News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
35 Guests, 0 Users

Besteleenden-hemel: Mctommi

Started by RCUPPER, October 28, 2015, 17:41:44 PM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

Vol ongeloof en verdriet heb ik zojuist kennisgenomen van het plotselinge overlijden van de oprichter(of toch de man van de kaartenbak) van het besteleendregister, trouwste forumlid en mijn vriend: Mctommi.

Tom was een eerlijke, oprechte en gepassioneerde besteleenden-man. Ik heb hem een aantal keren mogen ontmoeten en beleven tijdens ontmoetingen, bijeenkomsten en zelfs een aantal malen in zijn "Conserverie" in Zuid-Frankrijk. Onlangs nog heb ik met hem de 1200km lange reis naar zijn "hemel op aarde" mogen maken, 16 uur aan één stuk door enkel en alleen de verhalen van Tom. Verhalen over zijn leven, zijn auto's en de vele zoektochten die hij over de Franse autosloperijen liet plaatsvinden. Over hoe trots hij wel niet was op zijn/mijn AU en over hoeveel plezier we wel niet gingen beleven met de restauratie van zijn/mijn AK. Wát een brok historie had ik in de auto zitten, bedacht ik me 's avonds toen ik in een oldtimer-caravan mijn verdiende nachtrust wou aanvatten.

Tom, ik zit met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen dit bericht te schrijven. Je had nog zo veel plannen, je had nog zo veel weetjes en je was nog van zo'n onschatbare waarde voor heel Besteleend-minnend Nederland. Ik kan en wil het niet geloven. Voor mij heb je een onuitwisbare indruk en herinnering achtergelaten.

Wij gaan je missen. Bedankt!

Mctommi werd 50 jaar.

by RCUPPER, on Flickr

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

michelidds

Tom Schulte is plotseling overleden door brand in bed. Voor mij slechts een kennis, via Sjoerd, het Eendeëi, CX en de besteleendenmeeting. Op Besteleendenforum en Facebook een illuster poster, met veel kennis, bijzondere activiteiten, liefdes en plannen. Schokkend dat hij nu opeens weg is.
Sterkte voor al zijn geliefden en vrienden.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

engbokho

Ook ik zit vol ongeloof achter m'n scherm. Vijf dagen geleden hadden we nog uitgebreid mail contact omdat ik z'n oude Azul aan het restaureren ben...
Tom ik (we) gaan je missen!  :'( :'( :'(

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

michelidds

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Hans 250

Ongelofelijk dit zeg. Ik ken hem al zo'n dertig jaar, echt een besteleend goeroe voor mij.
Iedereen veel sterkte met dit verlies... :'(
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

azurblade

Eveneens vol ongeloof bovenstaande bericht gelezen. Een echte besteleendenkenner met oog voor details. Hij had nog vele plannen en zou na het vele verzamelen nu eens een besteleendje rijdend maken.
De posteend hier in nederland en een vroege ak in Frankrijk. We zullen je inbreng, feiten van Nederlanse besteleenden, ophaalverhalen van je bestellers van je eigen collectie en je allergie voor wieldoppen (die hoorden imners enkel op charlestons of een deftige dollys) hier missen.

Veel te vroeg Tom

CitroenAZU

#6
Pfff niet te bevatten dit, echt ongelooflijk!
De besteleendgoeroe is niet meer.
We zullen je commentaren en kennis missen Tom.

Rust zacht McT.



AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Bertje Beige

Ik heb Tom maar 1 keer ontmoet, maar heb altijd genoten van zijn kennis, verhalen en zijn mening hier. Jammer dat hij er niet meer is, ook ik ga de man missen.
Sterkte voor familie en vrienden!

Geert

Ik sta perplex, niet alleen de vroege dood van Tom , maar ook de manier waarop  .
Ik heb Tom een keer ontmoet en regelmatig met hem gemaild .
Tom in de besteleendenhemel", ja, daar hoort hij thuis.
't is een kwestie van geduld........

Burik

Heel erg sneu om op die manier, en zo jong te eindigen.
R.I.P. Topposter. Eindstand 2428.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

Misschien kunnen we als eerbetoon een vermelding op de Home pagina zetten, tenminste als Martijn het daarmee eens is.
I.pl.v. top poster een aparte vermelding , foto, uitspraak o.i.d.

't is een kwestie van geduld........

Dirk D

Wat een verlies mannen.
Voor ons, besteleenden liefhebbers, maar nog veel meer voor Tom zijn geliefden.

Zo uit het leven gerukt, het is inderdaad niet te bevatten.

Tom zal zeker in onze herinneringen voort blijven bestaan. Al is het alleen maar door dit prachtige forum waar, als je al zijn posts achter elkaar zou zetten, je een heel goed beeld krijgt van Tom zijn karakter, kennis en humor.

Bedankt voor al je bijdragen Tom en rust zacht.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

Quote from: Geert on October 29, 2015, 19:53:51 PM
Misschien kunnen we als eerbetoon een vermelding op de Home pagina zetten, tenminste als Martijn het daarmee eens is.
I.pl.v. top poster een aparte vermelding , foto, uitspraak o.i.d.

Mooi idee Geert. Misschien wil Raoul wel een in memoriam schrijven. Zijn beginpost is dat al bijna.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

Mijn hemel dit is wel heel erg tragisch! Net nadat ik nog een hele mooie mail van hem mogen ontvangen over onze eeuwige stoeipartijen rond wieldoppen. Hij eindigde met: "grote mannen maken geen ruzie toch?" en dat deden wij in mijn ogen ook niet.
Ik heb er niet meer op kunnen reageren helaas. Afschuwelijk!

MarcoAZU

#14
Ik heb vandaag bedacht dat ik uit respect voor McTommi, en voor wat hij voor ons allen heeft betekend, mijn wieldoppen van de gele AZU haal. De gele AZU zal onder mijn regie voortaan zonder wieldoppen ZIJN weg vervolgen!
Met pijn aan het hart.

Tags: