News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
71 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Update: portieren, voorruit, luchtfilter, verwarmingsslangen zitten er ook op. Wat wordt het een volle boel in het vooronder zeg!  ::)
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

#91
Vandaag voordeuren afgemaakt, sloten gemonteerd en afgesteld, klapramen, raamsluitingen, spiegel L, koplampen + bedrading, ruitenwissers, schoonmaak- & spuitwerk.
Morgen dodehoekspiegel R, bedrading lichtschakelaar, richtingaanwijzerschakelaar (9 keer woordwaarde) en alle lampjes achter?
Niet alles eerst gepoetst tot 'als nieuw' maar dat komt nog wel. Het ding moet nu eerst maar eens af!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

"ding"???

Volgens mij is het een deel van de familie geworden  ;)
't is een kwestie van geduld........

gerard560

heb je al nieuwe foto`s

gr gerard

michelidds

Ook al zijn we er intensief mee bezig en zelfs emotioneel betrokken, het blijft natuurlijk een 'ding'.

Nee, zal vandaag foto's maken.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

Nog even geduld voor de foto's. Moet ik eerst van iPhone op PC op fotosite zetten. Morgen hopelijk.

Voortgang is gister en vandaag minder geweest dan gehoopt. Elektra doet niet wat ik wil. Grrr! Ene koplamp doet het wel, andere niet. En nee, het is niet de zekering. Moet dus alles stap voor stap gaan nalopen.
Achterlichten bleken bij schoonmaken ook slechter dan vooraf gedacht. Moet eigenlijk 3 nieuwe enkele fittingen hebben. En dan nog de draadbundels naar achteren uitzoeken (zijn ooit afgeknipt) en alle aansluitingen en doorverbindingen van de 12 (!) lampen aan de achterkant opnieuw maken.
Er zit een kans in dat voor beide acties het dashboard weer los moet.
Bah, doe mij maar sleutel- en poetswerk, dat kan ik tenminste zien. Ben daarom vandaag op gegeven moment maar verder gegaan met de motorkap en het opzoeken en schoonmaken van onderdelen die we binnenkort nodig hebben.

Vanmiddag een leuk ritje gemaakt met de DS en genoten van het mooie weer. Het moet ook nog leuk blijven.
Ik verwacht nu niet meer dat we CitroMobile halen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

Hierbij eindelijk beloofde plaatjes.





27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

gerard560

Dat schiet al goed op heel netjes zo

gr gerard

Jeroen AK

Zo en dat heb ik nog niet eens gezien.
Heb nu al weer zin om te gaan klussen.

Maar vooral lekker rondrijden haha ;D
Het wordt wel wat!
Dat reservewiel is zeker voor het plaatje he haha ;)

Gr,
Jeroen.
AK rolt weer vrolijk in het rond

Geert

Nee. het reservewiel is er voor het geval je een lekke band krijgt, kun je de lekke met het reservewiel verwisselen! :P
't is een kwestie van geduld........

Jeroen AK

Haha, ik dacht dat het reservewiel er voor de grap zat.
;D
AK rolt weer vrolijk in het rond

CitroenAZU

Nee, door de 2e tank of extra bagageruimte is dat reservewiel waarschijnlijk destijds  verhuisd naar onder de motorkap...

Maar mooi werk zeg!  Dat moet toch nog lukken voor Citromobile zou ik zeggen?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Ik heb ruzie met het elektra. Moet nog veel aansluitingen maken en proberen storingen te verhelpen. Niet mijn sterkste punt. Heb er daarom een erg hard hoofd in.
Of wil je komen helpen Martijn?
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Jeroen AK

@ citroenazu Dat had ik al begrepen, was een grapje ;).
Als we opeens heel goed worden in elektra moet citromobile haalbaar zijn....

Maar toch wel handig en extra ruimte en een reservewiel!

Groeten

AK rolt weer vrolijk in het rond

mctommi

Quote from: CitroenAZU on April 28, 2011, 17:27:40 PM
Nee, door de 2e tank of extra bagageruimte is dat reservewiel waarschijnlijk destijds  verhuisd naar onder de motorkap...

Maar mooi werk zeg!  Dat moet toch nog lukken voor Citromobile zou ik zeggen?

Als ik me niet heel erg vergis zat er op de oorspronkelijke plaats van het reservewiel een kooktoestelletje op petroleum of benzine.

Overigens is die beugel onder de motorkap -vermoedelijk- afkomstig van een AZ "Enac"; een 2CV met een soort 5e deur en een vlakke laadvloer (met klapbankje). Het reservewiel kon daar ook niet op de oorspronkelijke plek terecht. Of het is een zelfgemaakt exemplaar ? Het staat wel passend bij het oude luchtfilter !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: