Ik heb dit "pareltje" maar eens uitgegraven en afgestoft want ze gaat binnenkort naar de plaatwerker voor het beschadigde dak. Die keek erna toen hij bij mij op bezoek was en zei: "dat druk ik er wel eem' oet".
Hij heeft een tijdje geleden een Acadiane gerestaureerd zo als ik nog nooit heb gezien, zo mooi en zo goed gedaan, dan krijgt 'ie dit ook wel weer in model. Afwerking kan ik zelf wel.
Maar het cabinedak is ook niet helemaal lekker. Eigenlijk poepiestrak van boven tot onder (voorruitframe en motorkapscharnier pefect) maar met een nare plek boven de hele voordeur omlijsting. Nou ja, eerst maar eens het dak van de laarduimte rechtboegn'.
Gisteren de kastjes van de wielkasten gesloopt die daar ooit door een handige Harry ingetimmerd waren. Eronder zag het er nog mooi en schoon uit dus dat valt dan weer mee. Wel wat laswerk, maar te overzien. Laadvloer echt mooi en strak. Voor de rest: GAAR! Bodemplaten, voetenbak en dorpels natuurlijk. Chassis ook helemaal. Deuren ook, alleen het linker achterdeurtje moet ik zien te redden. Met andere woorden, geen probleem, allemaal te overzien. Kwestie van stug doorlassen, haha.
Vandaag de kabelboom, motor en bak gedemonteerd. Stond er ook min of meer los in. En jawel: de motor is ook kapot. Kapotgegierd denk ik. De versnellingsbakbehuizing is wel weer bruikbaar voor een zes. Want dat gaat er sowieso in. Kabelboom op een paar stekkertjes na perfect.
Maf detail: Het originele linker voorscherm is nog heel netjes. Dat zie je bijna nooit.
Maar toch, deze 250 heeft het in ieder geval overleefd. Hoe dat dan toch is gebeurd zal ik eens aan de vorige eigenaar vragen. En ik zal wat foto's plaatsen als ze naar de plaatwerker gaat. Toe bie continjoed.
Hij heeft een tijdje geleden een Acadiane gerestaureerd zo als ik nog nooit heb gezien, zo mooi en zo goed gedaan, dan krijgt 'ie dit ook wel weer in model. Afwerking kan ik zelf wel.
Maar het cabinedak is ook niet helemaal lekker. Eigenlijk poepiestrak van boven tot onder (voorruitframe en motorkapscharnier pefect) maar met een nare plek boven de hele voordeur omlijsting. Nou ja, eerst maar eens het dak van de laarduimte rechtboegn'.
Gisteren de kastjes van de wielkasten gesloopt die daar ooit door een handige Harry ingetimmerd waren. Eronder zag het er nog mooi en schoon uit dus dat valt dan weer mee. Wel wat laswerk, maar te overzien. Laadvloer echt mooi en strak. Voor de rest: GAAR! Bodemplaten, voetenbak en dorpels natuurlijk. Chassis ook helemaal. Deuren ook, alleen het linker achterdeurtje moet ik zien te redden. Met andere woorden, geen probleem, allemaal te overzien. Kwestie van stug doorlassen, haha.
Vandaag de kabelboom, motor en bak gedemonteerd. Stond er ook min of meer los in. En jawel: de motor is ook kapot. Kapotgegierd denk ik. De versnellingsbakbehuizing is wel weer bruikbaar voor een zes. Want dat gaat er sowieso in. Kabelboom op een paar stekkertjes na perfect.
Maf detail: Het originele linker voorscherm is nog heel netjes. Dat zie je bijna nooit.
Maar toch, deze 250 heeft het in ieder geval overleefd. Hoe dat dan toch is gebeurd zal ik eens aan de vorige eigenaar vragen. En ik zal wat foto's plaatsen als ze naar de plaatwerker gaat. Toe bie continjoed.

