News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
148 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

jornmetten

Ik heb ooit bij een DS specialist een M? draadsnijder gekocht voor dit zelfde probleem.
Het bleek dezelfde draad te zijn als de wielmoeren (van 2cv,ds)

Let op vieze roestige schroefdraad mag je opsnijden, versleten of beschadigd kan gevaarlijk zijn...

Mocht je zelf niets kunnen krijgen, wil ik wel opzoek naar de mijne.

p.s. er zijn schroefdraadmeters te koop waar je het meeste mee kunt opmeten.
Een goedkoop stukje gereedsschap, de moeite waard.

groet,

Jorn


michelidds

Ik dacht dat M11 niet bestond. Werd tenminste beweerd bij de - over het algemeen goede - gereedschapszaak waar ik ernaar informeerde.
Maar ik heb vanmiddag van mijn DS-garagist begrepen dat M11 wel degelijk bestaat...
Het lijkt er dus op dat het M11*1 is.
Heb nu een draadvijl met o.a. spoed-1 van hem geleend. Mocht het daarmee niet gaan, dan is een snijplaat bestellen - of jou vragen Jorn - alsnog een optie.

In het trekstangoog zit meer dan 5 cm draad. Dan kan je het risico van een stukje beschadigde draad wel lopen.
Voor een wielmoer is dat heel wat anders. Dat zijn veel minder gangen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

#47
Het was wat gedoe, maar het is gelukt met de draadvijl. Drie keer de hele draad vijlen door de trekstangen tegelijk rond te draaien en nu draait het trekoog weer soepel rond.
Het chassis staat zelfs weer op de wielen. Hopelijk kan snel de koets erop.
Want dan kunnen we pas echt beginnen met opbouwen.
;D ;D ;D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

#48
Vandaag een belangrijke stap gezet!!
Koets en chassis zijn weer verenigd!


Dat voelt echt goed. Ook omdat de opbouw nu echt kan beginnen.  ;D ;D ;D
Hierbij een paar foto's:

Lachen!


Beetje bijschuiven (sorry voor de bewegingsonscherpte; emoties hè?).


Klaar?


Nou ja, we waren nog een paar uur bezig met boutjes monteren en vastdraaien...

Vandaag ook de versnellingsbak laten controleren bij Burton en er een deksel op laten zetten met achteruitrijlichtschakelaar. Komt in onderste (3e) gat rechts. Links komt een mistlamp.
En wat vinden jullie van het 3e remlicht  :P
Ik ben er blij mee.   8)

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

#49
Gefrutsfeliciteerd !!
Zover zijn wij nog lang niet! ::)
Succes met de verdere afbouw!! ;D

Mooie kleur trouwens.
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Dank.
Stug doorzetten, is de enige manier.
Kleur is Blue d'Orient AC 616; o.a. ID & DS-kleur 65-67 en 72-73.
AK was door vorige eigenaar Sjoerd Nicolaï al in die kleur gespoten.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

ATTENTION: TRAVEAUX EN COURS!

Plaatje van de restauratie / overschildering van de motorkap.
Kustlijnen zijn vrijwel klaar, binnenkort zeeën bijwerken en dan de grenzen van de landen verder ophalen / aanvullen.
Er zijn namelijk sinds 1982 in Europa flink wat landen bij gekomen...

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Dirk D

Quote from: michelidds on January 09, 2011, 17:32:00 PM
ATTENTION: TRAVEAUX EN COURS!

Plaatje van de restauratie / overschildering van de motorkap.
Kustlijnen zijn vrijwel klaar, binnenkort zeeën bijwerken en dan de grenzen van de landen verder ophalen / aanvullen.
Er zijn namelijk sinds 1982 in Europa flink wat landen bij gekomen...



Straks kan je risken op de motorkap!
Zonder gekheid, respect voor wat jullie aan het doen zijn.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

michelidds

#53
goed idee; spelletjes er op doen op besteleendenmeeting!  :D :D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Kom net teruggevlogen met een 747 vanuit Bangkok, Taipei, Manila....het laatste stuk van de reis was over een groot deel van deze landkaart !!!
Ha ha........
Geen Citroën gezien in Manila, ze hebben er wel wat Käfers.....op weg naar het vliegveld kwamen we een heuse buggy op Käfer-basis tegen.....een zeldzaamheid.

Een paar jaar geleden zag ik daar een R16 staan langs de weg onder een viaduct, anderhalve week terug reed ik weer langs die plek en wat schertste mijn verbazing; een tweede R16 erbij....en dat in Manila !!!! Maar dit even terzijde......off-topic.

Derde remlicht ziet er subtiel uit, niks op aan te merken. Achteruitrijlicht is ook een leuke toevoeging t.b.v. de veiligheid natuurlijk anno 2011......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Dirk D

Welcome back mctommi!  :)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Jeroen AK

En nu staat de eend ook weer binnen ;D
AK rolt weer vrolijk in het rond

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: Jeroen AK on January 13, 2011, 17:08:52 PM
En nu staat de eend ook weer binnen ;D


Waarom zitten de achterschermen er nog niet op ?? Gaan jullie die schroeven of popnagelen ? Als je gaat lassen raakt de nieuwe lak immers aangetast !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Hallo Tom, mooie reis gemaakt?

Nou, we zijn nog steeds in dubio of en hoe we kastjes willen maken in de loze ruimtes van de achterwielkasten.
Dus hebben we besloten om de achterschermen niet te lassen, maar met rvs-boutjes M5 en M3 vast te zetten. Met een dun strookje rubber ertussen tegen het rammelen en schuren.
De gaten daarvoor heb ik al geboord voordat koets en losse achterschermen gespoten zijn.
Had ook als voordeel dat de binnenkant van de wielkasten nu heel goed gespoten kon worden.
Dus gaan de achterschermen er pas op als we bijna klaar zijn met afbouwen.
Afgelopen week trouwens niets eraan kunnen doen. Te druk geweest met werk. Maar ja, er moet ook geld verdiend worden...

Hoorde dat jij contact gehad hebt met Nel.
Zij heeft vervolgens mij weer gemaild en komt over een paar weken een keer hier langs.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: