News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
66 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Er hoort een blikken kapje op maar die krijg je denk ik niet zo eraf dat hij er sluitend terug op kan. Ik heb ook plastic erop gestoken. Ideaal en je ziet er niks van.
O ja, origineel zit er een spiraalveer in de remtrommel. om de remschoenen na het remmen te lossen. Ik heb deze vervangen door een stalen veer zoals in 'moderne' eenden zit. Werkt beter dan zo een hele oude veer.

Ik ben dol op lekker echt oud. Maar soms smokkel ik een beetje... ::)

Bertje Beige

Heren, dank U, ik ga deze doppen met gepast geweld verwijderen en dan vervangen door plastic doppen :D
Die moderene veer gebruiken voor het lossen van de achterremtrommels, is dat beter of werkt dat alleen maar makkelijker?
Voor heb ik nl. ook de originele veren weer hergebruikt.

engbokho

Waarschijnlijk hebben je nieuwe voeringen ook het gat voor de "moderne" veer. Anders moet je waarschijnlijk gaatjes bijboren voor de oude veer (als deze op een  andere plek zitten)
Anders gaat nml je veer aanlopen op de naaf... >:(
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

marcopr

Voor heb ik ook de oude zitten.

Bertje Beige

Achter blijven ook de oude veren zitten, de trommels en de voeringen zien er nog geweldig goed uit, dus de voeringen ga ik hergebruiken!
Uiteraard wel nieuwe remcilinders ;)

Bertje Beige

Nou wil ik de achterwiellagers van nieuw vet voorzien; ik heb een bus met smeervet, een koker met donkerkleurig vet en een koker met lichtkleurig vet. Beide kokers zitten in een vetspuit dus ik kan niet lezen wat er in zit.
Kan ik 1 van de 3 gebruiken of moet ik toch wiellagervet gaan kopen?

Bertje Beige

Mijn motorkaphaak heeft het deel waarmee je ontgrendeld, op de bumper liggen.
In dat gedeelte hoort een rubbertje te zitten, maar wat voor?
Is dat hetzelfde puntrubbertje waarmee de motorkap op de voorschermen rust?

Geert

Ik denk het wel, zal wel zijn zodat het niet rammelt en de lak van de bumper niet beschadigd.
Mijn broer en ik hebben nu een AZ  uit 1965 aangeschaft en die heeft dat ook, maar ook hier zit er geen rubbertje meer in.
Wat dat vet betreft : Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk vet je erin spuit , zolang er maar vet in zit.
Maar staat het gebruik niet op de koker ?
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Zo, er is weer een fase afgerond, het rollende chassis is klaar :)









Wanneer de volgende fase gaat beginnen; geen idee! De carosserie moet nog gelast worden en dat doet iemand anders voor me ;)

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

En toen was er ineens het bericht dat de lasser klaar was met mijn koetsje :).
Wat gelast moest worden is gelast, maar er is geprobeerd om de buitenkant zo authentiek mogelijk te laten, en dat is gelukt:

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z3XZGAUD#3DCR7WGQ

De spatschermen zijn op zijn Frans gerepareerd en ook niet alle gaten zijn dichtgelast. Nadat er met RX5 behandeld is, moet ik nog wel wat gaatjes dichtkitten, maar lang niet alles word dicht gekit 8).
Voorlopig begin ik door tijdgebrek nog niet aan dit project :(, jammer, dit is wel het mooiste werk ;)

Bertje Beige

Ben bezig met het koetsje, de onderkant is nu mooi blauw en de binnenkant is ook weer netjes genoeg ;)
Maar nu heb ik een vraag over de bedrading; de voeding van het rechter achterlicht komt vanuit de kentekenplaatverlichting en gaat dan vanuit binnenuit gezien naast het achterdeurtje een kokertje in naar beneden. Maar waar hoort hij dat kokertje weer te verlaten om bij het achterlicht te komen? Mijn lasser had hem er uit gehaald (de draad :P) en ik druk hem weer terug, maar kom onder de auto uit, dat lijkt me niet de bedoeling.
Overigens komt er rechts een andere achterlichtunit in, 1 met achter- en remlicht.



engbokho

Als het goed is komt de voeding uit het balkje aan de zijkant van de auto en splitst dan om naar boven te gaan (langs de achterpanelen, via lipjes) en om naar beneden te gaan via het gat in de bovenkant/hoek van de wielkast.
Eeuh snap je het nog? :o
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Eng bo, ik snap het omdat ik dit wel weet, ik heb de draden al helemaal onderaan, ze komen uit dat rechthoekige kokertje wat naast de deurtjes naar beneden gaat.
Maar klopt het dat de draden vlak voordat het kokertje ophoud het kokertje verlaten door een rond gat? Dit gat zit maar 1 a 2 cm van het eind van het kokertje af.

Overigens lukte het mij niet om de draad voor de rechter remlamp door deze kokertjes te krijgen, dus deze loopt nu door de beugels die achterbumper heten, uiteraard .el in een tule ;)

engbokho

mmmm ik ga toch voor de zekerheid donderdag even onder een azu liggen. U hoort nog!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: