News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
100 Guests, 0 Users

De azu van Timo

Started by Timo, September 08, 2009, 20:55:28 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

#15
Voor de liefhebber (die tijd, ruimte en geld heeft) een spotgoedkope Glacauto AZU 1961 MET achterbankje !!!
Als ik geld en tijd en ruimte had ging ik hem gisteren halen, maar ja........
http://www.leboncoin.fr/vi/69832537.htm?ca=19_s

Om u allen niet al te gretig te maken; het ding staat 1100 km van Rotterdam vandaan , dat is weer heel wat minder natuurlijk.... komt er een hoop geld bij voor het transport, dan wordt die 300 euro snel verdubbeld. Of nog erger als je over de péage gaat :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Ja, maar ik vind dat ribbelneusje net ietsiepietsie leuker.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

volkswouter

Google translate , tekst advertentie

2cv Minivan verkoopt nieuwe kap 1961 zelfmoord deuren, een kleine teller, maar compleet gerestaureerd, geeft stukken (vleugels, voor en achter deur, bar met vlaggenschip spoel 6 volt, Recoil, een nieuwe cilinderkop ect ...) board weer verplaatst, chassi goede staat, bezit een bankje aan de achterkant en schuifdeuren glas.
Kaart grijs normale prijs 300 euro mijn boerderij.

Timo

Gelukkig hebben we google translate!
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

#19
Quote from: volkswouter on October 01, 2009, 16:50:53 PM
Google translate , tekst advertentie

2cv Minivan verkoopt nieuwe kap 1961 zelfmoord deuren, een kleine teller, maar compleet gerestaureerd, geeft stukken (vleugels, voor en achter deur, bar met vlaggenschip spoel 6 volt, Recoil, een nieuwe cilinderkop ect ...) board weer verplaatst, chassi goede staat, bezit een bankje aan de achterkant en schuifdeuren glas.
Kaart grijs normale prijs 300 euro mijn boerderij.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :P

P.S. In de franse text zitten ook wel een paar vauwtjes !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Zit ik net op de site van Cats te struinen, zie ik dat mijn chassisnummer ergens van 1961, oude motorkaptype is. En dat terwijl de orgacode toch echt december 1960 aangeeft.

Wat is daarin maatgevend?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

CitroenAZU

December 1960 = modeljaar 1961 waarschijnlijk.
Nieuwe modeljaar is vanaf september.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Timo

Het is niet echt de orgacode, maar meer de code op het schutbord met maand en jaar. De eerste cijfers weet ik niet precies, maar de letter is een L (december) gevolgd door 60.

Dat die koets van december 1960 samenkomt met een chassis van +/- april 1961 verbaast mij eigenlijk.
Hoe was de werkwijze indertijd? Koetsen na het spuitwerk direct van een nummer voorzien en dan in opslag tot hij aan de beurt was? Ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat die koetsen zolang bleven staan, hoewel, first in first out geldt eigenlijk alleen voor aan bederf onderhevige produkten. De chassisnummers zijn er als een plaatje opgepopt, dus het zou kunnen.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Quote from: mctommi on October 01, 2009, 14:07:01 PM
Voor de liefhebber (die tijd, ruimte en geld heeft) een spotgoedkope Glacauto AZU 1961 MET achterbankje !!!
Als ik geld en tijd en ruimte had ging ik hem gisteren halen, maar ja........

Gelukkig voor mijn portemonnee en tijd en plek te weinig.......advertentie is eraf, dus zal wel verkocht zijn. Even in het achterhoofd houden, misschien zien we hem over een jaar of wat bij een meeting in Frankrijk rondrijden :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: mctommi on September 22, 2009, 02:41:45 AM
Folder nog niet gevonden....WEL de dia van de plusminus1966 AZU Glacauto op het schoolplein van een technische school in Parijs aan de Avenue Jean Jaures....gevonden in 1986.....helaas was ik toen nog wat verlegen en sprak een weinig Frans......anders was ik er wel op af gegaan, zou graag deze versie Glacauto bezitten. Achterband halfzacht dus ongetwijfeld buiten gebruik. In een nette staat 20 jaar oud....slechts één keer later zo'n zijraam gezien in een AK350 in de Tarn, als ik verder zoek vind ik die dia ook nog weleens.

Wist niet tijdens welke vakantie ik die AK had gekiekt, dus het was moeilijk zoeken. Op de terugweg van de wereldmeeting in Portugal in 1987 blijkt het geweest te zijn.


Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Kijk eens wat ik gevonden heb........een glacauto uitklapfolder met de bekende foto op de voorzijde;
http://www.citrobe.org/AZU0667.htm
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

#26
Gaaf zeg die Glacauto AK350! Mooi raam is dat.

Om het topic van Timo een beetje schoon te houden heb ik een Glacauto topic aangemaakt;

http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=415.0
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on October 08, 2009, 23:23:48 PM
Gaaf zeg die Glacauto AK350! Mooi raam is dat.

Om het topic van Timo een beetje schoon te houden heb ik een Glacauto topic aangemaakt;

http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=415.0

Haha.....ja het was hier een beetje het Glacauto hoekje geworden ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Op mijn werk hadden ze nog een 380 lasapparaatje staan wat ze niet gebruikten.
Het ding schijnt nog goed te zijn.
Er wordt een klosje 0,6mm geregeld en een gasfles.
Heb ik wat te doen binnenkort!
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Timo

Quote from: Timo on March 17, 2010, 20:51:48 PM
Op mijn werk hadden ze nog een 380 lasapparaatje staan wat ze niet gebruikten.
Het ding schijnt nog goed te zijn.
Er wordt een klosje 0,6mm geregeld en een gasfles.
Heb ik wat te doen binnenkort!

Oops, dat was alweer drie jaar geleden. Dat lasapparaatje stond dus niet voor niets in een hoekje te verstoffen. Tussen kerst en oud en nieuw mijzelf op een Cebora 165 getrakteerd en de eerste voorbereidingen getroffen. Een takeltje met loopkat aan de balklaag gemaakt, zodat ik of het lasapparaat bovenkrijg of de koets beneden. Vandaag een paar stukjes geoefend op roest. Valt niet mee, maar uiteindelijk ook niet tegen.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Tags: