News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
55 Guests, 0 Users

Nieuwe Franse import uit 1960

Started by WimvanEijk, August 20, 2012, 14:12:54 PM

Previous topic - Next topic

WimvanEijk

Beste allemaal,
Ben nieuw op het forum en heb onlangs een AZU uit 1960 uit La France gehaald.
Ik ga deze restaureren, en later voorzien van keuring en NL kenteken.

Krijg veel opmerkingen dat ik het uiterlijk zo moet laten en niet strak moet maken en plamuren/spuiten  :-\.
Ben benieuwd naar jullie meningen. Hier een foto van " mon cheri" .



Geert

#1
Welkom hier op het forum.
Tja, zo laten heeft wel wat... restaureren is veel werk, maar ontzettend leuk om te doen( tenminste dat vind ik) .
Ziet er zo wel erg gaaf uit.
Als je hem helemaal gaat restaureren is het misschien een idee om hem voordat je ergens aan begint te laten schouwen door de RDW, kan achteraf narigheid voorkomen .Zie dit topic: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=877.0
Succes met wat je er ook mee gaat doen.
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Precies, heerlijk zo laten en enkel chassis en techniek aanpakken.
Als er veel aan gelast moet worden wat aan de buitenkant ook zichtbaar gaat worden dan is het niet anders maar 'dans son jus' zoals de Fransen zeggen zijn ze het mooiste!

björn

hoi ben zelf groot ven van de patina look.
dus zo laten, maar in hoe ver is hij roestig?
vlieg roest mooi door geroest zeg ik lassen ect.
maar welkom en veel plezier met je aanschaf.

Dirk D

Hoi Wim,
welkom op het forum en gefeliciteerd met je prachtige besteleend.

Ik ben ook uit het kamp van 'mooie oude glorie moet je niet (te) nieuw maken'..............

Maar in ieder geval veel succes en plezier met de klus.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

Hoi Willem welkom hier!

Leuk zeg, exact dezelfde Glacauto uitvoering als ik had.
Helaas een paar maanden geleden verkocht... :-(



topic;
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=49.0

Ik zou em eerst technisch in orde maken en dan lekker zo gaan rijden.
Als ie slecht wordt kun je em altijd nog helemaal restaureren...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

WimvanEijk

Bedankt voor jullie leuke opmerkingen  :) Leuk dat er zoveel "ervaringsdeskundigen" zijn. Dat " geeft de burger moed". Ik ga eerst maar eens even proberen om de azu aan de praat te krijgen de komende tijd. Technisch veilig en goed en dan alleen het ergste bijwerken en " karre maar". Heb nog wel een aantal vragen maar zal ik zoveel mogelijk verzamelen en stellen in juiste rubrieken. Ik verbaas mij dat knipperlicht links aan achterzijde zit, en knipperlicht rechts zit achter boven aan zijkant.... Gek toch?  ??? Bonjour!

michelidds

#7
'Dans son jus' is toch altijd leuker dan als nieuw gerestaureerd.
Helaas is aan het laatste vaak niet te ontkomen. Maar dat maakt het eerste weer juist zo bijzonder. Als je begrijpt wat ik bedoel...   ;D
Maar wel voorkomen dat 'ie slechter wordt.
Dus vind ik ook: rijdend maken en alleen inwendig conserveren (liefst met een middel dat later niet gaat branden als je toch moet gaan lassen... RX dus).
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

engbokho

Een Azu van dit bouwjaar heeft de twee rode knipperlichten aan de zijkant, een (1!) oranje remlicht aan de linkachterkant en twee rode rem/achterlichten.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

marcopr

Mooie wagen, zelf heb ik een AZU 1958. En die lijkt wel heel veel op die van jou. Alleen minder glas en grotere wielen. Ik heb hem in technisch in orde gemaakt. Alle doorgeroeste delen vervangen. Omdat de lak erg dun was is de auto (budget) met een roller 20 jaar geleden in de verf gezet. Omdat de eend helemaal niet strak is was het resultaat goed genoeg. Onlangs de motor gereviseerd. Komende winter de  originele kabelboom vervangen, deze is helemaal op en opnieuw in de lak zetten. Ook ga ik een bankje achterin plaatsen zodat mijn hele (3 pers) gezin meekan.

Het is een erg leuke wagen!

Valérie

Pràchtig ! Je hebt ècht iets bijzonders te pakken !
Maar: wàt je ook doet, bezint eer je begint want:
QuoteIk zou em eerst technisch in orde maken en dan lekker zo gaan rijden
... zó dacht ik destijds óók (in al m'n naïviteit ...)
Zie de link die Geert in zijn commentaar aangeeft; die gaat namelijk over mijn AZUutje.
Kan je aanraden om éérst met jouw AZU, in de staat zoals 'ie nu is, langs de RDW te rijden, 'm in te voeren en een kenteken aan te vragen (let wel: specifiek (misschien wel schriftelijk !! want de RDW is niet zo nauwkeurig ...) vragen om een "klassiek kenteken" !!!)
Je snapt het wel als je de wederwaardigheden van "Valérie" leest en daarnaast heeft Geert óók al eens een hypermodern kenteken thuisgestuurd gekregen ...
Daarna kun je jááááren aan het fröbelen (of juist niet; zie de eerder opgesomde meningen ...) en 'm uiteindelijk alsdan voor een APK-keuring aanbieden.
Wens je véél succes in jouw beslissingen en: keep on posting, vooral met plaatjes ! Kicken we op !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MarcoAZU

Quote from: Valérie on November 20, 2012, 23:31:55 PM
Pràchtig ! Je hebt ècht iets bijzonders te pakken !
Maar: wàt je ook doet, bezint eer je begint want:
QuoteIk zou em eerst technisch in orde maken en dan lekker zo gaan rijden
... zó dacht ik destijds óók (in al m'n naïviteit ...)
Zie de link die Geert in zijn commentaar aangeeft; die gaat namelijk over mijn AZUutje.
Kan je aanraden om éérst met jouw AZU, in de staat zoals 'ie nu is, langs de RDW te rijden, 'm in te voeren en een kenteken aan te vragen (let wel: specifiek (misschien wel schriftelijk !! want de RDW is niet zo nauwkeurig ...) vragen om een "klassiek kenteken" !!!)
Je snapt het wel als je de wederwaardigheden van "Valérie" leest en daarnaast heeft Geert óók al eens een hypermodern kenteken thuisgestuurd gekregen ...
Daarna kun je jááááren aan het fröbelen (of juist niet; zie de eerder opgesomde meningen ...) en 'm uiteindelijk alsdan voor een APK-keuring aanbieden.
Wens je véél succes in jouw beslissingen en: keep on posting, vooral met plaatjes ! Kicken we op !

Tuut, tuut, wat een spanning, als je jouw auto meld met een eerlijk verhaal, dan komt het echt wel goed! Wel inderdaad in een vroeg stadium bellen, het komt echt wel goed!

Valérie

"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: