News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
60 Guests, 0 Users

Ak 350 Glacauto 1968

Started by engbokho, October 31, 2011, 20:13:00 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

Hoera er is (weer) een heuse AK350 Glacauto bij in NL. De auto heeft al gelijk een nieuwe eigenaar gevonden (een bekende uit de 2cv wereld) die haar gaat restaureren.
Het wagentje is van april 1968

...en heeft nog net het oude type motor.

De auto is door Glacauto omgebouwd tot 4 persoons.(transformation Break)

Dus klap-bank en losse voetensteun.

Hieronder de vergrendelingen van de achterbank


en de makkelijke ont/vergrendeling van de voorstoelen

En het dashbordje zonder enige vorm van lamp haha

en nu maar wachten op het restauratieverslag....

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Sjoerd

Wat een pracht karretje :o
Ik ben zeer benieuwd naar de restauratie!

azurblade

Geweldige kar zeg! leuk dat alle details en bankje nog aanwezig zijn.
We gaan de restauratie volgen van de bekende uit de 2cv wereld die mij nog niet bekend is ;)

mctommi

Die voorstoelvergrendeling is interessant ! Ga ik namaken voor mijn AZU-L (ooit) want die heeft géén vergrendeling van de voorstoelen.
Lijkt me niet zo veilig en wellicht ook een probleempje voor de APK.

Maar wat ik me afvraag; zit er ook een aangepaste rechtervoorstoel in zoals een AZU-L/AK-L ? Aan de voorkant versmald, zodat die onder de pakjesplank past in naar voren geklapte situatie.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Zal nog ff kijken naar de voorstoelen (als de auto nog niet is vervoerd naar z'n nieuwe bestemming)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

björn

ja graag foto's want ik wil dit ook na maken voor mijn 4 persoons azu

engbokho

Ok heren hier een foto van de stoel vergrendeling



De achterbank zit trouwens aan de voorkant niet in de vloer, maar is in de zijkant van de laadbak vastgemaakt met behulp van een dikke verschuifbare scharnierpen en een verstevegingsplaat op de koets.
Op deze manier kan de bank (met de rugleuning neergeklapt) achter de voorstoelen worden opgeklapt.

En omdat deze auto wel al de "moderne" bak heeft, maar nog niet de hangende pedalen zit er een erg lange speciale kabel in die achter de bak langs gaat. (keurig netjes met stootrubber)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

vicsevents

Hele leuke AK350 zeg! Bijzondere auto idd met die achterbank en de stoelvergrendeling. Ik heb em vandaag bekeken. Mooi origineel nog. Redelijk zeldzame 21pk motor. Uitlaat aan de rechterkant! Klein beetje laswerk aan de bodemplaat. De koets heeft een paar vervelende deuken. Mooie complete besteller. Deze gaat helemaal mooi worden. Wel  even wachten ivm met meerdere projecten die voorgaan.
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

siemenazu

azu beige
azu blauw
ak400 oranje

azurblade

Precies, zo zijn ze het mooist :) Stofzuiger erdoorheen, even wassen en verder mooi zo laten.

mctommi

Quote from: vicsevents on November 06, 2011, 20:23:26 PM
Hele leuke AK350 zeg! Bijzondere auto idd met die achterbank en de stoelvergrendeling. Ik heb em vandaag bekeken. Mooi origineel nog. Redelijk zeldzame 21pk motor. Uitlaat aan de rechterkant! Klein beetje laswerk aan de bodemplaat. De koets heeft een paar vervelende deuken. Mooie complete besteller. Deze gaat helemaal mooi worden. Wel  even wachten ivm met meerdere projecten die voorgaan.

Is een 602CC motor ! De AZU had een 425cc motor met 21 PK in de latere jaren van de kleine ribbels aan de buitenkant. Weet effe niet uit het hoofd hoeveel PK de 602CC M4 motor ook alweer is, ben niet thuis dus kan het niet opzoeken nu :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

#11
Is idd geen 425/21 pk maar een 602/23 pk. Is de eerste versie van de Ami6 motor (die al snel een ander spruitstuk, carburateur en luchtfilterkreeg. En daardoor 25,5 pk)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on November 07, 2011, 13:17:57 PM
Is idd geen 425/21 pk maar een 602/23 pk. Is de eerste versie van de Ami6 motor (die al snel een ander spruitstuk, carburateur en luchtfilterkreeg. En daardoor 25,5 pk)
40 pics carburateur......een groot gapend gat, hahaha, mijn AMI6 Break heeft zo'n "petroliestel".
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: engbokho on November 04, 2011, 19:22:41 PM
En omdat deze auto wel al de "moderne" bak heeft, maar nog niet de hangende pedalen zit er een erg lange speciale kabel in die achter de bak langs gaat. (keurig netjes met stootrubber)

In Oktober 1967 kwam er een nieuw type bak, in Mei 1968 kwam er de latere 2CV6 motor in, samen met hangende pedalen.
En al vanaf Februari 1966 werd de AK uitgerust met een 12V installatie.

(Even opgezocht in 2CV évolution technique)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Oh ja, was ik nog vergeten. Deze auto heeft ook een verlengde accubak en "kachelverdeelstuk" (dat dus verder naar voren staat, en een langere slang heeft). Er kan echt een scheepsaccu in  ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: