News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd

Zo! Dat ziet er mooi uit.
Ik hoop dat mijn chassis er over een paar maanden ook zo bij staat.

azurblade

Dit ziet er weer gaaf uit :)

Op naar de volgende mijlpaal!

michelidds

Regelmatig aan werken en stug doorgaan. Dat is de enige manier om voortgang te boeken en er lol in te houden.
Wordt erg netjes zo te zien!
Succes ermee!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

#78
Hé,hé,eindelijk weer eens tijd gehad om wat aan mijn besteller te doen. Niet zo heel erg veel, maar er is al weer een stukje af.
De komende maanden krijg ik weer wat meer tijd, en mijn zoon heeft z'n Mazda bijna klaar, dus kunnen we samen weer verder aan de eend.
Lekker knutselen.
Ik hoop dat ik hem voor de winter dan grotendeels klaar heb, kan ik dan nog wat kleinigheden doen en dan in het voorjaar voor de APK.
Mijn broer komt volgende week zaterdag nog een dag helpen, dus dan moet het toch een beetje de goede kant uit gaan.
Even in bad, dan een lekker wijntje en morgen weer werken.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Vandaag met het rechter fusee aan de slag geweest. Is er nog niet uit, zit onwaarschijnlijk vast.
Zaterdag met mijn broer  een steekas vernieuwd.
Tevens de remtrommels aan de voorzijde vervangen, die waren toch niet meer zo heel erg goed.
Nog even en het chassis is weer helemaal rijklaar, dan nog verder met de carrosserie.
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Mooi zo. Het is belangrijk af en toe voortgang te boeken.
En als iets niet lukt, helpt het vaak om het even laten lggen en het later opnieuw te proberen. Dan lukt het vaak wel.
Succes!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

De fusee is er nog steeds niet uit!
Ik denk dat ik de veerarm maar uitbouw en ermee naar een plaatselijke garage ga.
Ik moet toch met mijn MB Sprinter voor de APK-keuring, dus dat gaat in één moeite mee.
Mijn zoon is klaar met z'n Mazda, dus er is weer plaats en kunnen we verder aan de koets.
Dan komt er toch weer wat schot in.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Ha, ha.
Gisteren even met de garage gebeld waar ik de fusee pen wil laten vervangen.
Ze brengen de veerarm naar een collega met een zwaardere pers, want die pers die zij hebben krijgt de fusee pen ook niet los.
Dan moet die toch wel erg vast zitten. Ik heb er ook al heel veel WD 40 in gespoten, dus je zou mogen verwachten dat de fusee toch een keer los komt.
Wordt vervolgt .
't is een kwestie van geduld........

björn

zal er zo veel speling op dan?
want ik merk dit wel vaker bij orginele fusees daat die zo vast zitten  en ook niet echt slijten.
replica daar in tegen wel.

Geert

Ja, erg veel, anders had ik niet besloten om de fusee te vervangen. De andere kant is nog goed, dus die laat ik zitten.

Zodra de veerarm weer aan het chassis zit zet ik de koets erop dan kunnen we die verder aflassen.
Zal nog wel even duren voordat die helemaal klaar is, maar ik ga er toch van uit dat ik mijn planning haal.

't is een kwestie van geduld........

michelidds

Succes ermee! Want het klinkt alsof het allemaal toch wat tegenzit.
Is overigens vaak zo, in een bepaald stadium. Stug doorzetten en zet 'm op!
Uit eigen ervaring: het is erg leuk als 'ie weer rijdt.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Och, het komt wel goed! ;)
't is een kwestie van geduld........

Geert

Veerarm zit er weer aan. De fuseepen is vervangen door het garagebedrijf en nu wil ik weer verder met de koets. Ze hebben het erg goed gedaan, en zelfs de veerarm met RX 10 in gestreken.
Maar ..... ik heb geen tijd!!!
Maandag heb ik een dag vrij en dan probeer ik toch nog wat te doen.
Laatst heeft mijn zoon  nog wat laswerk gedaan, maar na een uurtje lassen was het gas op! En dat op zondag. Dus a.s.  maandag eerst eens gas halen en dan verder met de koets. Het gaat wat langzaam, maar er komt toch weer wat schot in.
Het begint weer een eend te worden.
Ik zal nog eens wat foto's plaatsen.

Ik heb op 2cv.nl wat gelezen over het zelf spuiten van de eend. Het schijnt nogal tegen te vallen.
Heeft iemand van hier daar ervaring mee??

't is een kwestie van geduld........

siemenazu

en vooral een besteleend is erg moeilijk te spuiten!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

björn

ja heb ik.
en het is een klus maar goed te doen.
voorberijding is alles.
eerst de binnenkant en als dat droog is de deur openingen enz afplakken.
dan de buiten kant.

Tags: