het chassis is bij het bestelgedeelte de felsrand bij de gaten ook wat krom.
En op de hoofdremcilinder zit een glazen potje, en onder dat glazen potje zit een ijzeren ring, is die ook te demonteren?

Wat de rest van de auto betreft, de motor is schoongemaakt en opgeverfd, niet uit elkaar geweest, wel doorgespoeld! De bekleding is vervangen door gebruikte (blauwe) hoezen met daaronder 2CV6 matje's, uiteraard wel nieuwe rubbers. de stoelframe's zijn alleen schoongemaakt.
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on June 17, 2013, 20:05:54 PM
Het potje kan je demonteren met een dop (21?) die je via de bovenkant er in moet steken. Let op dit vereist goede controle over het gereedschap want anders is het potje kapot..
Die kromme naden kunnen geen kwaad, wel allemaal even langslopen en in de RX of dunne Dinitrol zetten.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 17, 2013, 20:11:18 PM
Eng Bo, het potje is al los, maar aan de onderkant van het potje blijft een ijzeren rand zitten en ik vraag me af of die ook nog los kan van het glas, het lijkt met een schroefdraad gemonteerd te zitten, vandaar! ::)
Uiteraard word het hele chassis nog behandeld met RX ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: siemenazu on June 29, 2013, 22:39:39 PM
Ik heb de koets gister bekeken! wat een heerlijk ding bert!!! geweldig!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 30, 2013, 09:50:26 AM
Bedankt Siemen, ben er zelf ook wel tevreden mee :D

Nou ga ik binnenkort het chassis in de kleur zetten, maar ik snap iets niet; de bovenkant van het chassis is in de cabine en daar waar de techniek woont blauw (geweest :P), dus de koets zal in de fabriek op het chassis gespoten zijn, maar daar waar het reservewiel en de tank wonen is de koets ook blauw, maar daar is het chassis niet blauw. En de steunbalken onder de laadbak zijn ook ooit blauw geweest? Nu alleen nog maar vliegroest, wil ze t.z.t. weer blauw maken, dit hoort toch zo?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on June 30, 2013, 11:17:40 AM
De balken onder de laadvloer zitten aan de carrosserie vast en zijn zodoende meegespoten in de kleur van de carrosserie .
Het "gat"in de carrosserie in je cabine is volgens mijn niet mee gespoten in de kleur van de carrosserie , bij mijn AZUtje   was gewoon de kleur van het chassis zichtbaar.
Ik weet het niet zeker ( dat zal Martijn  Well zijn  :P ) , maar dat kan liggen  aan de fabriek waar de wagen gemaakt is ,of aan het jaartal, of de spuiter.

Is die wagen niet een keer overgespoten ? b.v. door schade ?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 30, 2013, 17:25:45 PM
Ik heb nog eens goed gekeken en op het chassis zijn onder het bakje wel sporen van blauwe spuitnevel te vinden.
De auto heeft ooit wel schade gehad, maar is nooit bijgespoten.
Ik maak het chassis zwart met RX10 maar onder de motorkap en  in de cabine maak  ik het  blauw met op kleur gemengde  RX10.
Dit laatste ga ik ook gebruiken voor de onderkant van de koets.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 11, 2013, 17:58:27 PM
Ik heb 3 foto's in het album bijgeplakt;

http://www.mijnalbum.nl/Album=BOOCHMSQ

Het motortje staat geverfd en schoon en wel heerlijk in de woonkamer, motor is niet uit elkaar geweest, alleen achterste keerring en de koppeling zijn vervangen.
 
De rode versleten stoelbekleding is vervangen door blauw nog niet versleten bekleding, eronder zitten 2cv6 matje's met nieuwe rubbers.
En tot slot nog een plaatje van het chassis in kleur.
Moet het chassis nog vol jagen met RX7 en daarna zijn de assen aan de beurt :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on July 11, 2013, 18:44:47 PM
Uhm, waarom staat het chassis nog niet in de woonkamer ?
Komt dat nog als het klaar is ? Ik vind het een beetje discriminerend . :o
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 14, 2013, 09:22:24 AM
Dat is i.d.d. discriminatie, want het chassis komt i.d.d. niet verder dan de garage, maar het is zelfs nog erger, er zijn plaatwerkdelen en andere kleine onderdelen die het zelfs tot in de slaapkamer gehaald hebben :D :D
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on July 14, 2013, 10:28:30 AM
Dat is i.d.d. discriminatie, want het chassis komt i.d.d. niet verder dan de garage, maar het is zelfs nog erger, er zijn plaatwerkdelen en andere kleine onderdelen die het zelfs tot in de slaapkamer gehaald hebben :D :D
In bed ?
Title: Re: AR-39-92
Post by: mctommi on July 14, 2013, 13:37:54 PM
LOL........ er ligt hier een AMI6 voorruit onder het bed en in de kledingkast staan AZU-L zijruiten......het is een vrius, het zit overal :P
Title: Re: AR-39-92
Post by: Valérie on July 15, 2013, 00:09:12 AM
Quote
het is een vrius, het zit overal
duzzz ... hoogstwaarschijnlijk óók in bed ...
Maar dà's té intiem ... (ik vermoed zelf "de carburateur" ... of de "olie-vulpijp"... maar dat is gissen hoor ...!)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 29, 2013, 21:38:55 PM
Nou ben ik van plan om de achterste remtrommels te demonteren, maar hoe krijg ik dat kapje waarachter de centrale moer zit, er af? ???
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on July 29, 2013, 22:31:42 PM
Met twee schroevendraaiers  proberen voorzichtig te wrikken.
Als dat niet lukt met grof geweld, daarbij maak je het kapje wel stuk en moet je een nieuw kopen.
Title: Re: AR-39-92
Post by: MartinAZU on July 29, 2013, 23:18:09 PM
Ja, gewoon met een schroevendraaier. Er op de zijkant in slaan en er uit wippen die ijzeren doppen.
Dan in de container  ;) er mee, ze passen toch niet mooi meer. Vuil er in en vet eruit met die kromme doppen.Er zijn gewoon hele mooie plastic zwarte doppen daar voor te koop als vervanger.
Passen goed en je kan ze makkelijk in en uit de trommel halen  :o
Zijn zo te koop bij een beetje eendengarage !
Title: Re: AR-39-92
Post by: marcopr on July 29, 2013, 23:29:00 PM
Er hoort een blikken kapje op maar die krijg je denk ik niet zo eraf dat hij er sluitend terug op kan. Ik heb ook plastic erop gestoken. Ideaal en je ziet er niks van.
O ja, origineel zit er een spiraalveer in de remtrommel. om de remschoenen na het remmen te lossen. Ik heb deze vervangen door een stalen veer zoals in 'moderne' eenden zit. Werkt beter dan zo een hele oude veer.

Ik ben dol op lekker echt oud. Maar soms smokkel ik een beetje... ::)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 30, 2013, 07:49:47 AM
Heren, dank U, ik ga deze doppen met gepast geweld verwijderen en dan vervangen door plastic doppen :D
Die moderene veer gebruiken voor het lossen van de achterremtrommels, is dat beter of werkt dat alleen maar makkelijker?
Voor heb ik nl. ook de originele veren weer hergebruikt.
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on July 30, 2013, 07:58:46 AM
Waarschijnlijk hebben je nieuwe voeringen ook het gat voor de "moderne" veer. Anders moet je waarschijnlijk gaatjes bijboren voor de oude veer (als deze op een  andere plek zitten)
Anders gaat nml je veer aanlopen op de naaf... >:(
Title: Re: AR-39-92
Post by: marcopr on July 30, 2013, 22:42:23 PM
Voor heb ik ook de oude zitten.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on August 01, 2013, 08:20:16 AM
Achter blijven ook de oude veren zitten, de trommels en de voeringen zien er nog geweldig goed uit, dus de voeringen ga ik hergebruiken!
Uiteraard wel nieuwe remcilinders ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on August 04, 2013, 08:39:43 AM
Nou wil ik de achterwiellagers van nieuw vet voorzien; ik heb een bus met smeervet, een koker met donkerkleurig vet en een koker met lichtkleurig vet. Beide kokers zitten in een vetspuit dus ik kan niet lezen wat er in zit.
Kan ik 1 van de 3 gebruiken of moet ik toch wiellagervet gaan kopen?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on August 31, 2013, 08:18:43 AM
Mijn motorkaphaak heeft het deel waarmee je ontgrendeld, op de bumper liggen.
In dat gedeelte hoort een rubbertje te zitten, maar wat voor?
Is dat hetzelfde puntrubbertje waarmee de motorkap op de voorschermen rust?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on August 31, 2013, 09:58:18 AM
Ik denk het wel, zal wel zijn zodat het niet rammelt en de lak van de bumper niet beschadigd.
Mijn broer en ik hebben nu een AZ  uit 1965 aangeschaft en die heeft dat ook, maar ook hier zit er geen rubbertje meer in.
Wat dat vet betreft : Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk vet je erin spuit , zolang er maar vet in zit.
Maar staat het gebruik niet op de koker ?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on September 11, 2013, 19:03:00 PM
Zo, er is weer een fase afgerond, het rollende chassis is klaar :)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TOSZZI8-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOJAXIGL-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-446VVTPO-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZKYAD67-D.jpg)

Wanneer de volgende fase gaat beginnen; geen idee! De carosserie moet nog gelast worden en dat doet iemand anders voor me ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on September 11, 2013, 19:25:49 PM
Leuk!  :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on April 21, 2014, 09:42:14 AM
En toen was er ineens het bericht dat de lasser klaar was met mijn koetsje :).
Wat gelast moest worden is gelast, maar er is geprobeerd om de buitenkant zo authentiek mogelijk te laten, en dat is gelukt:

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z3XZGAUD#3DCR7WGQ

De spatschermen zijn op zijn Frans gerepareerd en ook niet alle gaten zijn dichtgelast. Nadat er met RX5 behandeld is, moet ik nog wel wat gaatjes dichtkitten, maar lang niet alles word dicht gekit 8).
Voorlopig begin ik door tijdgebrek nog niet aan dit project :(, jammer, dit is wel het mooiste werk ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on September 08, 2014, 20:15:41 PM
Ben bezig met het koetsje, de onderkant is nu mooi blauw en de binnenkant is ook weer netjes genoeg ;)
Maar nu heb ik een vraag over de bedrading; de voeding van het rechter achterlicht komt vanuit de kentekenplaatverlichting en gaat dan vanuit binnenuit gezien naast het achterdeurtje een kokertje in naar beneden. Maar waar hoort hij dat kokertje weer te verlaten om bij het achterlicht te komen? Mijn lasser had hem er uit gehaald (de draad :P) en ik druk hem weer terug, maar kom onder de auto uit, dat lijkt me niet de bedoeling.
Overigens komt er rechts een andere achterlichtunit in, 1 met achter- en remlicht.


Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on September 09, 2014, 07:17:43 AM
Als het goed is komt de voeding uit het balkje aan de zijkant van de auto en splitst dan om naar boven te gaan (langs de achterpanelen, via lipjes) en om naar beneden te gaan via het gat in de bovenkant/hoek van de wielkast.
Eeuh snap je het nog? :o
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on September 09, 2014, 17:29:21 PM
Eng bo, ik snap het omdat ik dit wel weet, ik heb de draden al helemaal onderaan, ze komen uit dat rechthoekige kokertje wat naast de deurtjes naar beneden gaat.
Maar klopt het dat de draden vlak voordat het kokertje ophoud het kokertje verlaten door een rond gat? Dit gat zit maar 1 a 2 cm van het eind van het kokertje af.

Overigens lukte het mij niet om de draad voor de rechter remlamp door deze kokertjes te krijgen, dus deze loopt nu door de beugels die achterbumper heten, uiteraard .el in een tule ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on September 09, 2014, 18:26:18 PM
mmmm ik ga toch voor de zekerheid donderdag even onder een azu liggen. U hoort nog!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on September 18, 2014, 18:10:25 PM
Ga op de BEM zelf wel even onder een AZU liggen 8)
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on September 18, 2014, 19:12:56 PM
Hopen dat je niet al te zeer een bierbuik hebt, al is eronder liggen, zien en voelen vaak het meest raadzame!  En foto's maken!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 05, 2014, 11:29:06 AM
Onderzoek naar de bedrading heeft mij niet veel wijzer gemaakt, ik geloof dat het bij ongeveer elke besteller anders liep.... :(
Ik heb gister het chassis weer opgehaald en de koets er weer op gezet, ik kan dus aan het mooiste deel van de restauratie beginnen :)
Ik heb wat foto's bijgeplaatst in het album:

 http://www.mijnalbum.nl/Album=BOOCHMSQ#PY7WATHM

Heb er op verzoek van een andere eigenaar van een 62er azu die ik op de BEM trof nog even een foto bijgeplakt van hoe het rechter achterscherm met popnagels vast zit!
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on October 06, 2014, 09:21:38 AM
Leuk man die popnagels! :o En wat een knappe eend!

Voor de bedrading zou ik gewoon de meest weggewerkte optie nemen, en wellicht nog extra massa maken aan de achterzijde van het chassis. Wat extra massa kan nooit kwaad lijkt me  ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 15, 2014, 20:50:58 PM
Even een vraagje; daar waar de draden van de remlichtschakelaar uit de draadboom komen, komt ook een gele draad. Daar hoort een kabelschoen aan te zitten, maar die is bij mij afgebroken. Er zit nog wel een bruin hulsje omheen.
Ik vermoed dat het een massaverbinding is die onder 1 van de boutjes van het deksel van de versnellingsbak hoort te zitten. Klopt dit?
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on October 15, 2014, 22:51:04 PM
Misschien moet je gewoon even koffie gaan zetten  ::)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 16, 2014, 18:32:47 PM
Ik ben van de Senseo 8), maar ik ben er al achter! Het is van de massa, maar hij zit bij dezelfde bout als waar de - kabel op de bak zit.  Het restant zag ik nl. zitten :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on October 17, 2014, 08:28:04 AM
Ik ben van de Senseo 8)

Bij klanten vraag ik eerst of het echte koffie is, of Senseo , als ze me koffie aanbieden.
Senseo sla ik altijd af ! Dat vind ik nou echt om van te kotsen  :o
Misschien een goed antiroest middel ?


Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 17, 2014, 17:46:04 PM
En dan maar RX of owatrol met suiker en melk ;D
Ik hoor het vaker, dat Senseo niet lekker is, maar ach, dan zal ik wel geen smaak hebben ;)
Even over de AZU; ik geloof dat er in mijn koets een voetenbak is gelast waarvan het lipje van de gasplank op z'n kop zit :-\
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on October 17, 2014, 18:00:29 PM
Volgens mij niet, maar wat maakt dat uit ? Dat zou evengoed moeten passen !
Nee, echte koffie zwart !
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 17, 2014, 19:27:05 PM
Geert, ik ben nieuw in de gasplankmaterie; het lijkt mij dat de ronding van de gasplank in een 'krullend rondje" op de voetenbak komt. Het zelfde idee zoals de motorkap scharniert en zoals de achterdeuren van een berline Eend.
Maar als jij zegt dat het niet uitmaakt hoe het lipje op de vloer zit, dan snap ik het even niet meer........... ::)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on October 17, 2014, 19:40:37 PM
bij mij zit er een rubbertje onder aan het plankje van het gaspedaal, dat klemt over dat metalen lipje , maar misschien zit het bij jou anders ?
Kijk deze bedoel ik:  http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dyane--Ami---Mehari/Pedalerie/Kunststoffhalterung-fuer-stehendes-Gaspedal-unten--2CV.html
http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dyane--Ami---Mehari/Pedalerie/Gaspedal-stehend--2CV-1966-bis-1968.html


Ah, ik zie het al, jij het een ander pedaal : http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dyane--Ami---Mehari/Pedalerie/Gaspedal-stehend--2CV-1949---1966.html

Sorry, niks gezegd !!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 17, 2014, 19:48:16 PM
Ben even wezen Googelen, en heb inderdaad gezien dat er verschillende systemen zijn gebruikt.
Dit zou ik moeten hebben (2e plaatje van boven):

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12281&postdays=0&postorder=asc&start=15

Maar bij mij zit de opening van de krul dus aan de onderkant :-[
Ik hoop dat ik het beugeltje er netjes af kan krijgen, en dan maar omdraaien..........
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on October 17, 2014, 21:15:25 PM
Kom vooral koffie drinken in WEST FRIESLAND (ze snappen het niet over de dijk  8) )

Wij gebruiken een filter, en GEEN rubbertje  ;D

(tenminste, dat proberen wij!)   :o
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on October 18, 2014, 08:32:16 AM


Maar bij mij zit de opening van de krul dus aan de onderkant :-[
Ik hoop dat ik het beugeltje er netjes af kan krijgen, en dan maar omdraaien..........

Zo te zien zit dat met twee puntlassen vast, die kun je gemakkelijk uitboren.
Omdraaien en voorzichtig vastlassen, zodat je niet teveel verf beschadigd, of evt. met popnagels vastzetten. .
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on October 18, 2014, 16:00:08 PM
Zo, na een heerlijk bakje Senseo ;D maar eens een hamer en geschikte beitel ter hand genomen; het lipje lag er vrij snel af en is nog prima te gebruiken.
Overigens zijn deze lipjes ook los te koop.
Word weer vastgezet met 2 popnagels, probleem opgelost dus :)

Zo, nu eerst een Senseo..........

Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on October 18, 2014, 18:28:25 PM


.....And Bob's your uncle !

Op je gezondheid ! :P
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on December 07, 2014, 11:09:26 AM
Ik heb de auto op verlichtingsgebied enigszins aangepast. Ik heb leds gebruikt om beter op te vallen en om het stroomgebruik te beperken zodat de accu (hopelijk) word bijgeladen als ik met het licht aan rijd 8)
Ik hoef van de apk voor geen richtingaanwijzers, maar omdat die dingen op de zijkant van de bak nou ook niet bijster veel opvallen, ben ik gaan zoeken naar een mooie oplossing, en dat is dit geworden:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BJESRQGE-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-F74IYB3D-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OF4FO7BS-D.jpg)

Het is een geelkleurige led. Ik had nog liever oranje gehad, maar helaas :(. Het valt weg als de verlichting aan staat. Maar overdag zal ik de verlichting niet veel gebruiken en als het donker is valt de lamp op de zijkant van de bak veel meer op.

De achterlichten zijn nieuw, gemaakt bij DG en er zat kortsluiting in en het monteren van de led lampen was ook een drama :'(

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXRPBAA8-D.jpg)
zo zien de leds er uit

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OB4FKSD-D.jpg)
achterlichten

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTGLYYLJ-D.jpg)
remlichten

De auto had origineel alleen links een remlicht, maar ik heb er rechts toch maar 1 bijgeplaatst :)

De richtingaanwijzers zijn van achter maar matig te zien, daarom heb ik bij een electronicazaak gele leds en weerstanden gekocht en dit aan elkaar geknoopt en onder het kapje er bij gefrummeld :D

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-44XX8VGO-D.jpg)

De buislampje 's van het stadslicht en de kentekenplaatverlichting worden ook nog vervangen door leds, maar die zijn pas begin 2015 leverbaar!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on December 28, 2014, 12:13:06 PM
Heb tijdens de kerstdagen wat kleine dingen aan de azu gedaan; de nieuwe kentekenplaten heb ik verouderd zodat ze wat minder uit de toon vallen.
Thinner, staalwol en wat witte verf doen wonderen:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MTBSQEQO-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPT4AQ8Q-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LE6RGW4D-D.jpg)

De nieuwe plaat heb ik nodig voor de apk keuring, de achterste gedeelde zal niet worden goedgekeurd :(.
Ook nog een nieuw rubbertje gemaakt voor het openhouden van de zijklep:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDPUNWJK-D.jpg)

Ik heb er maar 1 nodig, 1 gaat er naar een 350 van mijn maat en 1 voor reserve.
A.s zaterdag naar het magazijn om wat klein spul en een accu te halen, en dan zal deze machine binnenkort weer tot leven worden gewekt :).
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on December 29, 2014, 08:48:16 AM
Die led-jes vind ik een goed idee, misschien ook voor onze AZ straks .
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on December 30, 2014, 20:22:45 PM
Gaaf zo die platen.
En ledjes is zeker een goed idee. Die buislampjes op 6 volt zijn minder zichtbaar.
Bij mijn azam zonder knippers voor kreeg ik regelmatig mooie vingers van medeweggebruikers te zien op rotondes :D
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on December 30, 2014, 20:52:48 PM
En dan wil je (zoals ik deed) al helemaal niet zonder in de stad rondrijden. Ik heb toen maar snel Benelux knipperlichten in de voorschermen gezet. 8)
Title: Re: AR-39-92
Post by: mctommi on January 04, 2015, 20:38:29 PM
Klapraampje open en je hand uitsteken ?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on January 05, 2015, 18:00:52 PM
Is het bij een 15 pktje nodig om de haak die de motorkap vast houd (heb de nieuwe kap 8)) te verwijderen als je het rooster voor de ventilator wilt verwijderen? ???
Of heb ik iets verkeerd gedaan? Heb wel motorsteunen gebruikt van een 2CV6, maar ik meen me te herinneren dat die net zo hoog waren als de oude :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on January 05, 2015, 20:57:34 PM
Die kan gewoon blijven zitten bij 12 en 18pk of had je het zelf al gebrobeerd?
Steunen zijn gelijk als een 2cv6 dus zou moeten kunnen. Fototje misschien
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on January 05, 2015, 21:09:24 PM
Ik kwam er vanavond achter dat het bij mij niet wil. Dat boutje moet recht naar beneden en daar zit dus die motorkaphaak >:(
Heb die haak dus verwijderd en kon toen pas dat boutje verwijderen.

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFZL6LAE-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVPV4XKX-D.jpg)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on January 06, 2015, 21:46:34 PM
Iemand die mij kan vertellen wat er niet goed zit?
Title: Re: AR-39-92
Post by: jos52nl on January 06, 2015, 22:35:24 PM
Volgens mij zit het wél goed. De onderste bevestigingsstrip van het rooster heeft geen gat, maar een sleuf. Een soort vork die je, als het boutje een paar slagen losgedraaid is, er onder uit kunt schuiven. De motorkapsluiting kan dan blijven zitten.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on January 07, 2015, 16:57:34 PM
Als dat rooster een sleuf had gehad Jos, dan was de logica van de constructie mij wel duidelijk geworden, maar het is geen sleuf, maar een mooi rond gat...... ::)
Ik kan natuurlijk die onderste bout gewoon weg laten, maar dat is eigenlijk wel de laatste optie.
Of is dit origineel zo ondoordacht omdat het 1 van de eersten is met een gladde kap en hebben ze het later aangepast? Ik weet niet hoe het bij een 18'pktje zit :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on January 07, 2015, 22:43:21 PM
Soms met een sleuf en soms niet  >:(
Title: Re: AR-39-92
Post by: mctommi on January 11, 2015, 17:08:50 PM
Moeten er geen blokjes tussen motorsteunen en koelhuis ? Ik heb hier even geen 12/15 PK bij de hand om even te spieken :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: mctommi on January 11, 2015, 17:16:04 PM
Even het onderdelenboek gepakt; géén blokjes dus......dan weet ik het ook niet meer :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: Valérie on January 12, 2015, 00:47:03 AM
Aan de foto's te zien zitten er dus wèl rubbers tussen de steunen en het koelhuis ...  ::)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on January 12, 2015, 20:07:40 PM
Ik heb de motorsteunen van een 2cv6 gebruikt.
Ik laat het boutje eerst maar weg, maar ga op zoek naar een rooster met sleufgat, zal de A type markt of Citromobile wel worden.
Ik zou natuurlijk in deze het ronde gat kunnen opwaarderen naar een sleufgat, maar dat vind ik zonde :-\ ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on January 18, 2015, 11:16:39 AM
Zo, de motor heeft gelopen. Startte zeer vlot en loopt netjes. Warm laten worden en de kleppen gesteld, hoefde maar 1 uitlaatklep iets krapper gezet te worden. De dynamo blijkt het ook te doen, deze laad 7.3 volt. De remmen zijn gevuld en lijken het ook goed te doen. Heb tenminste een goede pedaaldruk en er blijft niks hangen als ik het pedaal los laat.
Nu nog de binnenbekleding terug plakken, kachelslangen plaatsen, de deuren klaar maken, de stoeltjes er in en de spatborden/motorkap en dergelijke terug plaatsen en dan geloof ik dat ik klaar ben  :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on January 18, 2015, 12:04:12 PM
Oei! Je kan bijna rijden  8)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Ad AZU on January 18, 2015, 13:46:25 PM
ook al zo goed bezig!!
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on January 18, 2015, 14:47:34 PM
Goed bezig! Al minstens 1 besteleend klaar voor Leersum!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 11, 2015, 17:47:17 PM
Weer even een update, zo staat ze er momenteel bij:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZKY4H8L-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFXMJURG-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCJ8UX84-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3R8PNUL-D.jpg)

Wat zit daar op het dak? Juist:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XWRPT7LH-D.jpg)

Om het onder de kap ook zo authentiek mogelijk te laten lijken:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCTLVFSN-D.jpg)

Ook hier ledverlichting

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWQDKGVR-D.jpg)

Evenals hier

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TNBXNU8-D.jpg)

En de kentekenplaat heeft ook ledverlichting, maar die foto is mislukt :(

In de auto zat een gegraveerd plaatje met daarop de naam van de vorige eigenaar van de auto. Dit plaatje ligt in een vitrinekast, maar het Letteratelier heeft er een stickertje van gemaakt en dat heb ik op dezelfde plaats terug geplakt.

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OT3QSXCH-D.jpg)

Moet nu de motorkap en de stoelen nog terug plaatsen, maar die staan elders, en op de deuren moet ik nog spiegels monteren, hier komen "moderne" besteleendspiegels op. Ook moet ik nog 1 klapraampje maken.
Kortom, het eind is in zicht :)









Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on February 11, 2015, 19:38:25 PM
Die laatste loodjes wegen het zwaarst.. maar wat een verschrikkelijke knappe besteleend!
Title: Re: AR-39-92
Post by: mctommi on February 11, 2015, 20:52:19 PM
Ziet er prima uit ! Nog even doorbijten en je kunt gaan genieten :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on February 12, 2015, 07:24:35 AM
Goed bezig! :).
Maar eeeh die kachelslangen gaan je koppijn geven. Nu zit er geen geluidsdemping meer in... :o
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on February 12, 2015, 18:48:04 PM
Ik vindt het een geweldig leuke auto .En het lef, om hem dans son jus  te laten en niet helemaal als nieuw te restaureren.
Ik hoop dat je er erg veel plezier van mag beleven !
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 12, 2015, 20:37:36 PM
Heren, bedankt voor de positieve reacties, en wat het aluminium buisje in de kachelslang betreft Eng Bo, ik heb nooit over de geluidsdemping van de originele slang nagedacht :o, maar stil zal de auto toch wel niet zijn ;D
Dit aluminium heb ik gebruikt omdat er een gaatje in zat, de andere grote slang is nog helemaal origineel en de kleine voor de voorruitontwaseming is wel een nieuwe, gekocht in Frankrijk. Dit is papier met een grijzige stof er om heen.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on March 08, 2015, 09:57:05 AM
Gister de eerste kilometers gereden, wat plaatjes:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WWJ6JXW-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZPFHNFE-D.jpg)

Auto rijd en remt goed, het vermogen (of het gebrek aan ;D) valt me zeker niet tegen. Wel wil ik in de richtingaanwijzers nog leds plaatsen, want dat wat er nu in zit is overdag niet te zien.
Het probleem is dat als ik de lamp voor een led vervang, deze niet meer knippert, maar constant blijft branden, dit zal wel met de weerstand van een gloeilamp te maken hebben.

Een ander probleem waar ik nog geen oplossing voor weet (hopelijk jullie wel ;)) is het volgende; toen de motor de eerste keer liep toen was op een gegeven moment de laadstroom controlelamp uit. Toen heb ik gemeten en de accu werd ook bijgeladen.
Nou ik gister een paar keer gestart en een paar keer een stuk gereden heb duurde het steeds langer voordat de controlelamp uitging, en de laatste keer is hij helemaal niet meer uitgegaan. De spanning op de accu is ong. 6 volt, dus er word niet bijgeladen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat er niet word bijgeladen omdat de accu vol is, maar waarom gaat die lamp dan niet aan tijdens draaiende motor? Als ik de motor heb afgezet (of af heb laten slaan :-[) dan gaat ie branden :(.
Ik weet niet waar ik nu naar kijken moet......

Tot slot nog een mooie detailfoto:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4FRBPW3P-D.jpg)



Title: Re: AR-39-92
Post by: Burik on March 08, 2015, 10:17:39 AM
Ziet er goed uit.
Lees net op facebook oververn 75pk Fiat die ze willen tunen.
Ik vind het juist karakter als je auto ervoor moet werken.
En ja, onze eenden moeten echt werken.
Zou de dynamo maar eens laten testen. Bij al onze oldtimers leek hij goed.
Maar uit voorzorg zijn ze allemaal getest en allemaal gerepareerd.
Title: Re: AR-39-92
Post by: CitroenAZU on March 08, 2015, 17:21:39 PM
Geweldige kar, van harte en veel plezierige km's!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on March 10, 2015, 20:04:21 PM
Merci :)

De laderij werkt ook weer, heb de collector schoongemaakt en de veldspoelen opnieuw gemagnetiseerd, dit met wat hulp van het 2cv.nl forum ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on March 19, 2015, 09:05:58 AM
De laderij is er al weer mee opgehouden, met de zelfde syntomen als de vorige keer, het duurt steeds langer voordat de lamp uitgaat, totdat die blijft branden :(
Zal op de A markt naar een andere spanningsregelaar kijken.

Maar, het goede nieuws is: APK goedgekeurd!!!!!!!!
Title: Re: AR-39-92
Post by: mctommi on March 19, 2015, 15:05:10 PM
Gefeliciteerd met je APK.........rijden met je bakkie ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on March 19, 2015, 17:57:29 PM
Kom je met je AZUtje naar Gemert ?
Ben erg benieuwd naar het resultaat !
Misschien mag je mijn AZU dan ook zien  8)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Valérie on March 20, 2015, 00:36:03 AM
Merk het al: er is zaterdag (weer) véél te bekijken daar in Gemert ...   ;D
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on March 20, 2015, 18:13:08 PM
Ik zal niet zeggen dat Gemert ver weg is, maar het is wel een feit dat ik er ver van weg woon ;D, en ook laad dit machientje nog niet bij, dus ik kom morgen met de BX, want mijn acadiane en 2CV6 staan nog te genieten van hun winterslaap :-[
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on March 20, 2015, 22:02:16 PM
ik breng ook alleen maar een foto mee   :P
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on March 20, 2015, 22:20:50 PM
Ik ben er zelf  :) je kunt mij dus bekijken  ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on March 21, 2015, 07:38:38 AM
Ik ben er helaas niet  >:(  :'(
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on March 24, 2015, 17:15:24 PM
Ik heb op de A markt warempel een nieuwe NOS spanningsregelaar gevonden :) :), en de laderij werkt nu naar behoren, een keurige 7.5 volt.
En afgelopen zondag mocht ze gelijk meedoen in een fotoshoot:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-M3XNFPSZ-D.jpg)


(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZK6SZMSP-D.jpg)

En dit vond ik gewoon een mooie foto, door mijzelf gemaakt met een telefoontje 8):

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMEADDEE-D.jpg)

Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on March 24, 2015, 17:28:44 PM
 8)
Erg leuk hoor dat je nu eindelijk kan rijden!
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on March 24, 2015, 18:22:40 PM
Ziet er geweldig uit Bert, binnenkort gaan we popnagels tellen  ;D
Title: Re: AR-39-92
Post by: Burik on March 24, 2015, 19:32:58 PM
Precies op tijd zo met het mooie weer.
Geniet er van. Auto ziet er top uit.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on May 05, 2015, 12:06:20 PM
Zo, het ding draait keurig zijn rondje's, heerlijk onthaasten 8)
Gister zijn de achterste frotteurs opnieuw afgesteld en de voorste zijn vervangen door nastelbare, dat rijd een stuk beter :)
Vandaag een 6 v. stopcontact geplaatst voor de tomtom.
Ook werd ik getipt dat de auto gespot is:

https://www.flickr.com/photos/55026517@N05/16924764947/in/photolist-rMzQYc-mdSue6-5XCVcs-9wh1WL-5gkc9L-qh9K5u-4croFw-aEjP9H-7heRF5-adLXq3-jF2TeX-k9ZX47-9XG8Qv-3enLUe-j25P5-j25Qq-owh4Pa-j262r-ow2xcn-9vruD5
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on May 05, 2015, 16:00:50 PM
Wat een prachtige foto van een prachtige auto!


Wat een verschil he, mét afgestelde frotteurs rijden. Bij mijn AZU hadden de overijverige Franse restaurateurs de frotteurs ingevet, na deze ontdekking geen last meer van mijn rug gehad. Een vliegend tappijt is er niks bij!
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on May 05, 2015, 20:58:48 PM
Wat een geweldige foto. Zoooo leuk dat je er nu in kan roindrijden! 8)
Geniet!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on June 20, 2015, 20:41:48 PM
Vandaag de eerste echte lange rit gemaakt, naar Ederveen en terug (en dat is ongeveer net zo ver als de Boterbloem in Leersum :) ) en het ding rijd goed. Ik ben alleen niet tevreden over het schakelen. Het voelt alsof het stokje op de bak er niet goed op staat, maar dat is in tegenstelling tot een "moderne" bak niet te verstellen. Ik heb Eurol 80 w 90 spec. 4 olie er in. Ik heb het idee dat het weleens aan de achterste versnellingsbaksteun zou kunnen liggen, dit omdat tijdens het optrekken het ding heel moeilijk uit de eerste wil. Ik heb er 1 van een 2CV6 gebruikt, heb ik dat goed gedaan? Zijn er nog andere mogelijkheden voor dit probleem?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 05, 2015, 10:15:05 AM
Het schakelprobleem is opgelost, via de EEEC kwam ik er achter dat de versnellingsbaksteun niet het probleem was; Tijs Kolen heeft me geadviseerd om de "stok" op de bak te demonteren, de boel schoon te maken en het oude vet te vervangen door nieuw!
En toen dacht ik; laat ik gelijk even het bakoliepeil checken, en toen bleek dit in het carter te zitten :o (en ik heb er echt nieuwe olie in gedaan zo'n 2000 km geleden):

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCA7EARK-D.jpg)

Vermoedelijk is er ergens in de bak reinigingsvloeistof achter gebleven ???
Het schakelt nu samen met verse bakolie een stuk beter ;D

De voorschermen hadden een afwijkende kleur blauw. Ik heb dit eerst zo gelaten omdat het nou eenmaal bij de auto hoorde! Maar het begon me toch te storen en ik bedacht manieren waarmee ik de kleur zou kunnen veranderen zonder het verweerde uit te poetsen. Vorig weekend maar eens begonnen:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3IDOSIAO-D.jpg)

Met dit als resultaat:

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-M46H7UIG-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GORTJ7I3-D.jpg)

Ik ben er in ieder geval tevreden mee :)
Binnenkort nog eens met dat rubber stoeien wat het klapraam open houd, dat ding past toch wel in het gat in de deur :-[



Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on July 05, 2015, 10:24:30 AM
Die rubbertjes zijn gewoon nieuw te krijgen, is wel fijn voor je elleboog ;D
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 05, 2015, 10:26:56 AM
Ik heb hem al, maar het gat in de deur lijkt wel te klein :'( Gebruik nu zo'n "klapraamhalverwegeopenhouder" maar dat is lastig, bij het uitstappen moet het raam steeds dicht........
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on July 05, 2015, 15:49:37 PM
Nee gat in de deur is niet te klein. Veel zeepsop of siliconenspray gebruiken
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 13, 2015, 19:30:43 PM
Nou vond ik het olieverbruik van de machine vrij stevig, maar ach; geen klepseals dus ik kon er verder wel mee leven.
Vandaag toch maar eens het snaveltje bekeken ???

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QT8YWOH6-D.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VADCC4ME-D.jpg)

Nou is dit een nieuwe van de EEEC, is dit weer een gevalletje 'hopeloze kwaliteit imitatiezooi", of is er iets anders aan de hand?
ik heb er nu een oude ingezet die niet zo soepel meer was, maar stationair kon ik merken dat ie wel open en dicht ging :-\
Title: Re: AR-39-92
Post by: Burik on July 14, 2015, 20:45:37 PM
Olieverbruik van onze eend was ook fors. Liter op 500/600km
Maar hield er al rekening mee dat dit minder zou worden.
Na +/- 3.000km kom ik met een liter al bijna 1000km ver
Hetzelfde had ik met onze Opel Commodore.
Was ook ongeveer hetzelfde verbruik.
Vorige week nog gepeild. Na 1400km nog steeds op peil.
Moet allemaal weer lekker los komen en inlopen als het lang stilstaat.
Daarom moet je ze de eerste periode ook nooit lostrappen.
Maar dat moet je natuurlijk nooit doen  :P
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on August 23, 2015, 18:04:02 PM
Het schakelprobleem is recent pas echt goed opgelost; de schakelstang (tussen knop en bak) was niet helemaal recht. Dit kon gelukkig met gepaste brute kracht weer worden rechtgezet ;D
Ook heb ik er een transistorontsteking opgezet; de contactpunten sturen nu een transistor aan. De 6 volt 123 was een nog betere optie geweest, maar die 180 euro was me iets te gortig gezien het verwachtte resultaat. Heb nu zo'n Velleman kitje er op zitten (€20,-) en hij trekt in de hogere toerentallen duidelijk beter door en daarmee is de topsnelheid ook toegenomen :)

Het is echt heerlijk om met zo'n langzaam toestel onderweg te zijn, ik kom nu op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, geweldig! 
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on August 23, 2015, 18:31:41 PM


Het is echt heerlijk om met zo'n langzaam toestel onderweg te zijn, ik kom nu op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, geweldig!

Dat komt me heel erg bekend voor !
Snelwegen vermijd ik en dus ben je aangewezen op de oude routes, provinciale wegen , door dorpjes etc. . Ik geniet er iedere keer weer van !
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on November 23, 2015, 18:18:54 PM
Zo, het wagentje is begonnen aan zijn winterslaap. Misschien dat ik hem er eens uit haal met mooi weer, maar dat zie ik dan wel.
Er zijn wat kleine klusjes die deze winter moeten gebeuren; de accubak moet beter beschermd worden tegen het mogelijk lekken van de accu. Ook moet het ruitenwissersysteem maar eens uit elkaar en er lijkt een ovale velg onder te zitten maar dat gevoel schijnt van de aandrijfassen te kunnen komen. Deze zijn volgens mij wel goed "uitgelijnd" maar ik zal er eens kritisch naar kijken en wellicht nieuwe kruisstukken plaatsen :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 18, 2016, 05:26:31 AM
Zo, het wagentje mag af en toe even buiten snuffelen als de wegen het toe laten :) De aandrijfassen zijn uitgelijnd en de kruisstukken achter de wielen zijn vervangen.
Binnenkort maar eens aan de gang met het ruitenwissermechanisme, daar zit nogal wat ruimte op.

Ook slaat ze soms niet aan en met de slinger loopt ze dan gelijk; op de BEM gebeurde me dit ook. Ik verdenk een spanningsverlies op het contactslot. Eerst maar eens meten, maar deze draait ook steeds zwaarder en smeren helpt niet, dus die moet dus vervangen worden.

Nog even een leuk plaatje, vond het contrast wel grappig;

(http://myalbum.com/photo/EVlKgSrxJpU4/360.jpg)

Ook moet ze nog werken voor de kost:

(http://myalbum.com/photo/NReDAy13iABd/360.jpg)
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on February 21, 2016, 14:13:23 PM
(https://farm2.staticflickr.com/1573/25168727445_a1b970e78a_k.jpg) (https://flic.kr/p/Em5iND)DSC04153 (https://flic.kr/p/Em5iND) by RCUPPER (https://www.flickr.com/photos/137930902@N02/), on Flickr

(https://farm2.staticflickr.com/1527/24541893143_ca4e856a7c_k.jpg) (https://flic.kr/p/DoFBNF)DSC04163 (https://flic.kr/p/DoFBNF) by RCUPPER (https://www.flickr.com/photos/137930902@N02/), on Flickr
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on April 24, 2016, 13:03:09 PM
(https://farm2.staticflickr.com/1571/26586119736_de2ebb2d34_k.jpg) (https://flic.kr/p/GvjP9L)DSC04119 (https://flic.kr/p/GvjP9L) by RCUPPER (https://www.flickr.com/photos/137930902@N02/), on Flickr
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on April 28, 2016, 09:07:05 AM
Mooie plaatjes Raoul :)
Vanaf begin mei ligt Klassiek&Techniek nr. 218 in de winkel met daarin een restauratieverslag van de AZU.
Title: Re: AR-39-92
Post by: CitroenAZU on April 28, 2016, 13:06:09 PM
Leuk!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on May 07, 2016, 22:17:06 PM
Nu in de winkel, wel 7 pagina's AZU :):

http://www.klassiek-techniek.nl/?page_id=21
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on May 08, 2016, 07:35:32 AM
Leuk ik loop meteen naar de winkel! 7 pagina's smullen geblazen vol met mooie AZU!
Title: Re: AR-39-92
Post by: CitroenAZU on May 10, 2016, 07:59:49 AM
Leuk, van de week even kopen!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on May 15, 2016, 08:00:50 AM
Leuk artikeltje van een opmerkelijke AZU !
Title: Re: AR-39-92
Post by: Dirk D on May 17, 2016, 21:25:03 PM
http://www.citroen-forum.nl/nieuws/2cv-art/2cv_azu_dans_son_jus

Ook te lezen via het Citroën-forum!
Title: Re: AR-39-92
Post by: AZU-1965 on May 17, 2016, 22:25:39 PM
Schitterend om te lezen! Mooi verhaal. Las ook, dat de richting aanwijzers voor in de koplamp ingebouwd zijn. Bertje, hoe heb je dat gedaan? :o
Deze missen bij de mijne ook en zoek een goede oplossing..
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on May 18, 2016, 18:22:31 PM
Ik had het geluk dat in mijn originele koplampen de moderne reflectors passen. Deze kon ik aanpassen zodat de oude lampfitting past. En in het gat waar normaal het stadslicht zit, had ik een led gesoldeerd.
Maar sinds vandaag zitten er gewone oranje gloeilampen in gesoldeerd ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: AZU-1965 on May 18, 2016, 20:18:23 PM
Ok Bert, toevallig toen geen foto's gemaakt? ;) ::)
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on May 18, 2016, 20:42:59 PM
Jazeker ;D:

(http://myalbum.com/photo/exfVh7IsDJug/360.jpg)

(http://myalbum.com/photo/T2mQJP1cBWo0/360.jpg)

(http://myalbum.com/photo/Hg4FUigxK87t/360.jpg)

(http://myalbum.com/photo/hSxnCIKy5DQu/360.jpg)

Het is jammer dat de lamp wat weerspiegelt, maar ik ben best tevreden. Lijkt mij dat het wel goed te zien is zo :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: AZU-1965 on May 18, 2016, 22:03:58 PM
Dat is een mooie oplossing bert! Hij weerspiegelt naast het gele dan ook wat oranje dan of niet? Ik ga het eens bekijken, anders worden het denk ik smalle richtingaanwijzerd onder de lampen.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on May 18, 2016, 22:40:29 PM
Hij weerspiegelt idd wat oranje, het is niet anders :(
Wat ook wel een nette discrete oplossing is die ik eens gezien heb; soldeer 2 draden aan een oranje lamp en trek deze dan onder de koplamp de koplampstang in. Het glazen bolletje steekt dan net een stukje uit de koplampstang.

Succes met de creativiteit ;D
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 24, 2016, 09:28:26 AM
In het nieuwste EEEC blad stond een mooi stuk over bobines. Ook ik had 1 oude waar wat te weinig olie in zat en inmiddels 2 nieuwe gekocht waar ook al te weinig olie in zat (made in Argentina :-[)
Omdat ik graag alles onder de kap zo goed mogelijk wil hebben, de in het artikel geadviseerde motorfietsbobine gekocht, tezamen met bougies die de sterkere vonk aan kunnen.
Jammer van de niet originele looks, maar het rijd wel beter; met name in de hogere toeren trekt ie beter door en het motortje lijkt soepeler te zijn.
Gisteravond zelfs ruim 20 km op de snelweg afgelegd; het was bijna windstil en ik kon de 80 aanhouden, zelfs als ik een viaduct op moest.
Title: Re: AR-39-92
Post by: marcopr on July 24, 2016, 22:38:33 PM
Ik heb het artikel ook gelezen en jou ervaring op FB.
Mijn bobine, Piece d'origine  :o , doet het prima, maar net dat beetje maar de looks :-\ ....
Echter als jij, monseigneur Dans Son Jus, om is dan kan ik vast volgen.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on July 25, 2016, 08:04:19 AM
"Monseigneur San Son Jus", ;D ;D

Ook ik had geen problemen met de bobines die er op zaten, maar ik wist dat de bobines die ik had gewoon niet goed waren; als ze klotsen zit er gewoon te weinig olie in.
En onderweg bobines moeten wisselen op plaatsen of momenten wat me niet uitkomt vind ik niks, dan deze oplossing maar.
En dat de sterkere vonk iets meer vermogen levert is natuurlijk helemaal mooi. Alleen de looks onder de kap is jammer. :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on July 25, 2016, 21:54:51 PM
Helaas uitverkocht op dit moment..  :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on November 07, 2016, 17:40:24 PM
Op de BEM de tip gekregen om mijn carb. te vervangen door een 22 mm van een 18 Pk'tje voor iets meer vuur onder de kap.
Dus een carb. gescoord, laten reviseren en gister geplaatst en warempel; mijn tamme besteleendje is veranderd in een woest PK monster ;)

Nou is dit "iets" overdreven, maar de motor is "gretiger" geworden, draait makkelijker toeren. En wat ik er mee gereden heb lijkt dat de topsnelheid zowel met tegenwind als de wind mee iets omhoog zijn gegaan.
Dit zou betekenen dat ik toch eens iets vaker de snelweg zou kunnen/durf te pakken 8)

Een uitgebreidere proefrit moet het een en ander nog bevestigen, maar ik ben positief gestemd, word vervolgd :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on November 07, 2016, 18:08:12 PM
& de bobines zijn weer op voorraad..
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on November 07, 2016, 20:40:42 PM
Arme bestellertjes, op de oude dag moeten ze sneller en zo nodig met het verkeer mee  :'(
En dat terwijl een nieuwe jas ze nog niet gegund wordt.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on November 09, 2016, 17:24:11 PM
Hee Marco, zou jij je niet eens stil houden over dat sneller (nou ja, minder langzaam 8)) rijden? Zelf heb je een 602 i.p.v.. een 435 in de machinekamer staan ;D ;D
En over die jas, ik koop geen nieuwe jas als er een vlekje in zit hoor  ;) ;D
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on November 09, 2016, 20:23:33 PM
Je hebt helemaal gelijk Bert!
En wat nog meer, ik heb dan 28 PK in het vooronder, maar ik moet echt mijn best doen om boven de 100 km/h uit te komen! Met een 12 PKtje (of misschien 15) kun je ook de 100 km/h halen!
Ik zit er de laatste tijd wel eens aan te denken om er weer een viertje in te sleutelen, gewoon eens kijken hoe dat rijdt!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 24, 2017, 19:44:05 PM
Vandaag is de auto probleemloos goedgekeurd voor 2 jaar, maar omdat vanaf volgend jaar alles wat 50+ is niet meer gekeurd hoeft te worden, was dit mijn laatste keuring voor de AZU  8)

Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on February 24, 2017, 21:24:57 PM
de mijne moet nog een paar keer. de eerste voor 27 april a.s.!
En ik vraag me echt af :"waarom?"
Ik moet dus nog 4 keer  :'(
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on February 24, 2017, 23:08:47 PM
Ik kan er niet zo'n moeite mee hebben, 35,- euro, ééns in de twee jaar!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Geert on February 25, 2017, 07:31:04 AM
Ik kan er niet zo'n moeite mee hebben, 35,- euro, ééns in de twee jaar!
Daar gaat het niet om,
Het gaat om : "Wat hebben ze nu weer te zeuren ?".
Sinds die oude monteur bij onze dorpsgarage weg is zoek ik naar een alternatief.
De laatste keer Ad v.d. Horst geprobeerd, maar daar voelde ik me toch nogal bezeikt.
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on February 25, 2017, 09:00:53 AM
Ja ik ook. Zodra een keurmeester vergeet dat de dame bijna 50 jaar oud is, is alles afkeur. En dan gaat het niet over zaken die mijn of de auto's veiligheid bevorderen: stadslichten, altijd speling op fusee's (wat een onzin, hoop dat een van jullie al eens versleten fusee's van dichtbij heeft gezien), ruitenwisserbladen, etc. etc. ...

Ik haat het, het hoeft van mij niet meer. Die stomme APK.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on February 25, 2017, 12:46:46 PM
Ik heb gelukkig een dorpsgarage die dit soort auto's soepel, maar wel veilig keurt. De ruitenwissers zijn ruk, maar er is geen alternatief? OK. Stadslichten zijn nauwelijks te zien, maar ik heb de reflector los gehaald en laten zien dat er een lampje brandde: is dat origineel? Ja, "OK".
Fuseespeling hebben "die dingen" allemaal, dus werd niet moeilijk over gedaan. Uiteraard weet ik (en hun inmiddels ook) wat nog toelaatbaar is. Maar even op de remmentestbank vind ik niet verkeerd.
Ik laat de auto nog wel weer keuren, maar dan kan ik zelf nu bepalen of ik het nodig vind om iets aan te pakken, mocht er wat zijn. Het is fijn dat de verplichting er af is.
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on February 25, 2017, 22:12:44 PM
Ik ben het met Bert eens.

En ergens denk ik aan een sprookje: spiegeltje, spiegeltje aan de wand  8)

Die lui willen gewoon en moeten ook gewoon geld verdienen!
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on April 14, 2017, 10:27:57 AM
Het word tijd dat ik jullie weer eens vermoei met het uiterlijk van de auto ;D
Hier op het forum rijd de verzinkte AZU die dankzij roestverf toch roest, en dat inspireerde mij (een tijdje geleden al) om de niet/nauwelijks roestende voorspatborden eens te gaan bewerken met dat spul  8)
Over het linker scherm was ik wel tevreden, maar de rechter kreeg ik niet mooi gelijk met de rest van de auto, daarom maar grondiger te werk gegaan met afbijt en yoghurt (!) en ik ben zeer tevreden met het resultaat:

(https://myalbum.com/photo/t7Al1eBwGSqu/360.jpg)

(https://myalbum.com/photo/liBRsdRnltmh/360.jpg)

(https://myalbum.com/photo/JLLpyMlyD0Im/360.jpg)

(https://myalbum.com/photo/uffpgY6qVrgc/360.jpg)
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on April 14, 2017, 21:36:24 PM
Eh Bert, kijk maar uit, straks nemen ze je op  ::)

Ik begin mij echt zorgen te maken, yoghurt met afbijt  :-[
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on April 15, 2017, 12:11:04 PM
Mooi gelukt. Nu steken ze niet zo af bij de rest van de AZU :)

Title: Re: AR-39-92
Post by: Ad AZU on April 15, 2017, 20:50:47 PM
goed bezig man!
Title: Re: AR-39-92
Post by: MarcoAZU on April 15, 2017, 21:24:31 PM
Ik maakte natuurlijk maar gekkigheid ;) Bert krijgt er steeds meer lol in, het wordt helemaal zijn AZU-tje!
En daar mag een ander van denken wat hij wil.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Bertje Beige on April 17, 2017, 10:41:11 AM
Het gaat uitstekend met me Marco, dankjewel  :)
En ik pruts alleen maar met de voorschermen, want dat zijn toch niet de originele, aan de rest kom ik niet, dat blijft helemaal authentiek.
Alleen maar conserveren  8)
Title: Re: AR-39-92
Post by: CitroenAZU on September 25, 2017, 18:24:57 PM
(https://farm5.staticflickr.com/4356/37036208860_ab8666a437_b.jpg) (https://flic.kr/p/YqLfzb)DSC_0835 (https://flic.kr/p/YqLfzb) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on May 07, 2020, 07:27:48 AM
Binnenkort te koop bij Aalderink :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on May 07, 2020, 09:22:16 AM
Binnenkort te koop bij Aalderink :)

Verstopt in een museum, nooit meer buiten  :o :(
Title: Re: AR-39-92
Post by: CitroenAZU on May 07, 2020, 14:29:58 PM
Mis ik iets...?
Title: Re: AR-39-92
Post by: Dirk D on May 07, 2020, 18:11:51 PM
Aalderink? Geloof er niks van.
Bert doet ‘m niet weg.
Title: Re: AR-39-92
Post by: engbokho on May 07, 2020, 19:21:34 PM
Ik kan je uit betrouwbare bron melden dat het geen fake nieuws is. Hij staat er mooi bij in de showroom. Morgen ga ik m nog even uitlaten  8)
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on May 07, 2020, 19:23:32 PM
Inderdaad geen fake news ;) wellicht gaat hij naar Edwin was het  idee.
Title: Re: AR-39-92
Post by: Dirk D on May 08, 2020, 12:35:00 PM
Ieder zijn eigen keus natuurlijk.
Dan maar met de Acadiane naar de bem Bert!  ;)
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on May 09, 2020, 06:10:35 AM
Ieder zijn eigen keus natuurlijk.
Dan maar met de Acadiane naar de bem Bert!  ;)

Ik vind het ook jammer inzake onze 6-volt herinneringen. Daar komen voorlopig geen nieuwe herinneringen bij..
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on May 12, 2020, 06:59:00 AM
En op de site van de 2cvgarage. Fraaie foto's.
Title: Re: AR-39-92
Post by: RCUPPER on May 12, 2020, 12:43:04 PM
En op de site van de 2cvgarage. Fraaie foto's.

Even de link erbij, wel zo gemakkelijk https://2cvgarage.nl/aanbod/2cv-azu/ (https://2cvgarage.nl/aanbod/2cv-azu/)
Title: Re: AR-39-92
Post by: azurblade on May 12, 2020, 18:22:19 PM
Inderdaad. Gelukkig hebben we de foto's nog :)
Title: Re: AR-39-92
Post by: CitroenAZU on May 12, 2020, 22:52:56 PM
Jammer Bert!
Ga je hem niet missen?