News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
37 Guests, 0 Users

De azu van Timo

Started by Timo, September 08, 2009, 20:55:28 PM

Previous topic - Next topic

Timo

 Type: Azu
Chassisnr: 651027
 Kenteken: 502EL07
 Bouwjaar: 1960
 Kleur: blauwachtig grijs van grijsachtig blauw
 Herkomst: Frankrijk
 Rijdend: Als ik 'm DUW
 Bijzonderheden: in restauratie (helaas al jaren, maar Hij staat nu weer binnen)
 Foto's:


Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

Tja, wat heb ik er in al die jaren aan gedaan?

Begonnen met de verroeste delen te vervangen. De koets met betonijzer middels driehoeken verstevigd, zodat de bodemplaten en dorpels eruit konden. Dat gedaan en ook de voorste kokerbalk is verwijderd. Inmiddels heb ik een nieuw gezet exemplaar liggen, maar mijn lasapparaat is van die kwaliteit dat het meer een snijbrander is op het oude plaatwerk. Het inlassen van de dorpels leek daardoor meer op vastspetteren met ijzer. Omdat dat alleen maar ellende in de toekomst brengt, ben ik daar maar mee gestopt. Eerst maar een beter lasapparaat.
Tijdens de versnellingsbakdagen van de 2cvkitcarclub is de versnellingsbak gereviseerd.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

#2
Wie droomt daar nou niet van? Op zolder in een schuur een oude auto te vinden.
Nou, ik niet meer, want ik hoef de trap maar op en daar staat hij:






Het originele kenteken

Motoren en nog eens motoren



Gereviseerde bak
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Een Glacauto !!!!!!!!!!! Zeer zeldaam, niet dichtlassen hè, dat lange zijraam.....hoop werk maar zeer zeldzaam, heb ergens een folder van Glacauto....firma die nieuwe besteleenden ombouwde nabij de originele fabriek van 2CV, diverse opties o.a. een opklapbare achterbank, voor de kinderen !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Nee, ben je mal!
Als je die folder kunt inscannen, dan graag.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Quote from: Timo on September 20, 2009, 12:32:48 PM
Nee, ben je mal!
Als je die folder kunt inscannen, dan graag.

Dan zal ik hem om te beginnen moeten VINDEN !!! Was een A4'tje met voor- en achterzijde bedrukt overigens. Ooit eens op een beurs gescoord 20 jaar terug of zo.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Folder nog niet gevonden....WEL de dia van de plusminus1966 AZU Glacauto op het schoolplein van een technische school in Parijs aan de Avenue Jean Jaures....gevonden in 1986.....helaas was ik toen nog wat verlegen en sprak een weinig Frans......anders was ik er wel op af gegaan, zou graag deze versie Glacauto bezitten. Achterband halfzacht dus ongetwijfeld buiten gebruik. In een nette staat 20 jaar oud....slechts één keer later zo'n zijraam gezien in een AK350 in de Tarn, als ik verder zoek vind ik die dia ook nog weleens.

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Tof zeg,

Timo heb je zo'n zelfde zijruit of heb je er een uit 1 geheel, zoals bij een Belgische Weekend?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Aan het formaat van het "gat" in Timo's AZU te zien is het een lagere ruit en ik vermoed dan uit één stuk, maar laat je verbazen ;-) Heb ooit een losse ruit gezien op een beurs of meeting, die had géén schuifruitje maar alleen een groen strookje glas boven. Het was er maar één, als het een setje was geweest had ik ze wel gekocht !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Het is een hele ruit en aan twee kanten.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa................



Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Ooooh, schitterend.
Ik zal de ruiten morgen eens meten of ze echt 87x45cm zijn. Ze zijn in ieder geval wel een beetje gebogen aan de bovenkant.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Als je ze toch in je tengels hebt.....kijk eens even of er ergens Glacauto op staat !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

En ja hoor, die maat komt redelijk overeen. Je hebt eigenlijk 3 maten, die van het gat, de ruit en de buitenkant van het rubber.
Alleen de voorste ruit bekeken, maar daar stond geen Glacauto op. Van de andere kant, de ruit is wel heel stoffig.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

CitroenAZU

Is vaak heel slecht te zien. Meestal in de rechterhoek onderin. Behalve als je de ruitjes op zijn kop heb weggezet :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: