News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
55 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: michelidds on January 14, 2011, 00:02:29 AM
Hallo Tom, mooie reis gemaakt?

Hoorde dat jij contact gehad hebt met Nel.
Zij heeft vervolgens mij weer gemaild en komt over een paar weken een keer hier langs.


De reis was niet erg interessant.......30 uur onderweg, maar je moet er wat voor over hebben om Kerst en Oud en Nieuw met je geliefde door te brengen ;-)

Via Hyves heb ik af en toe contact met Nel. Leuk dat ze langs gaat komen, ze weet uiteraard een hoop te vertellen over deze eend, ze is er immers heel vaak mee op reis geweest. Anekdotes genoeg neem ik aan !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Vandaag een nieuwe belangrijke stap gezet.
Motor en bak samengevoegd en op het chassis gemonteerd.
Het 'rollende hondenhok' begint weer op een auto te lijken.

Jeroen staat te zich af te vragen wat we allemaal tegen gaan komen.


Nou, weinig. Samenvoegen ging soepel en het monteren ook.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Dirk D

Goed werk mannen!
En dat met deze temperaturen.............
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

michelidds

Nou, in het zonnetje was het best lekker. Maar toen de zon onder ging werd het wel erg koud!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Ha, dat gaat de goede kant op!!
Nog even doorbijten ! ;D
't is een kwestie van geduld........

michelidds

#65
Weer wat verder met opbouwen.


En dit is het andere Citroën-project waar ik mee bezig ben.
Gister de gereviseerde motor van mijn DS19M 1964 er weer in getakeld.


Zoek de overeenkomsten en de verschillen...  :D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Spannende tijden dus Michel ! Welke auto zal het eerste klaar zijn ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Dat is niet spannend.  ;D
De DS is eind maart zeker klaar. Nog een dag of 2 à 3 werk.
AK als alles goed gaat vlak voor de zomervakantie.  :P
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Kan op de foto niet zien dat de snoek verder in prima staat is.....en ik weet dat de AK van Sjoerd nog wat werk nodig heeft !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

#69
Ja, snoek is verder zo perfect mogelijk. Ik ben eigenaar sinds 2002. Er is steeds aan gewerkt door de verschillende eigenaren om de auto mooi en goed te houden. Motor is nu gereviseerd na een vastloper. Was al aan revisie toe, was dus niet heel erg. Nu kwestie van afbouwen.

Bij AK is nu grootste opgave voor mij om elektra weer op orde te brengen. Was veel aan verandert en al losgehaald. Puzzelen dus! Vandaag eens kijken of ik een elektrisch schema heb, of anders kan vinden.
Jeroen gaat morgen weer aan de gang met de techniek; remmen en brandstof.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

Wij zijn op zoek naar een elektrisch schema voor onze AK400 van 1977.

Toen we begonnen was de kabelboom al losgehaald en waren er een aantal draden doorgeknipt. Die konden we dus niet merken.
Verder lijkt bijzonder te zijn dat er 2 zekeringskastjes in zitten, met 7 aangesloten draden. Maar er kunnen extra zekeringen gebruikt zijn voor de extra draden die getrokken zijn voor extra verlichting.

Kortom, een elektrisch schema hoe het hoort zou handig zijn.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

O, het schiet al goed op !
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Zeker weten dat Sjoerd net zo glimt, boven op zijn wolk, als de koets en het chassis van zijn voormalige kampeer AK400 !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

#74
Afgelopen week was het eindelijk lekker sleutelweer en Jeroen had een week vakantie.
Jeroen had gelukkig tijd vrij gemaakt om weer 4 dagen aan de eend te klussen en ik ben op vrije momenten bijgesprongen. Dus is er goede voortgang geboekt.

Ook is Nel (de ex van Sjoerd) hier langs geweest en heeft herinneringen opgehaald aan de lange reizen met de AK400. De slechte staat van de koets was voor hun 22 jaar geleden reden te stoppen met het opknappen. Ze was blij dat wij het nu wel doorgezet hebben. Maar achteraf vind ik het ook een onverantwoorde klus...  :-[

Oké, wat hebben we weer gedaan?
Remsysteem is gevuld en ontlucht en lijkt goed te werken. Aandrijftechniek zit er allemaal in. Bedrading naar achter is getrokken. Koplampsteun, reservewielsteun, ruitenwissermechaniek, ventilatieklep, accubak, dashboard, stuurwiel en tussenschot zijn weer gemonteerd. Achterschermen hebben we tijdelijk gemonteerd om wat af te tekenen. Paar gaatjes boren en een anti-steenslagbehandeling, en dan zijn die ook klaar om definitief te monteren. En je kunt weer zien dat het een ak 400 is.  :D
Schildering motorkap is ook klaar.
Natuurlijk ook wel weer tegenvallers. De tank die we vorig jaar op de kop getikt hadden, bleek lek te zijn. Miniscuul gaatje, maar dat betekent dat die toch gelast moet worden. En dat houdt ons weer tegen om de motor uit te gaan proberen.
Nou ja, voor we kunnen starten moeten we toch eerst elektra afbouwen en een nieuwe ophanging van de uitlaat construeren. (Als julie het je nog herinneren: We hebben het achterste ophangpunt van de 2e demper weggehaald, om een bergla dwars onder de auto te kunnen maken.)

Foto's!











Nog maar 1 A4 met klussen die nog moeten gebeuren...  :o

Oh ja, we gaan a.s. zaterdag naar Gemert om wat laatste onderdelen te scoren en een paar dingen 'af te kijken'.  ;D

Mocht iemand het volgende hebben liggen en er van af willen, dan nemen we het graag over:

  • GOEDE tank AK400
  • gasplankscharnier
  • rechthoekige mistlampschakelaar (links in dashboard)+ klein oranje lampje
  • ruitensproeiervloeistofpotje (rond, met alu deksel; precies hetzelfde als van de DS19M op de foto van 16 februari)
  • remvloeistofpotje met 2 uitgangen (blijkt gescheurd)
Mail even, dan spreken we prijs en tijd af.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: