News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
45 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Moeten er geen blokjes tussen motorsteunen en koelhuis ? Ik heb hier even geen 12/15 PK bij de hand om even te spieken :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Even het onderdelenboek gepakt; géén blokjes dus......dan weet ik het ook niet meer :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Aan de foto's te zien zitten er dus wèl rubbers tussen de steunen en het koelhuis ...  ::)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Bertje Beige

Ik heb de motorsteunen van een 2cv6 gebruikt.
Ik laat het boutje eerst maar weg, maar ga op zoek naar een rooster met sleufgat, zal de A type markt of Citromobile wel worden.
Ik zou natuurlijk in deze het ronde gat kunnen opwaarderen naar een sleufgat, maar dat vind ik zonde :-\ ;)

Bertje Beige

Zo, de motor heeft gelopen. Startte zeer vlot en loopt netjes. Warm laten worden en de kleppen gesteld, hoefde maar 1 uitlaatklep iets krapper gezet te worden. De dynamo blijkt het ook te doen, deze laad 7.3 volt. De remmen zijn gevuld en lijken het ook goed te doen. Heb tenminste een goede pedaaldruk en er blijft niks hangen als ik het pedaal los laat.
Nu nog de binnenbekleding terug plakken, kachelslangen plaatsen, de deuren klaar maken, de stoeltjes er in en de spatborden/motorkap en dergelijke terug plaatsen en dan geloof ik dat ik klaar ben  :)

engbokho

Oei! Je kan bijna rijden  8)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Ad AZU

ook al zo goed bezig!!

RCUPPER

Goed bezig! Al minstens 1 besteleend klaar voor Leersum!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Bertje Beige

#98
Weer even een update, zo staat ze er momenteel bij:









Wat zit daar op het dak? Juist:



Om het onder de kap ook zo authentiek mogelijk te laten lijken:



Ook hier ledverlichting



Evenals hier



En de kentekenplaat heeft ook ledverlichting, maar die foto is mislukt :(

In de auto zat een gegraveerd plaatje met daarop de naam van de vorige eigenaar van de auto. Dit plaatje ligt in een vitrinekast, maar het Letteratelier heeft er een stickertje van gemaakt en dat heb ik op dezelfde plaats terug geplakt.



Moet nu de motorkap en de stoelen nog terug plaatsen, maar die staan elders, en op de deuren moet ik nog spiegels monteren, hier komen "moderne" besteleendspiegels op. Ook moet ik nog 1 klapraampje maken.
Kortom, het eind is in zicht :)










RCUPPER

Die laatste loodjes wegen het zwaarst.. maar wat een verschrikkelijke knappe besteleend!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Ziet er prima uit ! Nog even doorbijten en je kunt gaan genieten :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Goed bezig! :).
Maar eeeh die kachelslangen gaan je koppijn geven. Nu zit er geen geluidsdemping meer in... :o
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Ik vindt het een geweldig leuke auto .En het lef, om hem dans son jus  te laten en niet helemaal als nieuw te restaureren.
Ik hoop dat je er erg veel plezier van mag beleven !
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Heren, bedankt voor de positieve reacties, en wat het aluminium buisje in de kachelslang betreft Eng Bo, ik heb nooit over de geluidsdemping van de originele slang nagedacht :o, maar stil zal de auto toch wel niet zijn ;D
Dit aluminium heb ik gebruikt omdat er een gaatje in zat, de andere grote slang is nog helemaal origineel en de kleine voor de voorruitontwaseming is wel een nieuwe, gekocht in Frankrijk. Dit is papier met een grijzige stof er om heen.

Bertje Beige

#104
Gister de eerste kilometers gereden, wat plaatjes:





Auto rijd en remt goed, het vermogen (of het gebrek aan ;D) valt me zeker niet tegen. Wel wil ik in de richtingaanwijzers nog leds plaatsen, want dat wat er nu in zit is overdag niet te zien.
Het probleem is dat als ik de lamp voor een led vervang, deze niet meer knippert, maar constant blijft branden, dit zal wel met de weerstand van een gloeilamp te maken hebben.

Een ander probleem waar ik nog geen oplossing voor weet (hopelijk jullie wel ;)) is het volgende; toen de motor de eerste keer liep toen was op een gegeven moment de laadstroom controlelamp uit. Toen heb ik gemeten en de accu werd ook bijgeladen.
Nou ik gister een paar keer gestart en een paar keer een stuk gereden heb duurde het steeds langer voordat de controlelamp uitging, en de laatste keer is hij helemaal niet meer uitgegaan. De spanning op de accu is ong. 6 volt, dus er word niet bijgeladen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat er niet word bijgeladen omdat de accu vol is, maar waarom gaat die lamp dan niet aan tijdens draaiende motor? Als ik de motor heb afgezet (of af heb laten slaan :-[) dan gaat ie branden :(.
Ik weet niet waar ik nu naar kijken moet......

Tot slot nog een mooie detailfoto:






Tags: