News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
63 Guests, 0 Users

Ak 350 Glacauto 1968

Started by engbokho, October 31, 2011, 20:13:00 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: engbokho on November 09, 2011, 07:15:10 AM
Oh ja, was ik nog vergeten. Deze auto heeft ook een verlengde accubak en "kachelverdeelstuk" (dat dus verder naar voren staat, en een langere slang heeft). Er kan echt een scheepsaccu in  ;D

Ja.....douze volt hè.....

Mijn voormalige 21PK AZU van 1971 had dat ook, heb nog wel zo'n bak in het magazijn liggen, evenals veel 21PK spul. Ach ik heb nog een Dyane van 1967 21PK....TE KOOP  :P
Die kan ik bij verkoop volladen met die spullen dan........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

vicsevents

@ mctommi: leuke dyane, zon '67 er! ik ben (ook)aan het opruimen, anders heb ik er wel oren naar. Kheb slechts een kleine 600m2 vrij !

Had het idd even verkeerd gezien. Er zit een GROTE 40mm carb. op! Dus 602cc oude/nieuwe motor. Met nieuwe versnellingsbak, grote trommels. Maar gek genoeg met oude staande pedalen en gasplank.
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

mctommi

Quote from: vicsevents on November 09, 2011, 16:01:59 PM
@ mctommi: leuke dyane, zon '67 er! ik ben (ook)aan het opruimen, anders heb ik er wel oren naar. Kheb slechts een kleine 600m2 vrij !

Had het idd even verkeerd gezien. Er zit een GROTE 40mm carb. op! Dus 602cc oude/nieuwe motor. Met nieuwe versnellingsbak, grote trommels. Maar gek genoeg met oude staande pedalen en gasplank.

Ja hij is leuk....in Frankrijk heb ik nog plek zat, dik 300 vierkante meter, maar daar moet nog een deur in van 2 meter breed, de huidige deur is slechts ene meter breed :( En het vervoeren van e.e.a. naar daar kost gewoon teveel, anders had ik mijn voormalige pand in Oude-Tonge zó leeg  ;D

De AK van Dirk is in vele opzichten heel bijzonder, maar het is hem gegund; ik ken hem al dik 25 jaar en toen ik hem leerde kennen begeerde hij al een AK350, pas geleden nog zei hij me "als je je 64-er AK ooit wilt verkopen, bel me dan". Nu heeft hij dan deze fraaie Glacauto weten te bemachtigen ! Een aanwinst voor het Nederlandse besteleenden wagenpark !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Oók nog ff aansluiten: sinds december 2010 in Nederland, opgepikt in de buurt van Orleans en inmiddels in de staat "afwerking van de restauratie", mijn AZU 250 uit 1974. Ben - middels een "tussenhandelaar" - in feite de 2e eigenaar/bestuurder van deez' voiture en kèn grote delen van de voorgeschiedenis van zowel de auto als de vorige eigenaar. Aangezien het originele motorblok (AYA2) niet meer helemaal compleet was heb ik toen "en passant" als extra een compleet AM2 blok meegekregen dat nu in de AZU gemonteerd is. De afsluiting van de restauratie "hangt" nu op mijn zoektocht naar de "kleursamenstelling" van de lakkleur AC 511 (Vert Embrun). Zie elders op dit forum.
Groet,
Gert
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

68cak

Van deze post en replies word ik helemaal blij; eindelijk een AK350 en dan ook nog een bijzondere, waar ik details kan vergelijken met de mijne van februari 1968. Kleur, eerste type incl. motor, versnellingsbak en vele details komen overeen. Dank ook voor de detailfoto's! Alleen heeft de mijne hangende pedalen en dat is dan weer vreemd... Ik zal dit thema goed blijven volgen ter lering en vermaak.

Groeten, Hans

Tags: