En sinds vandaag is er een '53 Au bijgekomen in NL. Heeft de grappige GlacAuto zijraampjes met groene band.
Vanavond een paar foto's.
Leuke vondst zo'n vroege bestellert en met glaceraampjes.
Wij kijken uit naar de foto's :)
Oh leuk!!!
En inderdaad foto's ;D
Jaaa foto's (kiekjes van de telefoon)
Nog op de transportwagen. Veel extra lampjes en raampjes. Alleen de kentekenplaatverlichting is origineel, de rest -ook de clignoteurs- zijn extra.
(http://kho.home.xs4all.nl/au2.jpg)
Franse deuk
(http://kho.home.xs4all.nl/au3.jpg)
Een van de vier GlacAuto raampjes met groen deel. Erg grappig.
(http://kho.home.xs4all.nl/au1.jpg)
Rechts de anti-gallop veer van de veerpot
(http://kho.home.xs4all.nl/au4.jpg)
Typeplaatje
(http://kho.home.xs4all.nl/au6.jpg)
Tellertje
(http://kho.home.xs4all.nl/au7.jpg)
Oliebadluchtfilter
(http://kho.home.xs4all.nl/au9.jpg)
De auto heeft verder geen raamklemrubbertjes aan de bovenzijde van de portieren, wel een accesoireklem aan beide zijden.
De motor is al een keer vervangen door een van een AZU maar heeft volgens mij wel een AU spruitstuk. (maar dat moet ik nog ff nameten).
Wow ! Mooi dat er weer zo'n oude besteller bij is gekomen. Zo'n raampje ben ik ooit tegen gekomen op een meeting. Was te koop....maar ja, wat moet een mens met één zo'n raampje ?
Zelf ben ik (slechts) tweemaal een glaçauto tegen gekomen met een lange zijruit, met schuifraampjes en daarboven zo'n groene baan.......DIE zou ik nog weleens willen bezitten......... zijn erg zeldzaam en helaas heeft "men" zo langzamerhand door dat een glaçauto wel bijzonder is (en dus worden ze duur). Gemiste kans dus voor mij......ik praat hier over de periode 1986-1988....vroegah ;)
Ach wie weet......ooit........
P.S. Waar zijn de grote wielen gebleven ? Dacht dat de kleinere wieltjes niet passen vanwege de batteurs ?
...leuke aanwinst.
Stond recent nog 1 te koop zonder carte gris maar nog wel met oud 9 pk blok. Niet dat je daar mee voorruit komt maar toch leuk.
Een AU moet je gewoon met een vorkheftruck op je 1e verdieping laten zetten, samen met een A van 1954, is echt hartstikke leuk. Als je ze zat bent verkoop je ze gewoon weer :P
Dacht ook dat het niet kon passen , maar deze batteurs lijken korter en dikker dan de latere modellen.
Velgen zijn niet het probleem, de ontbrekende voorschermen met vlakke binnenkanten lijken me lastiger te vinden ::)
Die heb ik nog liggen ;) gaan volgende week weer terug naar het land van herkomst. Als ze toch niet weg gaan zal ik je pben
Fantastisch, mooie aanwinst voor NL!
Voor de verkoop of is ie al bestemd voor iemand?
Is voor de verkoop, zag net dat J de prijs op 2000 heeft gezet. Dans l'etat
Quote from: engbokho on November 16, 2012, 19:52:26 PM
Dacht ook dat het niet kon passen , maar deze batteurs lijken korter en dikker dan de latere modellen.
Velgen zijn niet het probleem, de ontbrekende voorschermen met vlakke binnenkanten lijken me lastiger te vinden ::)
Wat is er met de voorschermen gebeurd ? Geraasd door een eerder passerende liefhebber ?
P.S. Zit de carte grise erbij ?
Heb geen flauw idee.
Carte grise is er niet bij, maar is tegenwoordig niet zo'n probleem meer gelukkig.
En sinds vandaag is er een bouwverklaring van Citroen NL bij, de auto is van juni 1953.
De Au is vandaag even uitgelaten en ging op bezoek bij neefje Au uit october 1952 :D ;D
(http://kho.home.xs4all.nl/2xau.jpg)
Geweldig, 2 bijzondere auto's bij elkaar :) en is de AU van jullie op eigen kracht naar Wormer geweest?
Dan zou ik er een week voor moeten uittrekken :D ;)
Kippeneindje toch van de Zamenhofstraat naar Wormer ?
En deze is dus het land weer uit naar Belgie...