News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
105 Guests, 0 Users

Vrijstelling motorrijtuigenbelasting

Started by Valérie, November 20, 2012, 01:07:03 AM

Previous topic - Next topic

Geert

Jammer dat ik dat programma niet gezien heb, ik wil me graag laten overtuigen.
Maar veel vertrouwen heb ik niet .
't is een kwestie van geduld........

jornmetten

#16
google het maar, via uitzending gemist zou je het ook kunen vinden.
Was door dezelfde mensen gemaakt als de keuringsdienst van waarde.
Was verhelderend en prettig kritisch.

Er is ook geen ceo van een groot bedrijf te vinden die het handig vind om uit europa te stappen.

Maar meer dan genoeg hierover. Volgens mij komt er, las ik net op een site, een zeker voor ons 2cv liefhebbers, een redelijk betaalbare oplossing.
Was wel een beetje bang aan het worden:(

Valérie


QuoteOch, zoals zoveel maatregelen die dit kabinet heeft aangekondigd, of al genomen , zal deze maatregel ook wel weer teruggedraaid worden
Geert: denk dat dit nu niet opgaat, zie http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/debat-financien-moties-en-toezeggingen/
Het wordt menens !
Nu zullen de kosten voor de "eendachtigen" alles bij elkaar misschien nog meevallen; ik vrees méér de financiële gevolgen voor mijn HY-campertje (1981) met gasinstallatie ... Dat worden straks "dure vakanties" ... >:(
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MartinAZU

Gewoon net als in Oostenrijk ??
Volgens mij betalen ze daar gewoon als persoon de wegenbelasting  ::)
En niet de auto, dus met acht auto's maar één keer betalen.
Maar dan wel de zwaarste auto die ze kunnen aanslaan.
Je kan tenslotte ook maar met één auto per keer op de weg rijden en niet in acht tegelijk   ;D
Dat is een/de oplossing  ;)
azu, azl3, ami6, panhard PL17

björn



1 mei gaat de tweede kamer een definitief voorstel doen over de vrijstelling MRB op oldtimers. We weten allemaal dat het er niet goed uitziet voor ons oldtimerbezitters. Helaas blijkt de staatssecretaris 'doof' voor alle argumenten en wil hij koste wat kost de beoogde 156 miljoen euro binnenharken, die hij zonder nadenken op de begroting heeft gezet.

Het mag niet gebeuren dat dit plan doorgaat. Het voorstel is om staatssecretaris Weekers massaal te mailen. Geen haat- of dreigmails, daar schieten we niets mee op. Wel verhalen vol passie, emotie en verdriet. Wat betekent jouw oldtimer voor je? Wat is de situatie en wat gebeurt er als er MRB betaald moet worden? Moet je de auto dan verkopen? Is hij dan nog wel te verkopen? Wat betekent het voor jouw bedrijf? Laat hem weten wat er gebeurt als dit ondoordachte plan doorgaat. En wel voor komende maandag 22 april wegens komende ontwikkelingen.

Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl en staatssecretaris@minfin.nl
Cc deze mail naar Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt. fbashir@sp.nl



björn

is het een idee om een oldtimer/demostratie meeting in den haag te organiseren  ;D

RCUPPER

Mail is verzonden, heb eens flink mijn ongenoegen geuit in het plat Limburgs!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: