News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
77 Guests, 0 Users

BE-74-06

Started by Valérie, June 04, 2012, 23:50:23 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Ik vind het kleurtje erg fris, mooi!
Sowieso leuk, weer een 250 erbij, ik hoop je te zien op het besteleendenweekend!
Een minpunt vind ik de grille, zet er alsjeblieft zo gauw mogelijk een driebalkengrilletje in! Tom heeft er vast wel een voor je en anders ik wel!

Valérie

Geert, bedankt voor de mooie foto's ! En Marco: deze grille ("eerste model") zat er al op toen ik de AZU uit Frankrijk haalde. Nam aan dat dat origineel was en heb intussen een nieuwe (hetzelfde type dus) besteld (op de foto zie je het niet zo goed maar er zit voorlopig nog de oude -geblutst, gedeukt en gescheurd - op).
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

#32
Gefeliciteerd met deze leuke besteleend!

Ik zou me in deze kleurencombinatie er niet van kunnen weerhouden om een "Perrier" logo aan de zijkanten aan te brengen. Dat zou denk ik erg leuk staan!



Ik hoor graag wat het kenteken is geworden, dan maken we er een speciaal topic voor aan!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

Ik wéét het, kèn die "Perrier", maar het zou niet origineel zijn ...
Hoop het kenteken eerdaags te ontvangen; nog "klassieke" platen bestellen en dàn "en route" !

Enne ... een speciaal topic ... ?   :-)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MartinAZU

Gewoon je zestigerjaren grill laten zitten, dit is één van het mooiste model  :D
En als je dit zelf het ook vindt, klaar.

Iedereen kan wel wat vinden, maar het is jou auto.

Wel jammer van de witte velgen en zo  ;D ;D ::)
azu, azl3, ami6, panhard PL17

MarcoAZU

Het is gewoon geen gezicht  ;) Tom zeikt ook altijd over mijn wieldoppen, m'n glimmende randjes langs de goten, m'n spiegels enz... enz... enz... Dus trek je niets aan van wat een ander zegt (je moest eens weten in wat voor auto ze zelf rijden)

Ik hoop dat je naar het besteleendenweekend komt! Het laatste weekend van september!

Ik daag je uit, ik breng een driebalkengrill voor je mee, we gaan kijken hoe het staat!

Ik vind trouwens het driebalken grilletje het mooiste ooit! Maar dat is persoonlijk!

Bij mij hoorde er een plastic grille op, na september 1974! Die zit er weer op (origineel nieuw citroen)

Alleen zal er wel weer geen chromen randje aan mogen zitten van die meneer van die "Negerhut" (oeps wat schrijf ik nu weer)  ;D :)

Geert

Die man van die n*gerhut heeft nog niet geklaagd, tot nu toe zijn het anderen.
Ik heb de eend life gezien en ook al zou ik zelf voor zoveel mogelijk origineel gaan vind ik dat deze restauratie erg geslaagd is.
Ik denk zo: De wagen is weer op de weg, ziet er heel erg goed uit, is gerestaureerd en wordt bereden door een liefhebber en is niet het slachtoffer geworden van een of andere eendenripper die er met plezier een Lomax of Burton van gebouwd zou hebben.
So who cares??

't is een kwestie van geduld........

Valérie

tja ... en "Otje", m'n HY, was àf fabriek óók niet voorbestemd om ooit als citroen-gele camper door het leven te gaan ... Van origine was ze, u raadt het al, jawel: grijs.
Gelukkig maar dat er zo véél meningen zijn, dan blijft het een kleurig geheel en valt er àltijd nog iets te ontdekken. Als àlle AZU's blauw waren zou het óók saai worden en zou die van Geert (over een poosje dan) helemaal niet meer òpvallen.
En Marco: sorry, het gaat me niet lukken in dat weekend. Ben óók nog toetsenist in een band (http://www.goodoldstuff.net/#Home) en in dat weekend hebben we een optreden. Overigens waren mijn eerste auto's, zo'n 40 jaar geleden, óók Eenden of later véle "afgeleiden" daarvan dus ik kèn die driebalken-grille ècht wel. En die witte velgen: ach, Perrier dacht daar óók zo over ...
Al met al is "Valérie" absoluut helemaal naar mijn smaak geworden en dàt is wat uiteindelijk telt.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Valérie

#38
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ... duzzz ...
Ondanks mijn constant herhaalde verzoek aan àlles en iedereen die bij de RDW-Venlo rondloopt/zit/hangt ten tijde van mijn 2 bezoeken aldaar om toch vooral te zorgen dat "Valérie" een "klassiek kenteken" krijgt en ondanks allerlei toezeggingen van de daar werkzame keurmeesters en zèlfs van de teamleider kreeg ik heden dit felbegeerde document thuisbezorgd.
Mensen: vooral NIET LACHEN.

"2-VXJ-13"

Ik word hier héél moe van ...


"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Kijk hier eens:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetkentekenbewijs/bijwijzigingen/Pages/Omwisselingnaaroorspronkelijkofhistorischkenteken.aspx

Daar staat de hele procedure beschreven.
Sterkte!

Wat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Nou zal het mij verder worst wezen, maar ze hoefden de details en omschrijving gewoon maar over te nemen van de Franse papieren .
Ik snap nog niet dat ze dat niet gedaan hebben.

't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Quote from: Valérie on July 08, 2012, 00:18:48 AM
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ... duzzz ...
Ondanks mijn constant herhaalde verzoek aan àlles en iedereen die bij de RDW-Venlo rondloopt/zit/hangt ten tijde van mijn 2 bezoeken aldaar om toch vooral te zorgen dat "Valérie" een "klassiek kenteken" krijgt en ondanks allerlei toezeggingen van de daar werkzame keurmeesters en zèlfs van de teamleider kreeg ik heden dit felbegeerde document thuisbezorgd.
Mensen: vooral NIET LACHEN.

"2-VXJ-13"

Ik word hier héél moe van ...


Toch van harte met je kenteken! Het klopt overigens wel, want die regeling is dan ook voor personenauto's. Bij bedrijfsauto's kun je alleen een klassiek (BE-**-**) kenteken krijgen als je auto van voor 1973 is. Dat het achteraf soms wel lukt om dit klassieke kenteken alsnog te krijgen komt volgens mij doordat ze bij de RDW soms zitten te suffen. Des te leuker voor diegenen bij wie het wel is gelukt!  Dus ik zou het ook zeker op die manier toch later nog eens proberen...:-)

Ik heb een topic voor je auto aangemaakt waar je voortaan alle bijzonderheden van je prachtige 250 in kunt vermelden.


http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=893.msg6253;topicseen#new

Als je een foto hebt van je 250 met gemonteerd kenteken graag dan zetten we die erbij.


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

#41
Nee, nee,  de wagen moet vóór 1 januari 1987 in het buitenland geregistreed hebben gestaan, dus een kenteken hebben gehad.
Kijk maar op de link in mijn vorige post !
Dus gewoon NU aanvragen !
't is een kwestie van geduld........

Valérie

QuoteWat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Bij nadere bestudering van het kentekenbewijs ("2-VXJ-13") blijkt het volgende:
"massa rijklaar": 720 kg ; "massa ledig voertuig": 620 kg ; "maximale massa": 910 kg, "laadvermogen": 290 kg en "maximum te trekken massa indien aanhangwagen": 400 kg.
Voor zover mij bekend moet het zijn (verbeter me maar (!), ik citeer de "carte grise"): "laadvermogen": 250 kg (jaaaa, natúúrlijk, maar dát snappen ze bij de RDW niet, ondanks de originele brochure uit 1974 die bij mijn info-pakket zat); "massa ledig voertuig" (PAV): 570 kg; "maximale massa" (PTC): 910 kg en "maximaal trein-gewicht" (PTA): 1.310 kg. Heb dit nota bene netjes voor de RDW (in het Nederlands !) op papier gezet maar "lezen" kunnen ze blijkbaar óók niet. Kan iemand me advies geven of het zin heeft deze gegevens aan te vechten ? Of gewoon maar zó laten ... ? Nadelen ... ?
Gelukkig is als type "AZU B" vermeld, staat de "datum eerste toelating: 25-09-1974" er juist in en heeft mijn AZU "2 zitplaatsen".  ;D
Waarvan akte !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Quote from: Valérie on July 08, 2012, 23:06:05 PM
QuoteWat mij opviel bij mijn bezoek aan de RDW was dat ze überhaubt geen idee hebben van 2CV's en zeker niet van bestellers . Mijn AZU staat als AK in de papieren.
Bij nadere bestudering van het kentekenbewijs ("2-VXJ-13") blijkt het volgende:
"massa rijklaar": 720 kg ; "massa ledig voertuig": 620 kg ; "maximale massa": 910 kg, "laadvermogen": 290 kg en "maximum te trekken massa indien aanhangwagen": 400 kg.
Voor zover mij bekend moet het zijn (verbeter me maar (!), ik citeer de "carte grise"): "laadvermogen": 250 kg (jaaaa, natúúrlijk, maar dát snappen ze bij de RDW niet, ondanks de originele brochure uit 1974 die bij mijn info-pakket zat); "massa ledig voertuig" (PAV): 570 kg; "maximale massa" (PTC): 910 kg en "maximaal trein-gewicht" (PTA): 1.310 kg. Heb dit nota bene netjes voor de RDW (in het Nederlands !) op papier gezet maar "lezen" kunnen ze blijkbaar óók niet. Kan iemand me advies geven of het zin heeft deze gegevens aan te vechten ? Of gewoon maar zó laten ... ? Nadelen ... ?
Gelukkig is als type "AZU B" vermeld, staat de "datum eerste toelating: 25-09-1974" er juist in en heeft mijn AZU "2 zitplaatsen".  ;D
Waarvan akte !


So be it !
Maak je daarover nu maar geen zorgen, je hebt je wagen op NL kenteken en of die gegevens nu wel of niet kloppen, maakt toch niks uit, je gaat er toch geen zwaar transport mee doen denk ik , dus wat maakt het uit?
Ik denk dat aanvechten weer veel tijd, ergernis en energie gaat kosten en ik vraag me af of het dat waard is.
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Allereerst gefeliciteerd met je mooie azu en het behaalde kenteken. Geert heeft groot gelijk, je hebt een kenteken en dat is het belangrijkste.
Op het kenteken van mijn 62er AZU staat "602cc" en de kleur is op het kenteken grijs, maar de auto is (tussen de vliegroest in :D) toch echt blauw........ Ik lig er niet wakker van ;D
Ik verwachtte een BE kenteken, maar het werd een historisch personenautokenteken (AR), vermoedelijk omdat er achter de voorstoelen geen schot zit.
Overigens ben ik niet zelf naar de RDW geweest, dat heeft de verkoper gedaan.

Tags: