Citroen Azu

Het Nederlandse Besteleendregister => B => Import besteleenden => BE => Topic started by: engbokho on June 01, 2012, 19:38:11 PM

Title: BE-71-59
Post by: engbokho on June 01, 2012, 19:38:11 PM
Type; AK-B, AK350
bouwjaar; 22-06-1967
kleur; grijs
bijzonderheden; Glacauto, voorzien van lange zijruiten. Auto wordt momenteel omgebouwd naar electrisch

Al een tijdje in NL. Rijdt nu rond in Amsterdam (wellicht binnenkort electrisch)
Oorspronkelijk voorzien van Glacauto (klap) achterbank. (is foetsie)
Zie ook dit topic: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=717.0

(http://kho.home.xs4all.nl/akruben2.jpg)

(http://kho.home.xs4all.nl/akruben1.jpg)
Title: Re: BE-71-59
Post by: michelidds on August 27, 2012, 13:32:30 PM
Ombouwen naar elektrisch? Zit ik ook wel eens over te denken, voor ritten in de buurt, niet meer dan 100 km/dag.
Hoor graag welke stappen je zet.
Title: BE-71-59
Post by: CitroenAZU on December 20, 2012, 22:22:57 PM
Type; AK-B, AK350
bouwjaar; 22-06-1967
kleur; grijs
bijzonderheden; Glacauto, voorzien van lange zijruiten. Auto wordt momenteel omgebouwd naar electrisch

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/3364681/2012/12/17/Elektrische-Eend-mag-de-weg-op.dhtml

Title: Re: BE-71-59
Post by: MarcoAZU on December 20, 2012, 22:53:21 PM
Wat ik niet kan volgen is: zij claimen de eerste elektrische eend op de weg gebracht te hebben terwijl er eerder al de 2CVolt van Albert de Gier (123 ignition) op de weg stond ???
Title: Re: BE-71-59
Post by: CitroenAZU on December 20, 2012, 23:14:40 PM
Klopt, Albert had de 1e klassieke auto op NL kenteken.
Maar inmiddels zijn de regels zo erg aangescherpt dat de eend van Albert of de Electrische Burton (die ook bestaat) niet meer goedgekeurd zouden worden.
De eenden van Ruben en Leen zijn nu wel goedgekeurd en er kan nu dus een serie van gebouwd gaan worden.

Over een weekje of twee te lezen in de CitroExpert... ;-)
Title: Re: BE-71-59
Post by: azurblade on December 21, 2012, 09:31:12 AM
Leuk leuk. Ben benieuwd naar artikel.




De eerste goedgekeurde eend in Nederland want dergelijke elektrische 2cv's waren er al eerder.

Veelal zelf in elkaar geknutseld in achteraf schuurtjes maar wel erg vernuftig. Onderstaande eend herbruikte zelfs remenergie weer opnieuw om de accu's op te laden.


http://www.amklassiek.nl/een-elektrische-eend/56393/
http://www.hemmings.com/hsx/stories/2006/10/01/hmn_feature7.html
Title: Re: BE-71-59
Post by: CitroenAZU on December 23, 2014, 10:38:15 AM
Gisteren gespot in Amsterdam!

(https://farm9.staticflickr.com/8659/16083217695_0594acd97e.jpg) (https://flic.kr/p/qvdGhP)BE-71-59 (https://flic.kr/p/qvdGhP) by azu250 (https://www.flickr.com/people/15186074@N00/), on Flickr
(https://farm8.staticflickr.com/7550/15897127199_c94522424d.jpg) (https://flic.kr/p/qdLW4Z)BE-71-59 (https://flic.kr/p/qdLW4Z) by azu250 (https://www.flickr.com/people/15186074@N00/), on Flickr
(https://farm9.staticflickr.com/8611/15463555123_e11e80776d.jpg) (https://flic.kr/p/pysLcn)BE-71-59 (https://flic.kr/p/pysLcn) by azu250 (https://www.flickr.com/people/15186074@N00/), on Flickr