8 Guests, 0 Users

Author Topic: BE-73-10 / 7-VGZ-39  (Read 151349 times)

Offline michelidds

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 291
  • AK400 Camper 93-45-RB
    • AOL Instant Messenger - michelidds
    • Yahoo Instant Messenger - michelidds
    • View Profile
    • Email
Re: 7-VGZ-39
« Reply #30 on: June 26, 2010, 14:38:45 PM »
Reken daar maar niet op, dat er veel aan gedaan wordt.
Dat jij het kentekennummer doorgegeven hebt, is namelijk geen 'bewijs', want niet door de politie zelf geconstateerd.
Dat zelfde hebben mijn ouders al in 1974 meegemaakt, bij een woninginbraak. Auto van inbrekers was door kennissen gezien (brutaal op de oprit gezet), dag erop door mij (ze stonden te posten of we weer weggingen). Maar, geen bewijs volgens de politie, want eigenaar had geen strafblad. Nee, klopt, het was z'n zoon. En onderzoek doen was er ook toen al niet bij.
Weinig aandacht voor diefstal en inbraak van politie is dus geen recent probleem, maar bestaat al heel lang.
Ik hoop natuurlijk dat het bij jou anders gaat, maar denk het niet.
Kortom, je zult hoogstwaarschijnlijk je verlies moeten nemen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd NicolaÔ opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1270
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #31 on: June 27, 2010, 12:17:25 PM »
Geert heb je al iets gehoord van oom agent ?

gr gerard

Nee., ik heb nog niets gehoord van der Herr  Wachtmeister ( het is in Duitsland gebeurd, net over de grens)
Moet morgen bellen met de Sachbearbeiter .
't is een kwestie van geduld........

Offline gerard560

  • AK350
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #32 on: June 27, 2010, 18:04:26 PM »
Dan heb je misschien meer mazzel als in nederland
dat ze daar meer aan diefstal doen ,hier in iedergeval niet helaas
succes

gr gerard

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1270
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #33 on: July 30, 2010, 18:54:02 PM »
't is een kwestie van geduld........

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1270
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #34 on: August 06, 2010, 21:09:41 PM »
Nou, dat was dus loos alarm, mijn spullen zitten er niet bij! :(
Maar.... Nu heb ik vacantie en EINDELIJK !!! tijd om weer verder te gaan met mijn ( of ons) projekt.  :D :D
Ik kan nu twee weken sleutelen zoveel als ik wil!
Mijn zoon heeft ook vacantie, die helpt , maar moet ook nog e.e.a. aan zijn eigen wagen doen, want die moet dadelijk ook nog APK gekeurd worden , dus zijn we lekker even bezig samen en kunnen we elkaar helpen.
Helaas is deze week mijn fototoestel kapot gevallen, dus moet ik het met foto's van mijn GSM doen, en die zijn niet zo erg goed. :'(


't is een kwestie van geduld........

Offline gerard560

  • AK350
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #35 on: August 06, 2010, 22:14:31 PM »
Geert zeker jammer dat jou werk-spullen niet terug zijn gekomen
ik ben wel benieuwd naar je project dus een foto met gsm is 10x beter als geen foto

gr gerard

Offline Francois

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 353
    • View Profile
    • Email
Re: 7-VGZ-39
« Reply #36 on: August 06, 2010, 22:50:51 PM »
Succes met de wagen. In twee weken moet je een hoop kunnen doen! Ben zelf ook goed opgeschoten de afgelopen twee weken. Zou leuk zijn als ie er bij kan zijn bij de besteleendenmeeting  :)
CitroŽn AZU EDF/GDF 1968
CitroŽn CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1270
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #37 on: August 15, 2010, 11:00:22 AM »
Eindelijk vakantie!! Dus tijd om verder te gaan aan de AZU.
Nadat we de carrosserie hebben versterkt met vierkante buis , hebben we de koets van het chassis gehaald . Het chassis is nog erg goed op een klein puntje in de plaat ter hoogte van de bodemplaat rechts na, maar dat kun je dichtlassen.






En toen maar eens de balken van de laadvloer blank geschuurd. Het resultaat was erg geruststellend :NIKS ROT!!


Uploaded with ImageShack.us

De voetenbak laten we gedeeltelijk zitten, die is nog goed, dus alleen het holle gedeelte wordt vervangen.De beide bodemplaten, laadvloer en dorpels worden ook geheel vervangen net als de spatborden voor en achter.
Veel en vies werk dat schuren, maar wel de moeite waard, weet je tenminste wat je hebt.
Morgen nog  schuren en dan alles in de Fertan.

@ Francois:  Besteleendenmeeting in welk jaar ?? 2010 haal ik echt niet . Misschien 2011??
« Last Edit: August 15, 2010, 13:24:01 PM by Geert »
't is een kwestie van geduld........

Offline bjŲrn

  • AK400
  • *****
  • Posts: 612
  • azu '74 & '76
    • View Profile
    • Email
Re: 7-VGZ-39
« Reply #38 on: August 15, 2010, 12:52:59 PM »
hmm komt mij bekent voor.
ik moet nog alles schoon maken.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • CitroŽn AZU
    • Email
Re: 7-VGZ-39
« Reply #39 on: August 15, 2010, 16:00:34 PM »
Slim om de koets te verstevigen voor je alles wegslijpt! 

Goed bezig!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Mťhari 1976
Ami 8 Service Tolťe 1977
2cvSpťcial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline gerard560

  • AK350
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #40 on: August 15, 2010, 16:11:51 PM »
Gaat zeker de goede kant op zo !!
even door de zure appel heen bijten het leuke werk komt snel

gr gerard

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1270
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #41 on: August 16, 2010, 08:17:19 AM »
Slim om de koets te verstevigen voor je alles wegslijpt! 



Ik wil de wagen wel recht houden !
't is een kwestie van geduld........

Offline Francois

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 353
    • View Profile
    • Email
Re: 7-VGZ-39
« Reply #42 on: August 16, 2010, 10:01:17 AM »
hoe ga je de laadvloer vervangen?
CitroŽn AZU EDF/GDF 1968
CitroŽn CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Offline Geert

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1270
    • View Profile
Re: 7-VGZ-39
« Reply #43 on: August 16, 2010, 16:32:49 PM »
Ik heb Walter een laadvloer laten namaken.
De oude laadvloer slijp ik af zodanig dat er rondom een rand van 1 tot 2 cm blijft staan en daar las ik de nieuwe laadvloer op.Wel eerst de binnenbak stabiliseren met buis zodat alles op zijn plaats blijft .
't is een kwestie van geduld........

Offline azurblade

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1435
    • View Profile
    • Email
Re: 7-VGZ-39
« Reply #44 on: August 16, 2010, 17:08:31 PM »
laadvloer na laten maken...?

Dat houd in dat hij ook de ribbels er in heeft weten te krijgen? Dat zou ideaal zijn voor restauratie van vele azu's en overige besteleenden :)

Gaat in ieder geval de goede kant op....eerst veel wegslijpen en daarna weer lekker dichtlassen..goed behandelen en weer terug op het chassis