News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
83 Guests, 0 Users

De azu van Timo

Started by Timo, September 08, 2009, 20:55:28 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Maak je niet druk, ik heb auto's soms 25 jaar staan voor er IETS aan gebeurt :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Binnenkort maar eens wat plaatwerkhamers regelen om reparatiedelen in model te kloppen. Zo zijn de staafjes van de grill behoorlijk gedeukt en verwrongen. Denk niet dat daar reparatieblik voor is. Ook een zetbankje regelen; dacht dat een vriend er nog eentje ongebruikt had staan. En ondertussen oefenen met lassen. BEM 2013 zal het niet worden, maar ik ga voor de 2014 versie. Zou een mooie mijlpaal zijn, 10 jaar na de oorspronkelijke planning.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Valérie

"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

Goed nieuws, succes Timo.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Timo

#34
Vandaag een erg vriendelijke rdw meneer op de stoep en boven in de garage gehad. Er wordt een dossier aangelegd en als ik over een paar jaar (of volgend jaar als het een beetje wil vlotten) met de auto, een aankoopnota en wat onderliggende documenten waar het geboortejaar uitblijkt langs kom, dan doen ze er een apktje erbovenop en krijg ik een kenteken.
Ik ben helemaal gelukkig.

Heeft iemand Bart Boele nog onlangs gesproken? Van hem zou ik een aankoopnota moeten krijgen. Ik heb op diverse fora geen recente berichten meer van hem gevonden.
In het uiterste geval moet ik maar "postuum (?)" Een aankoopbewijs maken, maar prettiger is het als hij dat kan.

Edit: zojuist contact met Bart gehad per email.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

MarcoAZU

Geweldig Timo!  Heb je nu ook een Loodje aan de koets gekregen?

Staat er bij jou nog een "orga" code op het schutbord geschilderd ?? Dan kun je zo laten zien uit welk bouwjaar de auto is!!

Timo

Omdat er niets aan het chassis wijzigt, hoeft daar geen loodje aan. Verder moet er zoveel aan de koets vernieuwd worden, dat daar ook geen loodje aan hoefde. Een loodje zou alleen moeten als ik een extra chassis had liggen waar de boel op zou worden gebouwd.

Overigens hangt er wel een loodje aan de koets, maar die was niet van de rdw en errug oud.

Er staat een PC code op van de productiedatum van de koets. Het chassis zou volgens Cats van 1961 zijn.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

marcopr

Op dat oude loodje staat zeker PL?
Panhard Levassoir, de firma is overgenomen door Citroën om daar de besteleenden te laten bouwen.

Timo

Oh. Hoe zat dat? Was dat een merkteken om onderscheid te maken waar de koets werd gebouwd?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

#39
Mannen, ik heb jullie advies nodig.
Ik heb een kleine inventaris gemaakt van het plaatwerk wat er ingelast moet worden. Indertijd had ik al stangetjes tussen de A stijl, B stijl en het chassis gelast, om de koets en de maatvoering op zijn plaats te houden bij het vervangen van de bodemplaten en dorpels.
De bedoeling was om vanuit de dorpels en bodemplaten het bovenliggende staal te gaan vervangen. Het probleem waar ik toen al tegenaan liep, was dat het staal waar het nieuwe aan vast moest, eigenlijk meer roest dan staal was. Het lukte dan ook niet om de dorpel aan de paravan vast te lassen.
Wat er behalve de dorpels en bodemplaten nog meer moet worden vervangen, zijn de voetenbak, het schutbord en een deel van het voorruitframe.
Zoals ik het nu zie, denk ik dat ik vanaf de andere kant met gaan bouwen. Eerst de voetenbak, nieuwe paravans, schutbord, voorruitframe en dorpels/voetenbak samenstellen, en dan dat lassen aan de B stijl en het dak.
Dat nieuwe staal is redelijk maatvast; meer als de krokante koek.

Is dat volgens jullie ook de goede werkvolgorde?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

Vanmiddag, nadat ik mij eindelijk kon losrukken achter de pc in de WARME kamer, afgereisd naar de zolder van de ZEER KOUDE garage.
Daar het plaatwerk wat al 10 jaar staat te verstoffen tevoorschijn gehaald en aan een nadere inspectie onderworpen. De eerste roest zat er al weer op. De voetenbak schoongemaakt om die met Fertan een voorbehandeling te geven en maar gelijk besloten om die eerst maar uitelkaar te halen. Puntlasjes uitgeboord, rechtgeklopt, geschuurd en in de fertan gezet.






Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

CitroenAZU

Kijk de start is gemaakt, mooi man!

Als ik het goed zie is dit nog een ouwe imitatie voetenbak van De Groothandel.
Zelf zou ik die eerlijk gezegd liever niet meer monteren. Die roesten zeer, zeer hard en de pasvorm is niet best.
Tegenwoordig koop je voor een paar tientjes een mooie voetenbak van zincor matriaal...Past ook goed en je hebt er op zeker langer plezier van...

Just my 2 cents...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Timo

Ik ben niet zo benauwd voor dat roesten; als dit alles is voor 10 jaar opslag in tochtende ruimtes, dan valt dat nog wel mee. Zeker met de tegenwoordige conserveringen maak ik mij daar geen zorgen over. De pasvorm vind ik een veel belangrijker item.
Hoe slecht past dit?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Hans 250

Daar moet ik Martijn groot gelijk in geven.
Die voetenbak is slechte imitatie, qua materiaal en pasvorm.
Die zincor voetenbak daarentegen is echt goed, en niet duur.
Ik zou deze die je nu hebt niet gebruiken.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Timo

Quote from: Hans 250 on February 24, 2013, 18:56:28 PM
Daar moet ik Martijn groot gelijk in geven.
Die voetenbak is slechte imitatie, qua materiaal en pasvorm.
Die zincor voetenbak daarentegen is echt goed, en niet duur.
Ik zou deze die je nu hebt niet gebruiken.

Zijn daar ook nog meerdere leveranciers in? Of meerdere distributeurs en 1 leverancier?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Tags: