News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
85 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

Bertje Beige

Ga op de BEM zelf wel even onder een AZU liggen 8)

RCUPPER

Hopen dat je niet al te zeer een bierbuik hebt, al is eronder liggen, zien en voelen vaak het meest raadzame!  En foto's maken!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Bertje Beige

Onderzoek naar de bedrading heeft mij niet veel wijzer gemaakt, ik geloof dat het bij ongeveer elke besteller anders liep.... :(
Ik heb gister het chassis weer opgehaald en de koets er weer op gezet, ik kan dus aan het mooiste deel van de restauratie beginnen :)
Ik heb wat foto's bijgeplaatst in het album:

http://www.mijnalbum.nl/Album=BOOCHMSQ#PY7WATHM

Heb er op verzoek van een andere eigenaar van een 62er azu die ik op de BEM trof nog even een foto bijgeplakt van hoe het rechter achterscherm met popnagels vast zit!

RCUPPER

Leuk man die popnagels! :o En wat een knappe eend!

Voor de bedrading zou ik gewoon de meest weggewerkte optie nemen, en wellicht nog extra massa maken aan de achterzijde van het chassis. Wat extra massa kan nooit kwaad lijkt me  ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Bertje Beige

Even een vraagje; daar waar de draden van de remlichtschakelaar uit de draadboom komen, komt ook een gele draad. Daar hoort een kabelschoen aan te zitten, maar die is bij mij afgebroken. Er zit nog wel een bruin hulsje omheen.
Ik vermoed dat het een massaverbinding is die onder 1 van de boutjes van het deksel van de versnellingsbak hoort te zitten. Klopt dit?

MarcoAZU

Misschien moet je gewoon even koffie gaan zetten  ::)

Bertje Beige

Ik ben van de Senseo 8), maar ik ben er al achter! Het is van de massa, maar hij zit bij dezelfde bout als waar de - kabel op de bak zit.  Het restant zag ik nl. zitten :)

Geert

#67
Quote from: Bertje Beige on October 16, 2014, 18:32:47 PM
Ik ben van de Senseo 8)

Bij klanten vraag ik eerst of het echte koffie is, of Senseo , als ze me koffie aanbieden.
Senseo sla ik altijd af ! Dat vind ik nou echt om van te kotsen  :o
Misschien een goed antiroest middel ?


't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

En dan maar RX of owatrol met suiker en melk ;D
Ik hoor het vaker, dat Senseo niet lekker is, maar ach, dan zal ik wel geen smaak hebben ;)
Even over de AZU; ik geloof dat er in mijn koets een voetenbak is gelast waarvan het lipje van de gasplank op z'n kop zit :-\

Geert

Volgens mij niet, maar wat maakt dat uit ? Dat zou evengoed moeten passen !
Nee, echte koffie zwart !
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Geert, ik ben nieuw in de gasplankmaterie; het lijkt mij dat de ronding van de gasplank in een 'krullend rondje" op de voetenbak komt. Het zelfde idee zoals de motorkap scharniert en zoals de achterdeuren van een berline Eend.
Maar als jij zegt dat het niet uitmaakt hoe het lipje op de vloer zit, dan snap ik het even niet meer........... ::)

Geert

't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Ben even wezen Googelen, en heb inderdaad gezien dat er verschillende systemen zijn gebruikt.
Dit zou ik moeten hebben (2e plaatje van boven):

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12281&postdays=0&postorder=asc&start=15

Maar bij mij zit de opening van de krul dus aan de onderkant :-[
Ik hoop dat ik het beugeltje er netjes af kan krijgen, en dan maar omdraaien..........

MarcoAZU

Kom vooral koffie drinken in WEST FRIESLAND (ze snappen het niet over de dijk  8) )

Wij gebruiken een filter, en GEEN rubbertje  ;D

(tenminste, dat proberen wij!)   :o

Geert

Quote from: Bertje Beige on October 17, 2014, 19:48:16 PM


Maar bij mij zit de opening van de krul dus aan de onderkant :-[
Ik hoop dat ik het beugeltje er netjes af kan krijgen, en dan maar omdraaien..........

Zo te zien zit dat met twee puntlassen vast, die kun je gemakkelijk uitboren.
Omdraaien en voorzichtig vastlassen, zodat je niet teveel verf beschadigd, of evt. met popnagels vastzetten. .
't is een kwestie van geduld........

Tags: