News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 0 Users

Besteleenden-hemel: Mctommi

Started by RCUPPER, October 28, 2015, 17:41:44 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Mooi eerbetoon Marco! 
Als Tom dit nu nog eens kon meelezen...
Hij zou zich denk ik kapotlachen vanaf zijn wolk...

Over een In Memoriam op de homepage; Prima, alleen als computer nono weet ik alleen niet hoe ik dat moet doen, maar daar kom ik nog wel achter...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Inderdaad mooi eerbetoon Marco. Goed gedaan.

Het zou mooi zijn wanneer Tom vast bovenin de toppost lijst kan blijven staan.
Nu heeft hij er zelf wel even voor gezorgd dat het eventjes duurt voor hij wordt ingehaald.
Maar toch, zou raar zijn wanneer hij ingehaald wordt.
Ik heb Tom helaas nooit in levende lijve mogen ontmoeten.
Sterkte voor jullie die een vriend moeten gaan missen, gecondoleerd.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Dirk D

Goed gevonden Marco!

Een mooi subtiel gebaar zegt meer dan 1000 woorden!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Gromsound

Beste vrienden,

Ik had even een paar dagen nodig.
Hierbij mijn bijdrage.

http://gromsound.mfbfreaks.com/mct/mct.htm

Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50 en heel veel Philips AV meuk

CitroenAZU

Mooi Grom!

Een half leven aan oud ijzer avonturen, je hebt het, as usual, mooi verwoord.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Quote from: Gromsound on October 30, 2015, 21:31:08 PM
http://gromsound.mfbfreaks.com/mct/mct.htm
Wat een mooi verhaal! Dit geeft diepte aan McT's kennis, bijzondere voorliefde voor verzamelen en de twee bijzondere parkeergarages die hij bewoonde.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Ik vind dit zo'n mooi verhaal , misschien is het , met permissie van Gromsound , het allermooiste eerbetoon aan McT om een link naar deze pagina op Citroen Azu te plaatsen.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Quote from: Gromsound on October 30, 2015, 21:31:08 PM
Beste vrienden,

Ik had even een paar dagen nodig.
Hierbij mijn bijdrage.

http://gromsound.mfbfreaks.com/mct/mct.htm

Wat een mooi herkenbaar verhaal. Het geeft in bepaalde mate zeker weer hoe Tom was. Impulsief in het bedenken van nieuwe hobby's. Waar velen onder ons zouden stoppen, ging Tom gewoon verder. Ik hoop dat we dat kunnen blijven herinneren.

Hij was meer dan die man van die wieldoppen. Ik weet zeker dat hij zich ongelukkig gevoeld had wanneer hij hoorde dat sommigen met "pijn aan het hart" hun wieldoppen aan het verwijderen zijn geslagen omwille van hem. Hij was geen purist, meer een man die principes had maar toch de spullen van anderen bijzonder kon appreciëren.

Voor een blijvende gedenkplaats is het denk ik het beste om deze besteleend-hemel bovenaan het algemeen-gedeelte vast te zetten. Wij kunnen Tom samen doen verder leven, met verhalen of anekdotes. Misschien is het ook leuk om een overzicht te maken van alle besteleenden welke hij ooit in zijn verzameling heeft gehad (misschien kan o.a. Gromsound en Citroenazu hierbij helpen?) en hoe deze inmiddels verder leven. Nieuwe leden zullen dan al snel op de hoogte zijn van onze Mctommi. Zijn status van topposter zal hij uiteindelijk wel verliezen, hij is duidelijk te vroeg in de besteleend-hemel terecht gekomen..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Burik

Quote from: Gromsound on October 30, 2015, 21:31:08 PM
Beste vrienden,

Ik had even een paar dagen nodig.
Hierbij mijn bijdrage.

http://gromsound.mfbfreaks.com/mct/mct.htm

Ik had het in 6 maanden nog niet zo pakkend kunnen verwoorden. Prachtig verhaal.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Voske2cv

Dit is schrikken.
Net ingeschreven als nieuw forum lid en direct een heel goed contact met een heel enthousiaste Tom.
Ben afgelopen zondag(25/10) vertrokken om mijn  ex "La poste" op te halen uit Frankrijk.
Heb kort daarvoor(24/10) heel veel goede tips en advies gekregen van Tom.
Ben nu net terug(31/10) en zou Tom foto's mailen van nieuwe aanwinst en hij was direct bereid me te helpen met restauratie advies.
In mijn ogen, een wild enthousiast eenden liefhebber die, zonder iemand te kennen, direct klaar stond om hulp en advies te geven.

Familie en vrienden heel veel sterkte gewenst.

Voske 2CV
Menaam
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

CitroenAZU

Hier het laatste nieuws omtrent de uitvaart op website Eendeëi;

Afgelopen dinsdag, 27 oktober, overleed geheel onverwacht Tom Schulte,
Eend- en Citroen-liefhebber ten voeten uit en vele jaren lang actief binnen onze vereniging.
Tom wordt woensdagmiddag in besloten familiekring gecremeerd, maar om zijn vele vrienden ook gelegenheid te geven afscheid van hem te nemen is er daarnaast een samenzijn bij Vereniging 't Eendeei aan de Van Helmontstraat 11-13 in Rotterdam-West.

Je bent van harte welkom om je deelneming te betuigen op woensdag 4
november tussen 16.30 en 18.00 uur.

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

RCUPPER

Quote from: Voske2cv on November 01, 2015, 13:59:17 PM
Dit is schrikken.
Net ingeschreven als nieuw forum lid en direct een heel goed contact met een heel enthousiaste Tom.
Ben afgelopen zondag(25/10) vertrokken om mijn  ex "La poste" op te halen uit Frankrijk.
Heb kort daarvoor(24/10) heel veel goede tips en advies gekregen van Tom.
Ben nu net terug(31/10) en zou Tom foto's mailen van nieuwe aanwinst en hij was direct bereid me te helpen met restauratie advies.
In mijn ogen, een wild enthousiast eenden liefhebber die, zonder iemand te kennen, direct klaar stond om hulp en advies te geven.

Familie en vrienden heel veel sterkte gewenst.

Voske 2CV
Menaam

Het laatste bericht wat ik kreeg van Tom ging over jou La Poste. Als collega PTT/Poste bezitter wil ik je daarom ook hartelijk welkom heten hier op het forum. Ik ben blij dat je Tom nog in zijn meest pure vorm hebt mogen leren kennen.

Je mag hier op het forum altijd een topic openen mochten er vragen zijn, sommige mensen vinden het zelfs leuk een heel restauratieverslag hier op het forum te typen. We hebben misschien niet dezelfde kennis als Tom, maar samen doen we ons best!  Ook zijn we razend benieuwd naar je foto's!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Voske2cv

Quote from: RCUPPER on November 02, 2015, 13:38:48 PM
Quote from: Voske2cv on November 01, 2015, 13:59:17 PM
Dit is schrikken.
Net ingeschreven als nieuw forum lid en direct een heel goed contact met een heel enthousiaste Tom.
Ben afgelopen zondag(25/10) vertrokken om mijn  ex "La poste" op te halen uit Frankrijk.
Heb kort daarvoor(24/10) heel veel goede tips en advies gekregen van Tom.
Ben nu net terug(31/10) en zou Tom foto's mailen van nieuwe aanwinst en hij was direct bereid me te helpen met restauratie advies.
In mijn ogen, een wild enthousiast eenden liefhebber die, zonder iemand te kennen, direct klaar stond om hulp en advies te geven.

Familie en vrienden heel veel sterkte gewenst.

Voske 2CV
Menaam

Het laatste bericht wat ik kreeg van Tom ging over jou La Poste. Als collega PTT/Poste bezitter wil ik je daarom ook hartelijk welkom heten hier op het forum. Ik ben blij dat je Tom nog in zijn meest pure vorm hebt mogen leren kennen.

Je mag hier op het forum altijd een topic openen mochten er vragen zijn, sommige mensen vinden het zelfs leuk een heel restauratieverslag hier op het forum te typen. We hebben misschien niet dezelfde kennis als Tom, maar samen doen we ons best!  Ook zijn we razend benieuwd naar je foto's!

Hallo Rcupper,

Bedankt voor je reactie.
Ga eerst even kalm aan doen na mijn reis vanuit Frankrijk.
Azu 250 La Poste staat thuis op de brug, klaar om vertroeteld te worden.
Zal zeker foto's maken en dezen plaatsen.

Groet,

Voske

P.S.
Voor alle familie, vrienden en bekenden van Tommi, heel veel sterkte woensdag!
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

CitroenAZU

Toen ik net foto's aan het zoeken was voor het topic van de AE-32-13 kwam ik deze nog tegen van Mctommi's La Poste AZU  die ik eind jaren 80 maakte in Heerjansdam op de Waggelmeeting;

IMG_9855 (2) (Kopie) by Besteleendregister, on Flickr

ik wilde jullie em niet onthouden...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

#29
Ha! geweldig, vierkante koplampen en tegelijk ook weer gek, zelf schreef Hij  ;) laatst over die hoekige dingen, en dat rond beter zou zijn. STERK  8)

Tags: