News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
82 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

Bertje Beige

#75
Zo, na een heerlijk bakje Senseo ;D maar eens een hamer en geschikte beitel ter hand genomen; het lipje lag er vrij snel af en is nog prima te gebruiken.
Overigens zijn deze lipjes ook los te koop.
Word weer vastgezet met 2 popnagels, probleem opgelost dus :)

Zo, nu eerst een Senseo..........


Geert

#76


.....And Bob's your uncle !

Op je gezondheid ! :P
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Ik heb de auto op verlichtingsgebied enigszins aangepast. Ik heb leds gebruikt om beter op te vallen en om het stroomgebruik te beperken zodat de accu (hopelijk) word bijgeladen als ik met het licht aan rijd 8)
Ik hoef van de apk voor geen richtingaanwijzers, maar omdat die dingen op de zijkant van de bak nou ook niet bijster veel opvallen, ben ik gaan zoeken naar een mooie oplossing, en dat is dit geworden:







Het is een geelkleurige led. Ik had nog liever oranje gehad, maar helaas :(. Het valt weg als de verlichting aan staat. Maar overdag zal ik de verlichting niet veel gebruiken en als het donker is valt de lamp op de zijkant van de bak veel meer op.

De achterlichten zijn nieuw, gemaakt bij DG en er zat kortsluiting in en het monteren van de led lampen was ook een drama :'(


zo zien de leds er uit


achterlichten


remlichten

De auto had origineel alleen links een remlicht, maar ik heb er rechts toch maar 1 bijgeplaatst :)

De richtingaanwijzers zijn van achter maar matig te zien, daarom heb ik bij een electronicazaak gele leds en weerstanden gekocht en dit aan elkaar geknoopt en onder het kapje er bij gefrummeld :D



De buislampje 's van het stadslicht en de kentekenplaatverlichting worden ook nog vervangen door leds, maar die zijn pas begin 2015 leverbaar!

Bertje Beige

Heb tijdens de kerstdagen wat kleine dingen aan de azu gedaan; de nieuwe kentekenplaten heb ik verouderd zodat ze wat minder uit de toon vallen.
Thinner, staalwol en wat witte verf doen wonderen:







De nieuwe plaat heb ik nodig voor de apk keuring, de achterste gedeelde zal niet worden goedgekeurd :(.
Ook nog een nieuw rubbertje gemaakt voor het openhouden van de zijklep:



Ik heb er maar 1 nodig, 1 gaat er naar een 350 van mijn maat en 1 voor reserve.
A.s zaterdag naar het magazijn om wat klein spul en een accu te halen, en dan zal deze machine binnenkort weer tot leven worden gewekt :).

Geert

Die led-jes vind ik een goed idee, misschien ook voor onze AZ straks .
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Gaaf zo die platen.
En ledjes is zeker een goed idee. Die buislampjes op 6 volt zijn minder zichtbaar.
Bij mijn azam zonder knippers voor kreeg ik regelmatig mooie vingers van medeweggebruikers te zien op rotondes :D

engbokho

En dan wil je (zoals ik deed) al helemaal niet zonder in de stad rondrijden. Ik heb toen maar snel Benelux knipperlichten in de voorschermen gezet. 8)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Klapraampje open en je hand uitsteken ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Bertje Beige

Is het bij een 15 pktje nodig om de haak die de motorkap vast houd (heb de nieuwe kap 8)) te verwijderen als je het rooster voor de ventilator wilt verwijderen? ???
Of heb ik iets verkeerd gedaan? Heb wel motorsteunen gebruikt van een 2CV6, maar ik meen me te herinneren dat die net zo hoog waren als de oude :(

azurblade

Die kan gewoon blijven zitten bij 12 en 18pk of had je het zelf al gebrobeerd?
Steunen zijn gelijk als een 2cv6 dus zou moeten kunnen. Fototje misschien

Bertje Beige

#85
Ik kwam er vanavond achter dat het bij mij niet wil. Dat boutje moet recht naar beneden en daar zit dus die motorkaphaak >:(
Heb die haak dus verwijderd en kon toen pas dat boutje verwijderen.




Bertje Beige

Iemand die mij kan vertellen wat er niet goed zit?

jos52nl

Volgens mij zit het wél goed. De onderste bevestigingsstrip van het rooster heeft geen gat, maar een sleuf. Een soort vork die je, als het boutje een paar slagen losgedraaid is, er onder uit kunt schuiven. De motorkapsluiting kan dan blijven zitten.

Bertje Beige

Als dat rooster een sleuf had gehad Jos, dan was de logica van de constructie mij wel duidelijk geworden, maar het is geen sleuf, maar een mooi rond gat...... ::)
Ik kan natuurlijk die onderste bout gewoon weg laten, maar dat is eigenlijk wel de laatste optie.
Of is dit origineel zo ondoordacht omdat het 1 van de eersten is met een gladde kap en hebben ze het later aangepast? Ik weet niet hoe het bij een 18'pktje zit :(

engbokho

Soms met een sleuf en soms niet  >:(
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: