News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
61 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Momenteel ben ik de gaatjes en gaten in de achterspatborden aan het dichtlassen.
( zie topic lassen op 2CV.NL)
Dat valt nog niet mee, maar met wat tips en even proberen op een oud stuk plaatwerk wat ik uit de wagen gesloopt heb begint het nu te lukken.
Vanmiddag nog maar eens even wat oefenen voordat ik verder ga aan de koets.



Ik denk dat ik eerst de lak ter plaatse met een staalborstel op de schroefboormachine goed weghaal, dan gaat het lassen nog net iets beter.



't is een kwestie van geduld........

Francois

Succes! Ik weet niet hoe jij het doet, maar ik klem er een plaatje messing achter tijdens het dichtlassen, dat werkt wel goed.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Ja messing of RVS heb ik geprobeerd  en dat werkt goed vooral de RVS werkt prima, maar dat komt misschien ook omdat dat plaatje dikker is dan het messing plaatje. Het is wel veel werk , maar leuk.
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Geert on August 28, 2011, 11:10:52 AM
Ik denk dat ik eerst de lak ter plaatse met een staalborstel op de schroefboormachine goed weghaal, dan gaat het lassen nog net iets beter.

Ik gebruik altijd een komstaalborstel op mijn haakse slijper, dat maat wat meer toeren en is dus efficiënter ! Zo gepiept......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: Francois on August 28, 2011, 12:54:38 PM
Succes! Ik weet niet hoe jij het doet, maar ik klem er een plaatje messing achter tijdens het dichtlassen, dat werkt wel goed.

Bedankt voor de tip ! Nu ik eindelijk wat ruimte heb gekregen in mijn voormalige pand door verkoop en transport van wat auto's, kan ik mijn eeuwigdurende AZU-L project weer goed bekijken en die heeft gaten van een voormalig dakrek (de basis is een ex La Poste eend van 1962) , vier gaten van een millimeter of 5 diameter aan beide zijkanten. Die moeten netjes gedicht worden zodat je er van binnen en buiten iets meer van ziet natuurlijk !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

#95
Ik heb gisteren de hele dag gaatjes dicht gelast .
Waar mogelijk met een messing plaatje er achter, en waar het niet mogelijk was heb ik rondom het gat gepunt en toen verder dicht gelast.
Omdat ik niet iedere keer de lashelm kon opzetten en dus met dichtgeknepen ogen heb gelast heb ik vandaag ontzettend last van mijn ogen.
't is een kwestie van geduld........

Geert





Even aan het puzzelen hoe ik dat met de achterbalk zal doen.



Uploaded with ImageShack.us
't is een kwestie van geduld........

björn

maak de zijkanten wel dicht!
want er komt anders teveel water en troep in.

Geert

Ik zag vandaag nog een paar handige hulpstukjes op http://www.international2cvfriends.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3402

Dan gaat het nog gemakkelijker met gaatjes dichtlassen.
Ik ben er n.l. nog niet helemaal klaar mee.

Ik vraag me af of ik deze laadvloersteun nog ergens nieuw, of nagemaakt op de kop zou kunnen tikken.
Die van mij is nogal ingedeukt van boven:


Uploaded with ImageShack.us
't is een kwestie van geduld........

Francois

Volgens mij maakt Walter uit Uden die ook.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Heb hem al een paar keer gebeld, maar geen gehoor gekregen. Zal het eens per mail proberen.
't is een kwestie van geduld........

Geert

#101
Ik heb een nieuwe balk voor onder de achterdeuren besteld en tevens die laadvloersteun voor tussen de achterwielen.
Ik was niet erg happy met de achterbalk die ik had .

Hij heeft me deze foto gestuurd:


Ik heb intussen de zijstukken voor onder aan de laadbak, die ik zelf gemaakt had , vervangen door die van Walter Rijkers, en dat ziet veel beter uit.
Vandaag hoop ik die stukken nog af te lassen en dan vertin ik meteen de naden.
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Stukje bij beetje, maar het vordert! Succes!
Volgende zomer klaar, voor ICCCR en BEM?
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: Geert on December 20, 2011, 20:15:15 PM
Ik verwacht een pakje uit Slovenie, ben erg benieuwd naar het resultaat !

Wat je ver haalt is.........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on December 20, 2011, 21:21:42 PM
Quote from: Geert on December 20, 2011, 20:15:15 PM
Ik verwacht een pakje uit Slovenie, ben erg benieuwd naar het resultaat !

Wat je ver haalt is.........

Duur aan transportkosten !
't is een kwestie van geduld........

Tags: