News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
65 Guests, 0 Users

BE-74-06

Started by Valérie, June 04, 2012, 23:50:23 PM

Previous topic - Next topic

MartinAZU

Er staat nog een instructieboekje op marktplaats.
Is dan wel geen AZU maar een AK250. Is in grote lijnen wel gelijk aan de AZU (1974)

http://link.marktplaats.nl/53955196
azu, azl3, ami6, panhard PL17

mctommi

Heb een 250 van 1977, wil het kenteken best scannen voor je, maar wellicht kan je beter een kentekenbewijs van hetzelfde bouwjaar gebruiken..........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

MartinAZU en mctommi: wederom bedankt voor jullie reactie ! Die advertentie op marktplaats kreeg ik niet te pakken ... En mctommi: het gaat enkel om, zoals de RDW dat omschrijft, de "asgewichten" waarvan ik aanneem dat daarmee het draagvermogen van voor- en achteras bedoeld wordt. Voor zover ik weet zal dat voor een 77-er hetzelfde zijn als voor een 74-er; de uitvoering van de AZU is in die jaren niet veel veranderd ... Maar mag ik vragen hoe dat dan op jouw kentekenbewijs is vermeld ? Thanxxx in advance ! En als er nog iemand is die toevallig een instructieboekje met de technische gegevens omtrent die "draagkracht" heeft en die bladzijde misschien zou willen kopieëren ... tja, blijf het proberen hè ...
In ieder geval alvast bedankt !
Gert
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Mijn AZU is van 1974 en de as last op de papieren staan vermeld als 450 kg ( 1) en 500 kg ( 2) .
Ik wil die papieren wel voor je scannen , heb je hetzelfde model van hetzelfde jaar .
Al staat er wel AK onder handelsbenaming, maar het idenficatienummer begint wel met AZUB.......
Hij staat nu op NL historisch kenteken, maar had na invoer eerst een NL bedrijfswagenkenteken.
't is een kwestie van geduld........

Valérie

Geert, je bent een kei ! Heb intussen óók al "Citroën Nederland" benaderd maar die jongens daar weten kennelijk maar weinig af van hun "historisch erfgoed". Heb intussen óók al een originele (!) brochure uit 1974 weten op te duikelen maar daar staat nix in over "asgewichten".  Dus ... als ik een scan van jou zou mogen ontvangen ben ik daar héél erg mee geholpen. Als dàt de RDW niet overtuigt weet ik het niet meer. Weet alleen niet of het doorgeven van m'n persoonlijk mailadres op dit forum gebruikelijk is ... Weet ook zo gauw niet of hier "PB-tjes" mogelijk zijn.
Vraagje: ikzelf heb i.d.d. al bij de RDW al aangegeven dat ik "oude blauwe" kentekenplaten wil hebben. Zullen dan dus normaliter  die voor bedrijfswagens worden neem ik aan ? Maar is het béter om een "historisch kenteken" aan te vragen en zo ja, waarom eigenlijk ?
Hoor/lees nog graag van je.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Volgens mij moet je eerst "gewone "platen hebben voordat je een historisch kenteken kunt aanvragen, maar daar zal Martijn meer over weten. PB ontvangen.
't is een kwestie van geduld........

Valérie

Intussen rijkelijk voorzien van info, ben zelf in korte tijd héél véél wijzer geworden en de heren RDW-ers hebben morgen hèèl wat leesvoer ...
Merci beaucoup à tous en ik zal de uitslag ná de RDWedstrijd bekend maken ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MartinAZU

Voor iedereen die het weten wil.
Volgens de gegevens die ik heb (Citroën naslag werk)
Totaal ledig gewicht, 600kg - vooras 340kg - achteras 260kg
Totaal max belading,  850kg - vooras 370kg - achteras 480kg

Dit is voor de AU en de AZU, 250kg aan nuttige lading  ;D
azu, azl3, ami6, panhard PL17

azurblade

Dit moet goed komen Gert! We zullen duimen. Laat ze een uh....aantal papiertjes ruiken ;)
Succes met de rdWedstrijd morgen

mctommi

Ben druk aan het duimen hier Gert.................
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Vandaag bezoek gehad van een heel blije eigenaar !!
De rest moet hijzelf maar posten
't is een kwestie van geduld........

mctommi

We wachten geduldig af, maar er is waarschijnlijk weinig te raden over ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!! Gelukt !!! Mede dankzij jullie ideeën en suggesties, ondersteunende support (!), een berg printjes van o.a. Jeroen Cat's website, wat origineel foldermateriaal, jullie "geduim" en mijn fotoboek is Nederland binnenkort wéér een héél trotse AZU + berijder rijker ! Heeft wat kruim gekost maar na 2 jaar noeste (nou ja ...) maar zéker liefdevolle arbeid en toewijding mag het zusje van Geert z'n AZU (van februari 1974 en Valérie van september 1974) binnenkort weer de weg op. Aan de hand van allerlei (belasting- en verzekerings-) stickers die oorspronkelijk de voorruit van Valérie sierden weet ik dat deez' voiture in 1992 voor het laatst haar bandjes op het asfalt liet roffelen. Hoogste tijd dus om het volgende hoofdstuk in haar bestaan te openen ! Wil graag nog wat foto's "posten" maar ben handiger met steeksleutels dan met een computer ... moet dus eerst nog n's uitzoeken hoe dàt moet ...
(als jullie de vorderingen van Geert volgen dan zijn die van mij praktisch identiek... maar ben gewoon nèt iets eerder "klaar" ... dus eigenlijk nix nieuws onder de zon)
Iedereen: bedankt !
Voor de nieuwsgierigen: "Valérie" is "smaragd-groen". http://www.meerhovenverf.nl/kies_kleur.php?id=5&waaier=Sigma%20Buiten&naam=%20Smaragdgroen&hex=356734&prod=&cat=&group=&selection=&kleur=4348-G18Y&mhv=&menu=&extra=
Gewoon met een lakrollertje opgebracht ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

#28
Ik stond helemaal versteld toen er gisteren rond 11 uur opeens een HY bus met een AZU op de aanhanger bij mij voor de deur stond.
Ben meteen van mijn werk naar huis gereden, en daar stond hij.
Een prachtig gerestaureerde AZU met dito HY en een heel trotse eigenaar , en dan het verhaal dat je dan te horen krijgt. Echt geweldig, mijn dag kon niet meer stuk.
Nog even doorbijten en dan is mijn AZU ook klaar en dan gaat het er niet om wie de mooiste heeft, maar het plezier dat je hebt bij restauratie. Dat is wat Gert ook zegt het is plezier dat je beleefd aan zo'n restauratie.
Maar nogmaals : Complimenten met het resultaat en een prachtige kleur!
't is een kwestie van geduld........

Geert







En dit stond er dus voor mijn deur.
't is een kwestie van geduld........

Tags: