News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
66 Guests, 0 Users

Vrijstelling motorrijtuigenbelasting

Started by Valérie, November 20, 2012, 01:07:03 AM

Previous topic - Next topic

Valérie

Het kàn zijn dat ik iets gemist heb, maar kennelijk maakt ons AZU-minnend volkje zich niet zo druk over de eventuele afschaffing van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers ...
Heb via via in ieder geval al wel een artikel onder ogen gekregen dat de argumenten van ons huidige cowboy-duo Samson/Rutte om,  om "milieu-redenen", de motorrijtuigenbelasting weer in te voeren voor old-timers, behoorlijk "ontkracht" ...
Zie:  http://cortonville.com/ec-street/erics-garage/Oldtimer-vervuiling-vooral+slecht+voor+gezond+verstand
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

De wegenbelasting van een besteleend is niet dusdanig hoog dat je je daar echt zorgen over hoeft te maken :) Maar vervelend is het natuurlijk wel, dat in dit land de regels om de haverklap veranderen, niets is zeker. Je weet zelden waar je op langere termijn aan toe bent. voor mijn "andere" klassiekers ligt het vervelender......CX Diesel rijden wordt -wellicht- vanaf 2014 een heel kostbare zaak; zo veel wegenbelasting betalen voor die paar kilometers, dat is dan al gauw weggegooid geld. Gelukkig heb ik nog een "paar" eenden, maar die kunnen mijn kar niet voortzeulen om 2CV's en dergelijke te vervoeren. Auto's uit F halen wordt dan ineens een stuk duurder. En het is al fiks duurder dan een paar jaar terug; de diesel WAS 1 euro en IS nu al bijna 1,50.........zuchttttttt.........en de tol wordt ook steeds weer duurder in F.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Dirk D

Er is nog hoop dankzij de SP!

Hier de tekst van de motie en de tweet van Farshad Bashir, 2e kamerlid


https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33402-33.html

MOOI! Voorstel SP aangenomen. Vrijstelling wegenbelasting voor oldtimers die hobbymatig gebruikt worden moet blijven
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Quote from: Dirk D on November 20, 2012, 17:40:51 PM

MOOI! Voorstel SP aangenomen. Vrijstelling wegenbelasting voor oldtimers die hobbymatig gebruikt worden moet blijven

Is dat al gebeurd dan ? Ik ben effe niet in NL ;)

Maar WIE gaat bepalen wat hobby-matig is, that's the question..............mag ik er zeker niet mee naar de baas 5 kilometer verderop :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Volgens mij is er alleen verzocht om volgend jaar met wat meer plannen te komen...
Denk dat we nog ff moeten wachten. :-\
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Stuur de regering op studiereis naar Manila, alle auto's zijn hier ouder dan 25 jaar en braken voornamelijk zwarte wolken uit :(
Vandaag heerlijk op stap geweest met bussen en jeeps op diesel.........om het milieu een plezier te doen met een taxi op LPG terug naar "huis".
Maar ze doen hier heel wat goeds voor het milieu.......op straat mag je niet roken, whoaaaaaaaa......................groeten uit Manila, tot over 10 daaaaaagen :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on November 20, 2012, 18:26:21 PM
tot over 10 daaaaaagen :)
Als je terugkomt ken je NL niet meer terug. Het heet nu Mark Rutten-land .
We lopen nu in dezelfde pakken als de Chinezen onder Mao en zwaaien met  "het blauwe Boekje", van de Grote Leider.
't is een kwestie van geduld........

marcopr

Ik heb de petitie van de KNAC getekend samen met zo een 70.000 andere oude auto liefhebbers.
De argumenten om het rijdend erfgoed te belasten zijn kul. Het is een politieke move. Verders niks.

Zelf rij ik voornamelijk in de regio met de AZU, tank zo een 6 keer per jaar 20 liter. En dit geld voor veel mensen denk ik.

Binnenkort kan je voor weinig een DS en aanverwanten aanschaffen. Of gewoon naar de sloop voor onderdelen van je eendje.

Valérie

#8
QuoteWe lopen nu in dezelfde pakken als de Chinezen onder Mao en zwaaien met  "het blauwe Boekje", van de Grote Leider.
... en moesten verplicht àl onze Eendachtigen rood verven ...  ::)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Wow....jammer dat ik deze keer niet via China naar NL reis....afgelopen Maart zelfs een nacht in een Chinees hotel doorgebracht ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on November 21, 2012, 03:44:47 AM
.afgelopen Maart zelfs een nacht in een Chinees hotel doorgebracht ;)

Eng ??
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Welnee ! Gezellig de kamer gedeeld met een Japanse student, maar die sprak amper Engels, dus lastig te communiceren :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

#13
Och, zoals zoveel maatregelen die dit kabinet heeft aangekondigd, of al genomen , zal deze maatregel ook wel weer teruggedraaid worden  ;D

Ik dacht trouwens dat we één Europa zouden worden, dus dezelfde regels en wetten , dus ook wat old- en youngtimers betreft.

Dit kabinet is wel heel erg opzoek naar geld.... als er minder geld naar Brussel zou gaan zou het 3% begrotings tekort omslaan in een overschot.
Zijn politici nu zo dom of zijn wij burgers nu zo slim? ;)
't is een kwestie van geduld........

jornmetten

Geert,

Geheel onterecht wordt tegenwoordig nog maar nauwelijks melding gemaakt van het feit dat we velen malen meer geld verdienen aan europa dan we er aan betalen. ook zijn de miljarden die naar zuid europa gaan merendeel leningen, met  behoorlijke rentes. Zelfs als dat geld niet terugkomt blijft bovenstaande van kracht.
Of je nu voor of tegen europa bent, dit moet je je wel bedenken. de VPRO heeft vorig jaar en hele goeie serie uitgezonden war dit soort dingen eens allemaal uitgezocht zijn. was erg leerzaam. Was overigens een programma gemaakt door sceptici..
MRB discusie staat hier los van:)

Tags: