22 Guests, 0 Users

Author Topic: BE-71-59  (Read 3782 times)

Offline engbokho

  • AK400
  • *****
  • Posts: 761
    • View Profile
BE-71-59
« on: June 01, 2012, 19:38:11 PM »
Type; AK-B, AK350
bouwjaar; 22-06-1967
kleur; grijs
bijzonderheden; Glacauto, voorzien van lange zijruiten. Auto wordt momenteel omgebouwd naar electrisch

Al een tijdje in NL. Rijdt nu rond in Amsterdam (wellicht binnenkort electrisch)
Oorspronkelijk voorzien van Glacauto (klap) achterbank. (is foetsie)
Zie ook dit topic: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=717.0



« Last Edit: December 21, 2012, 21:02:50 PM by CitroenAZU »
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Offline michelidds

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 291
  • AK400 Camper 93-45-RB
    • AOL Instant Messenger - michelidds
    • Yahoo Instant Messenger - michelidds
    • View Profile
    • Email
Re: BE-71-59
« Reply #1 on: August 27, 2012, 13:32:30 PM »
Ombouwen naar elektrisch? Zit ik ook wel eens over te denken, voor ritten in de buurt, niet meer dan 100 km/dag.
Hoor graag welke stappen je zet.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd NicolaÔ opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2825
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
BE-71-59
« Reply #2 on: December 20, 2012, 22:22:57 PM »
Type; AK-B, AK350
bouwjaar; 22-06-1967
kleur; grijs
bijzonderheden; Glacauto, voorzien van lange zijruiten. Auto wordt momenteel omgebouwd naar electrisch

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/3364681/2012/12/17/Elektrische-Eend-mag-de-weg-op.dhtml

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline MarcoAZU

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1024
    • View Profile
    • Email
Re: BE-71-59
« Reply #3 on: December 20, 2012, 22:53:21 PM »
Wat ik niet kan volgen is: zij claimen de eerste elektrische eend op de weg gebracht te hebben terwijl er eerder al de 2CVolt van Albert de Gier (123 ignition) op de weg stond ???

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2825
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: BE-71-59
« Reply #4 on: December 20, 2012, 23:14:40 PM »
Klopt, Albert had de 1e klassieke auto op NL kenteken.
Maar inmiddels zijn de regels zo erg aangescherpt dat de eend van Albert of de Electrische Burton (die ook bestaat) niet meer goedgekeurd zouden worden.
De eenden van Ruben en Leen zijn nu wel goedgekeurd en er kan nu dus een serie van gebouwd gaan worden.

Over een weekje of twee te lezen in de CitroExpert... ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline azurblade

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1434
    • View Profile
    • Email
Re: BE-71-59
« Reply #5 on: December 21, 2012, 09:31:12 AM »
Leuk leuk. Ben benieuwd naar artikel.




De eerste goedgekeurde eend in Nederland want dergelijke elektrische 2cv's waren er al eerder.

Veelal zelf in elkaar geknutseld in achteraf schuurtjes maar wel erg vernuftig. Onderstaande eend herbruikte zelfs remenergie weer opnieuw om de accu's op te laden.


http://www.amklassiek.nl/een-elektrische-eend/56393/
http://www.hemmings.com/hsx/stories/2006/10/01/hmn_feature7.html

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2825
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: BE-71-59
« Reply #6 on: December 23, 2014, 10:38:15 AM »
Gisteren gespot in Amsterdam!

BE-71-59 by azu250, on Flickr
BE-71-59 by azu250, on Flickr
BE-71-59 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: AK 350