News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
76 Guests, 0 Users

AU juni 1953

Started by engbokho, November 16, 2012, 16:35:35 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

En sinds vandaag is er een '53 Au bijgekomen in NL. Heeft de grappige GlacAuto zijraampjes met groene band.
Vanavond een paar foto's.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

Leuke vondst zo'n vroege bestellert en met glaceraampjes.

Wij kijken uit naar de foto's :)

Sjoerd

Oh leuk!!!
En inderdaad foto's ;D

engbokho

#3
Jaaa foto's (kiekjes van de telefoon)

Nog op de transportwagen. Veel extra lampjes en raampjes. Alleen de kentekenplaatverlichting is origineel, de rest -ook de clignoteurs- zijn extra.

Franse deuk

Een van de vier GlacAuto raampjes met groen deel. Erg grappig.

Rechts de anti-gallop veer van de veerpot

Typeplaatje

Tellertje

Oliebadluchtfilter


De auto heeft verder geen raamklemrubbertjes aan de bovenzijde van de portieren, wel een accesoireklem aan beide zijden.  
De motor is al een keer vervangen door een van een AZU maar heeft volgens mij wel een AU spruitstuk. (maar dat moet ik nog ff nameten).
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

#4
Wow ! Mooi dat er weer zo'n oude besteller bij is gekomen. Zo'n raampje ben ik ooit tegen gekomen op een meeting. Was te koop....maar ja, wat moet een mens met één zo'n raampje ?
Zelf ben ik (slechts) tweemaal een glaçauto tegen gekomen met een lange zijruit, met schuifraampjes en daarboven zo'n groene baan.......DIE zou ik nog weleens willen bezitten......... zijn erg zeldzaam en helaas heeft "men" zo langzamerhand door dat een glaçauto wel bijzonder is (en dus worden ze duur). Gemiste kans dus voor mij......ik praat hier over de periode 1986-1988....vroegah ;)
Ach wie weet......ooit........

P.S. Waar zijn de grote wielen gebleven ? Dacht dat de kleinere wieltjes niet passen vanwege de batteurs ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

...leuke aanwinst.
Stond recent nog 1 te koop zonder carte gris maar nog wel met oud 9 pk blok. Niet dat je daar mee voorruit komt maar toch leuk.

mctommi

Een AU moet je gewoon met een vorkheftruck op je 1e verdieping laten zetten, samen met een A van 1954, is echt hartstikke leuk. Als je ze zat bent verkoop je ze gewoon weer :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Dacht ook dat het niet kon passen , maar deze batteurs lijken korter en dikker dan de latere modellen.
Velgen zijn niet het probleem, de ontbrekende voorschermen met vlakke binnenkanten lijken me lastiger te vinden ::)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

Die heb ik nog liggen ;) gaan volgende week weer terug naar het land van herkomst. Als ze toch niet weg gaan zal ik je pben

CitroenAZU

Fantastisch, mooie aanwinst voor NL!

Voor de verkoop of is ie al bestemd voor iemand?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

Is voor de verkoop, zag net dat J de prijs op 2000 heeft gezet. Dans l'etat
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on November 16, 2012, 19:52:26 PM
Dacht ook dat het niet kon passen , maar deze batteurs lijken korter en dikker dan de latere modellen.
Velgen zijn niet het probleem, de ontbrekende voorschermen met vlakke binnenkanten lijken me lastiger te vinden ::)

Wat is er met de voorschermen gebeurd ? Geraasd door een eerder passerende liefhebber ?

P.S. Zit de carte grise erbij ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Heb geen flauw idee.
Carte grise is er niet bij, maar is tegenwoordig niet zo'n probleem meer gelukkig.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

engbokho

En sinds vandaag is er een bouwverklaring van Citroen NL bij, de auto is van juni 1953.
De Au is vandaag even uitgelaten en ging op bezoek bij neefje Au uit october 1952  :D  ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

#14
Geweldig, 2 bijzondere auto's bij elkaar  :) en is de AU van jullie op eigen kracht naar Wormer geweest?

Tags: