News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
58 Guests, 0 Users

BE-84-30

Started by AZU-1965, May 21, 2015, 12:17:29 PM

Previous topic - Next topic

AZU-1965

Type; AZU
bouwjaar; 27 januari 1965
kleur; Groen
Bijzonderheden;
20160604_202135 by Azu A, on Flickr

Hallo allemaal,
Ik zat al wat langer te kijken naar een besteleend en onlangs eentje aangeschaft via MP. Ik las hier, dat sommigen deze al opgemerkt hadden.
Ik ben helemaal een leek op dit gebied, maar de bedoeling is om hem helemaal op te knappen en daarna nog veel plezier van te hebben. Bij het opknappen is zo'n forum natuurlijk onmisbaar, dus vandaar dat ik mezelf heb aangemeld en de besteleend even voorstel.

Zoals ik het aflees van de plaatjes, is het een azu a.



DSC02368 by Azu A, on Flickr
DSC02371 by Azu A, on Flickr

Groeten,

Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

CitroenAZU

Hoi Gijs,

welkom hier!  Als je de auto nog op moet gaan knappen, doe je er wijs aan eerst langs de RDW te gaan voor de invoerkeuring.
Zodra dat OK is kun je gaan beginnen. Achteraf geeft nogal eens problemen is wel gebleken en dat wil je liever niet...

Je foto's kan ik overigens niet zien maar als je in Flickr op de foto klikt zie je rechtsonder een pijltje naast de foto. Als je daar op klikt en je klikt vervolgens op BBCode dan kun je die adresregel, die dan verschijnt kopiëren en in je post plakken. Dan wordt de foto wel zichtbaar.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZU-1965

Dag Martijn,

Bedankt voor de tip, maar ik was reeds begonnen met alles te demonteren. Chassis en bakje staan inmiddels bij iemand, die voor mij het laswerk kan doen. Ben ik namelijk niet zo in thuis. Ik ga er in ieder geval nog even achteraan bij de RDW.

Foto's is nu ook gelukt  :D

Er is toch behoorlijk wat werk aan, dus misschien wel de vraag, moet ik er uberhaupt aan beginnen.
Daarom ook even wat extra fotootjes:
DSC02376 by Azu A, on Flickr
DSC02375 by Azu A, on Flickr
DSC02280 by Azu A, on Flickr
DSC02276 by Azu A, on Flickr
DSC02267 by Azu A, on Flickr
DSC02257 by Azu A, on Flickr
DSC02252 by Azu A, on Flickr
DSC02237 by Azu A, on Flickr
DSC02229 by Azu A, on Flickr

Groeten,

Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Leuk azutje. Als het laswerk gedaan wordt valt de rest mee toch. Of bedoel je hoeveelheid laswerk.

Je bent meteen goed van start gegaan en hebt de azu al aardig kaal gehaalt.
Rdw ziet hem bij schouwing graag compleet in elkaar. wacht dus nog even met vervolgstappen voor je verder gaat. zou jammer zijn als hij klaar is dat er geen kenteken mogelijk is.

AZU-1965

Hoi Azurblade,

Compleet in elkaar zeg je, dan heb ik weer wat werk om het in elkaar te zetten. En inderdaad, ik bedoel het laswerk. Jammer dat ik dat zelf niet in de vingers heb, dan was het wat makkelijker.
Ik heb overigens alle papieren bij de auto, vanaf de aankoopfaktuur met aankoopfolder, alle fakturen van onderhoud tm 1997. Toen kwam hij ergens in een schuur te staan.

Het meeste werk zit in de voorkant van de koets. Ik schat zo, dat we de voorkant onder het raam en voor het bakje doorhalen en daar een compleet nieuwe voorkant in moeten zetten.
Waarschijnlijk gebruiken we daar een andere eend voor, waar we hetzelfde doen.Anders wordt het plaatwerk bestellen...
Waar zou ik het beste het plaatwerk kunnen halen?

Groeten,

Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Daar gebruik je een andere eend voor ??????????? :o
Er is genoeg goed plaatwerk op de markt, als  zincor plaat uitgevoerd, dat is ook niet zo roestgevoelig als het originele plaatwerk. Kijk eens op 2CV.Nl, bij de sponsors , onderaan in het forum-gedeelte, naar een adres bij jou in de buurt, daar kun je plaatwerk bestellen.
Bovendien zit er nog iemand in Uden die goed plaatwerk levert, en ik heb plaatwerk uit Slovenië gehaald, wat qua pasvorm en kwaliteit erg goed is.

En sla dat advies over de RDW niet in de wind !!

't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Advies over rdw skanikbzeker niet in de wind. Ben ermee bezig.

Je zegt iemand in Uden? Wie is dat dan? Ligt namelijk vlakbij hier...
Bedankt!
AZU A 1965 - Mehari 1969

Dirk D

Hallo Gijs,
Welkom hier, goede keuze om je op dit forum in te schrijven.
Heel veel succes met de klus.
Het is wat werk maar het geeft een enorme voldoening als je straks klaar bent.
En het werken aan je eend met alles wat daar bij hoort is gewoon heel leuk!

Groet
Dirk
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

AZU-1965

Hey Dirk,

Bedankt en we hebben er nu al veel plezier aan gehad!

Groeten,

Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

RCUPPER

#9
Hallo Gijs

Welkom hier op het forum! Leuk dat je bericht meteen is aangevuld met een grote hoeveelheid foto's! Zo te zien heb je een hoop (plaat)werk voor de boeg. Mijn advies: bezuinig nergens op.. óf je krijgt er later spijt van, óf je kunt sommige dingen twee keer doen.

Voor het plaatwerk kun je het meeste wel kopen in een redelijke pasvorm en kwaliteit bij de Sloveen (2cvkeza.com). Dat Udens plaatwerk heb ik ook ooit mogen aanschouwen in Gemert. Dat zag er ontzettend goed uit. Heeft iemand een adres van deze man?  (Mag ik dat adres dan ook ?  ;D)

Wat de RDW betreft hoef je de auto niet terug te monteren. Wanneer je over de 'matching numbers' beschikt, een uitgebreide fotoreportage afdrukt (voor, tijdens, na; ook van de specifieke kenmerken van jou auto voor dat bouwjaar) en verkoopcontracten en Franse papieren kunt tonen, dan moet dat ver helemaal volstaan voor een invoerkeuring. Je auto moet voor zo'n keuring wel rollend en remmend zijn (dacht ik), apk kun je achteraf nog altijd bij je plaatselijke garagist.

Veel mensen zijn ieder jaar het laatste weekend van september aanwezig in Leersum op het besteleendenweekend. Een bezoekje brengen (ook zonder AZU) om je te informeren of ideeën op te doen mag en kan altijd!
Bovendien: wanneer Uden niet ver is, dan zijn er in jou omgeving meer dan genoeg andere besteleendenthousiasten!

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

In Uden zit Walter Rijkers, die maakt zelf veel plaatwerk van goede kwaliteit.
Zijn adres ben ik kwijt, maar zijn GSM nummer kan ik je wel toesturen .
Ik denk niet dat het goed is dat hier openbaar te doen.
En inderdaad 2cvkeza ( janez ) in Slovenie.
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Hoi Gijs, welkom hier. Je hebt daar een mooi project staan. En zoals hier boven al is aangegeven kun je genoeg plaatwerk kopen zodat je dat niet van een andere Eend hoeft te zagen (gelukkig 8))
Wat de RDW betreft, ik heb wel bij restauratieverslagen gelezen dat er een RDW meneer thuis kwam om het geheel te schouwen voordat de restauratie begon. Misschien is dat in jouw geval een optie? Hoewel RCUPPER zegt dat het niet nodig is ::)

AZU-1965

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zou graag z n nummer ontvangen geert.
En ik ga de rdw morgen eens bellen over een eventueel thuisbezoek. Misschien ook een optie..
En het moet goed gebeuren, dus ga voor de beste optie qua plaatwerk.

Groeten Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

Valérie

Hoi Gijs,
Gelukkig wederom iemand die behept is met een zeer gezond virus ! En wederom een AZU die nog een lang leven krijgt !
Je hebt je een prachtig stuk restauratiewerk aangeschaft waaraan het heerlijk "sleutelen" is.
Wil je er tóch (uit eigen ervaring) even op wijzen dat het door eerdere commentatoren al vermelde "RDW-verhaal" niet uit de lucht gegrepen is ...
In het slechtste geval kun je hetzelfde meemaken als ik. Zie http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=877.0
Ik hoop voor jou dat alle "optimisten" gelijk gaan krijgen !
Veel plezier, bloed, zweet en tranen toegewenst met als ongetwijfeld eindresultaat: een zeer trotse AZU-rijder !
Soyez le bienvenu !
Gert
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Burik

Welkom Gijs,  zoals je gelijk al kunt merken is dit forum inderdaad onmisbaar.
Ik heb er heel veel hulp aan gehad. De meesten kunnen een eend dromen volgens mij :o
Veel plezier met de restauratie en maak er wat moois van!
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: