News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
75 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

siemenazu

wat voor gasplank scharnier bedoel je?

om je gasplankje te behouden maar om een dubbeltraps cabruteur te bedienen?
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

michelidds

Nee Siemen, die overbrenging heb ik al.
Ik bedoel scharnier / bevestiging waarmee gasplank op voetenbak bevestigd zit.
Die is verdwenen bij ontlakbehandeling.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

siemenazu

ooooh jammer joh, ik heb zaterdag net het oudijzer weg gebracht, daar zat ie nog op......
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

michelidds

Hè, da's balen.
Hoef jij geen gas meer te geven dan? Of ga je een hangend pedaal monteren?
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

CitroenAZU

Je kunt dat scharnier eenvoudig zelf maken, als je een plaatje blik zo omkrult zodat het een pijpje wordt. Vervolgens een plat kantje overlaten voor de bevestiging op de voeten bak. (Om een ID te krijgen; zegmaar als het buisje wat aan je tankklep zit of een dak verstevigings buisje maar dan in het klein)

Ik heb misschien nog wel een tank voor je en misschien ook een ruitenpisreservoirtje. Ik zal van de week de garage eens induiken.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Dank Martijn,
Klinkt inderdaad makkelijk. Zou mij ook lukken...  ;)
Maar hebben is nog makkelijker dan maken... We moeten al zoveel doen...
Dichte tank zou heerlijk zijn.
Ruitenvloeistofreservoir heb ik al een reactie op, maar kijken is nooit weg.
Tot zaterdag in ieder geval!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

#81
UPDATE:

Morgen met de CX Limousine naar Gemert. Zijn daar op zoek naar:
- gasplankscharnier
- rechthoekige mistlampschakelaar (links in dashboard)+ klein oranje lampje
- ruitensproeiervloeistofpotje (rond, met alu deksel; merk Stop; precies hetzelfde als van de DS19M op de foto van 16 februari) Heb al reactie, maar voor de zekerheid...
- remvloeistofpotje met 2 uitgangen (blijkt gescheurd)
- luchtfilterhuis; rond stalen model (oud type?) wat op carburateur staat (heb - stom, stom - straalgrit in holle ruimte carterontluchting gekregen)
- goede tank heb ik inmiddels gevonden  :D
Kom je ook naar Gemert? Bel (0622477765) of mail even, dan spreken we prijs en ontmoetingstijd en -plek af.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

engbokho

Michel als ik er aan denk neem ik morgen nog zo'n schakelaar en lampje voor je mee. Moet trouwens ook niet lastig zijn om te vinden op de a markt. Kom morgen met cactus groene ak350
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

engbokho

Dat was nou jammer, ik had de schakelaar en lampje bij me, maar je/jullie waren net weg...
Alles kunnen vinden?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

michelidds

#84
Quote from: engbokho on March 19, 2011, 19:24:30 PM
Dat was nou jammer, ik had de schakelaar en lampje bij me, maar je/jullie waren net weg...
Alles kunnen vinden?
We zijn/waren erg druk en wilden zaterdagmiddag nog aan de eend sleutelen. Dus waren we vroeg in Gemert en zijn we ook weer vroeg weggegaan. Vlak voor we weggingen hoorden we van Martijn dat jij er ook was, maar we zagen je niet meer, en we hadden schakelaar en lampje inmiddels zelf gevonden. Voor € 1,50 laat je die toch niet liggen?
Desondanks, dank voor de moeite en volgende keer beter.
Natuurlijk hebben we niet alles gevonden (twee mensen dachten het ruitensproeierpotje te hebben, maar moesten ons teleurstellen), maar veel wel.

We zijn nog steeds op zoek naar:
- gasplankscharnier
- ruitensproeiervloeistofpotje (rond, met alu deksel; merk Stop; precies hetzelfde als van oud type DS19 en AMI)
- luchtfilterhuis; rond stalen model met gaatjes in aanzuigtoeter, wat op carburateur staat (schijnt van M4-motor van AZAM / Ami6 te zijn)
- achterreflector met lipjes

Dus als iemand ze heeft en kwijt wil :D ? Graag!
Heeft geen haast, voor rijdend maken van de auto en APK hebben / bedenken / maken we zelf een tijdelijke oplossing.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

#85
We zijn alweer 4 weken verder. Maar een paar dagen tijd gehad voor de AK400.
O.a. omdat ik de DS afgebouwd heb en de gereviseerde motor nu aan het inrijden ben.
Maar wel belangrijk nieuws:

DE MOTOR VAN DE EEND HEEFT VANDAAG OOK WEER GELOPEN!
En al is de auto nog lang niet af, IK HEB ERMEE GEREDEN! De oprit een aantal keer op en af. Ik denk totaal 300 meter.
Na 22,5 jaar heeft Sjoerd's besteleend weer op eigen kracht bewogen!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Motor / caburateur moet nog wel beter afgesteld worden, want bleef alleen op de choke lopen. Al zat het luchtfilter er nog niet op.
Koppeling en remmen doen het goed.
Dat geeft energie om de auto verder af te bouwen!
Vooral elektra en plaatwerk moeten nog.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

engbokho

Hoera hoera!
Blaas de carburateur goed schoon, kijk of alle openingen (van sproeiers en doorgangetjes) ook werkelijk open zijn en controleer het rubber van de acceleratiepomp.
Ga zo door  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Heb je het reflectorretje ontvangen, Michel ? Heb het van de week, tussen de vele bedrijven door even snel op de post gedaan.......vader heeft het druk gehad deze week :-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Ja, Tom bedankt. Druk, druk!  :-[
Ik heb je een mail gestuurd.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Ik had het ook drukdrukdruk, vandaar dat het even heeft geduurd en ik het zonder briefje erbij gauwgauw op de post heb gesmeten ;-) Via de postman van mijn werk......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: