News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
52 Guests, 0 Users

BE-84-30

Started by AZU-1965, May 21, 2015, 12:17:29 PM

Previous topic - Next topic

AZU-1965

#15
Hoi Gert en Burik,

Bedankt voor jullie reacties.

Heb zojuist even gebeld met de RDW en zij komen hier op locatie een controle doen (a 160 euris).
Op de bovenplaat van het chassis hebben we inderdaad het nummer gevonden, wat overigens klopt met de papieren etc.
Omdat de bovenplaat waarschijnlijk ook verwijderd gaat worden, wordt het daarna een 'verdacht' voertuig, waarvan niet met zekerheid te zeggen is, dat het klopt. Dus inderdaad, jullie verhaal is correct! Om ellende achteraf te voorkomen, vooraf de RDW laten kijken..
Hier nog even een fotootje:
IMG-20150522-WA0001 by Azu A, on Flickr

Verder zal het frame aardig nog wat laswerk nodig hebben. Met name op 1 hoek, waar de bout van het spatbord verdwenen is.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Op marktplaats staat dit nu te koop:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m929458979-2cv-carrosserie-koets-pick-up.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Of toch alleen plaatwerk (meer laswerk)?

Graag jullie mening..

Groeten,

Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Ik zou nieuw plaatwerk kopen. Ik denk dat je met deze kas niet veel beter uit bent .
't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Hey Geert,

Ik heb even een foto toegevoegd van die hoek linksvoor:
DSC02224 by Azu A, on Flickr

Hoe kan ik dat aanpakken?

daarnaast nog een foto van binnen, ook aardig rot en aan vervanging toe..
DSC02335 by Azu A, on Flickro'n
Zo'n uitbouwtje voor de wijzers etc ben ik nog niet tegen gekomen.

Gr. Gijs
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Het is niet alleen die driehoek die slecht is, het is ook het voorste stuk dorpel ! Ik ga ervan uit dat de hele dorpel slecht is, dus nieuwe dorpel.
Steek met een schroevendraaier op verschillende plaatsen in de dorpel. Als je door het metaal heen gaat is ie slecht !
In die dorpel zit ook dat draadeind gelast .
Voor het drie hoekje kun je een onderstuk krijgen, dan slijp je het onderste stuk ervan af en las je een nieuw stuk ervoor in de plaats
Dorpel met draadeind nieuw :
http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dyane--Ami---Mehari/Karosserie-AK--AZU--AK250-400--AKDY/Schweller-AK-AZU-links-elektrolytisch-verzinkt.html

Onderstuk driehoekje:
http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dyane--Ami---Mehari/Karosserie-2CV--Dyane/Rep--Blech-unten-links-an-A-Saeule--elektrolytisch-verzinkt--2CV.html


Dit is even als voorbeeld, er zijn meerdere leveranciers .
O.a. Walter
't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Zo we zijn weer terug. Azuutje weer opgehaald en nu weer alles thuis bij elkaar. Laat die man van de RDW nu maar komen!
20150522_154333 by Azu A, on Flickr

Ben al druk plaatwerk aan het vergelijken en bekijken. Moet origineel zijn en goed. Bedankt voor je tips Geert!
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Ho,ho, Gijs,
even niet te hard van stapel lopen !!
Het verzinkte( zincor ) plaatwerk is allemaal NAMAAK !!!! Niet ORIGINEEL!!
Origineel( NOS  New Old Stock) is zeldzaam, dus we behelpen ons hoofdzakelijk met namaak1
Maar er is wel erg veel verschil in kwaliteit plaatwerk. Dat betreft m.n. de pasvorm.
Dus als je iets besteld hebt , pas het stuk plaatwerk eerst goed , voordat je het vast last !
Dat zelfde geldt voor alles eigenlijk!
ik had een nieuwe carburateur, welke niet af te stellen bleek, gewoon goedkope namaak. Een gereviseerde oude carb. is vele malen beter.
Mijn NIEUWE !! achterwiel lagers hebben het nog geen 3000km uitgehouden!
Mijn NIEUWE !! remsegmenten bleken ook rommel te zijn.
Je komt er al doende achter wat wel goed is en wat niet.
De ervaringen en tips  op dit forum zijn erg leerzaam.
Daarom waren er ook zoveel waarschuwingen m.b.t. de RDW.
Al doende leert men  ;D
't is een kwestie van geduld........

Geert

Quote from: AZU-1965 on May 22, 2015, 13:02:40 PM


Zo'n uitbouwtje voor de wijzers etc ben ik nog niet tegen gekomen.


Zoek ik ook nog, dat zal wel van een sloopeend moeten komen.
't is een kwestie van geduld........

Burik

Van de restauratie van onze AK350 staan een stuk of 35 filmpjes op ons youtube kanaal.

https://www.youtube.com/BurikBedrijfswagens

En dit filmpje van bijna een kwartier bestaat uit veeel foto,s

https://www.youtube.com/watch?v=KvWErENBxXE

Doe er je voordeel mee  8)
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Burik

Quote from: Geert on May 22, 2015, 17:09:50 PM
Ho,ho, Gijs,
even niet te hard van stapel lopen !!
Het verzinkte( zincor ) plaatwerk is allemaal NAMAAK !!!! Niet ORIGINEEL!!
Origineel( NOS  New Old Stock) is zeldzaam, dus we behelpen ons hoofdzakelijk met namaak1
Maar er is wel erg veel verschil in kwaliteit plaatwerk. Dat betreft m.n. de pasvorm.
Dus als je iets besteld hebt , pas het stuk plaatwerk eerst goed , voordat je het vast last !
Dat zelfde geldt voor alles eigenlijk!
ik had een nieuwe carburateur, welke niet af te stellen bleek, gewoon goedkope namaak. Een gereviseerde oude carb. is vele malen beter.
Mijn NIEUWE !! achterwiel lagers hebben het nog geen 3000km uitgehouden!
Mijn NIEUWE !! remsegmenten bleken ook rommel te zijn.
Je komt er al doende achter wat wel goed is en wat niet.
De ervaringen en tips  op dit forum zijn erg leerzaam.
Daarom waren er ook zoveel waarschuwingen m.b.t. de RDW.
Al doende leert men  ;D

Je moet ook geen 1000KG Laden in dat arme eendje :o
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

engbokho

Quote from: Geert on May 22, 2015, 17:12:33 PM
Quote from: AZU-1965 on May 22, 2015, 13:02:40 PM


Zo'n uitbouwtje voor de wijzers etc ben ik nog niet tegen gekomen.


Zoek ik ook nog, dat zal wel van een sloopeend moeten komen.

Ik was gisteren bij een eenden/franse-auto-onderdelengroothandel in Amsterdam en daar zag ik ze liggen. Dus die zijn ook al weer te krijgen!  :)
Ik denk dat je ze via je garage moet kunnen bestellen.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU


Quote
Ik was gisteren bij een eenden/franse-auto-onderdelengroothandel in Amsterdam en daar zag ik ze liggen. Dus die zijn ook al weer te krijgen!  :)
Ik denk dat je ze via je garage moet kunnen bestellen.

Daar stonden ze ook mee op Citromobile, een complete voorkant van een 2cv, keurig!

Wat ik vorige week van zeer dichtbij meemaakte is dat het motorkapscharnier niet bleek te passen, niets mee te beginnen. Extra lullig omdat de koets al gespoten was. (wel een les, alles passen voordat het in elkaar gelast wordt). Maar voor de rest, keurig!

Op het besteleenden weekend staat ook elk jaar iemand die dit materiaal kan leveren tegen een schappelijke prijs, dit adres is ook bij ons bekend.

Lasser zoeken met ervaring! Liever iemand met eenden ervaring dan iemand die roept dat hij dat wel even doet!

AZU-1965

#26
Even een tussenpost met een fotootje:
2cv azu a 1965 by Azu A, on Flickr

Het azuutje begint alweer mooi vorm te krijgen. Brilrubbers vervangen, motor start nog, dus toppie. Van de week pedalen installeren en remmen ontluchten.....
AZU A 1965 - Mehari 1969

CitroenAZU

Wow, dat ziet er schitterend uit!!!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZU-1965

Het einde is weer in zicht. Alleen nog de deurtjes in elkaar zetten en hangen. Daarna nog even uitvinden hoe die slotvanger achter in elkaar zit.. als iemand dat weet?

2016-02-09_10-28-33 by Azu A, on Flickr
2016-02-09_10-28-52 by Azu A, on Flickr
2016-02-09_10-29-19 by Azu A, on Flickr
AZU A 1965 - Mehari 1969

Bertje Beige

Toch ook mooi hoor, zo'n gerestaureerde besteller :) Goed bezig!

Tags: