News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
61 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Ja, hij maakt de ribbels na, is wel een heel werk 27 ribbels, maar uitdeuken van de bestaande laadvloer was geen doen. We hebben het geprobeerd, maar de bodem had veel te veel te lijden gehad .
Toevallig dat ik bij een bezoek aan Walter een laadvloer zag staan, zodoende dat ik er een bij hem besteld heb. :)
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Geweldig! Dat is super dat het zo kan. Hangt vast een prijskaartje aan maar beter duur dan niet te koop;)

mctommi

Gewoon een plaat hout erover en niemand die het ziet :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Quote from: mctommi on August 16, 2010, 19:41:06 PM
Gewoon een plaat hout erover en niemand die het ziet :P
Dat kan ook ! Is goedkoper !
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Francois on August 16, 2010, 19:42:46 PM
of traanplaat  :P

Is ook prijzig..... Ik heb hier in de hal nog een paar vierkante meter liggen. Als de toekomstige eigenaar het niet wil hebben haal ik het er wel uit, hihi......er ligt geboeg voor drie AK's :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Door omstandigheden niet zo erg veel en de eend kunnen doen in mijn vacantie.
We waren niet erg tevreden over de eendendorpels en toen heb ik die bij de leverancier geruild voor AK dorpels.Maar omdat het vacantie was duurde het even voordat de levering er was.
Ik ben maar gewoon verder gegaan met de onderkant blank maken ( wat is dat een werk zeg!) en het geheel ingestreken met Fertan. Vandaag beginnen we met het vervangen van de dorpels en voetenbak.
Moeten we volgende week na werktijd een paar avonden daarmee verder gaan en dan ook de vloerplaten in lassen.
Dan hoop ik volgend weekend daarmee klaar te zijn.
Zodra ik foto's heb zal ik ze posten.
Ik ben blij dat de koets en balken goed zijn, tenminste , dat we  geen verrassingen tegengekomen zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de besteleendenmeeting ! Ik kom zaterdagmorgen een kijkje nemen, en misschien nog wat spullen scoren op de kofferbakmarkt.
't is een kwestie van geduld........

Geert

#52
Het weekend weer wat opgeschoten, maar we wachten nog op de rechter dorpel. Ik hoop dat die deze week komt. Dan kunnen we die erin zetten en voetenbak en bodemplaten.
Intussen de bovenplaat van het chassis open gemaakt, Er zat een klein rot stukje in, maar we hebben de zaak ruim open gemaakt.
Het chassis ziet er onder de plaat nog goed uit. Wat vliegroest en Franse modder en nog wat rommel.
Schoonmaken, behandelen en dichtlassen.
Alleen de veerpotten baren me zorgen. Die maak ik open en kijk dan wat ik ermee doe Eén trekstang gaat gewoon op en neer, daarom stond hij dus scheef. Er zit daarbinnen iets niet goed . Verder zitten ze vol met vet en modder. En de rest is nog afwachten


Het gaat lekker, maar er is nog veel te doen.









Uploaded with ImageShack.us
't is een kwestie van geduld........

Geert

De laatste tijd alweer wat opgeschoten:













We zijn ook al bezig met het inlassen van de dorpels, voetenbak ( gedeeltelijk) en bodemplaten.
De veerpotten blijken nadat ze opengemaakt zijn heel erg slecht, er was zelfs een veer gebroken, dus die gaan we helemaal vervangen, incl stelbussen,trekveren etc.
Veel werk, maar wel erg leuk, je ziet de eend opeens weer herrijzen!
't is een kwestie van geduld........

björn

#54
ok mooi werk.
de veer is anders dan een veer van 2cv!
hij is net zo groot als 1 van een 2cv maar het materiaal van de azu is 5mm dikker dan die van een 2cv.
ze zijn nieuw tevinden maar niet makelijk.
er is een bedrijf in ik dacht loenen (utrecht) die veren maakt op maat.
zal is kijken of ik het adres nog heb.

edit:
gevonden!
http://www.viodveren.nl/

Geert

't is een kwestie van geduld........

Geert

langzaam maar zeker vordert het werk aan de besteleend.
Het is leuk om te doen, maar wat gaat daar een hoop tijd in zitten.
Aangezien mijn zoon het momenteel erg druk heeft ben ik alleen bezig. Dat heeft het grote voordeel dat ik dingen rustig kan bekijken, en er niet oeverloze discussies ontstaan over hoe een probleem op te pakken.
Vorige week een dag-cursus lassen volgt, en dit weekend maar zelf aan het lassen geslagen, maar dat viel nog niet mee.
Enkele lassen lieten los, dus moest alles weer los en opnieuw. Maar dat is niet erg, van fouten kun je leren.







Uploaded with ImageShack.us
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Gisterenmorgen om 5 uur de tunnelkas ontruimd omdat die begon vol te lopen met regenwater .
Alles staat nu in mijn garage, maar ik heb daar helemaal geen plaats meer .
Ik wacht even totdat de kas weer droog is en dan zet ik de koets en een paar andere onderdelen terug en begin aan het opknappen van de motor.
Het wordt zo meteen winter en dan is het in de kas te koud om nog fatsoenlijk te kunnen werken.
Dus dan concentreer ik me maar op de motor en later het chassis, kan ik na de winter verder met de koets.

Het regent nog  :'( :'( :'(
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Een beetje eend kan zwemmen ;-) 

Succes!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: