News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
74 Guests, 0 Users

Carrosserie op de kop draaien

Started by Geert, October 31, 2011, 17:21:13 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Ik zet mijn vraag maar hier bij, ik weet niet waar anders.

Vraag:
Heeft er iemand een tip hoe ik de carrosserie van mijn AZU op de kop kan zetten zonder schade .
Ik heb het in het verleden gedaan, maar daarbij beschadigde de zijstukken tussen cabine en laadbak.
Ze verbogen en ik durf ze eigenlijk niet te veel meer terug te buigen omdat ze anders afbreken, bovendien heb ik nieuwe dorpels en die moeten ook niet beschadigd worden.




't is een kwestie van geduld........

Sjoerd

Ik heb het zelf met een kraan in m'n vaders loods gedaan, maar misschien een paar autobanden eronder en dan op zijn kop rollen. Ik zou wel banden zonder velg nemen ;D

björn

ik moet het zelf binnen kort ook doen en heb 2 merceders jeep banden en wat extra handen om hem op de kop/zijkant teleggen

Geert

Jeep-banden heb ik genoeg, het ontbreekt nog aan handen.
Die handen hebben het momenteel veel te druk met andere dingen ;)
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Op zijn zijkant is niet zo'n kunst, heb er ooit een matras voor gebruikt, maar op zijn kop ? Die iele pijpjes die aan de binnenkant van het dak zitten..........lijkt me niet echt een goed plan. En waarom zou je de carrosserie op zijn kop willen leggen ?
Als je aan de onderzijde van de bodem wilt werken volstaat toch het op zijn zijkant leggen ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Of ik ze nou op z'n kop of op de zij leg, maakt in eerste instantie niks uit, ik moet mijn laadbak zijkanten en dorpels etc niet beschadigd hebben.
Op de kop is misschien i.d.d wat overdreven, maar hij moet over dat "tere"punt gerold worden.
't is een kwestie van geduld........

siemenazu

Is geen probleem.
Je lecht hem eerst op de zij kant en dan rol je hem zo op het dak.

Ik gebruik vaak oude auto banden.
Kijk maar op pagina 2

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10144&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

michelidds

Wij hebben koets ook probleemloos op zijkant gehad. Om aan onderkant te kunnen werken. Op banden. Zie ons draadje.
Wel met vier mensen in de lucht gedraaid en toen neergelegd. Juist om randen niet te vervormen.
Op z'n kop zou ik ook niet doen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Dat : "met vier mensen in de lucht draaien ." Is nou net het probleem.
Maar bedankt voor de tips, ik probeer het eens met twee mensen en een stapel dikke banden.
Als ik dit vaker ga doen dacht ik om een constructie te maken van b.v. twee metalen bogen waarin ik de carrosserie zou kunnen klemmen zodat ik ze zou kunnen draaien zoals ik wil.

't is een kwestie van geduld........

Francois

Ik heb mijn koets ook met z'n tweeën op zijn kant gelegd. Een beetje onhandig/zwaar maar het gaat wel.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

michelidds

We hebben een buurman gevraagd even een handje te helpen.
Dat doen buren hier in Achterhoek nog graag voor elkaar.  :P
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

björn

ik voel me aan gesproken :D
in de randstad doen we dat ook nog hahaha.
beter een goede buur dan een vere friend

björn

deze foto is van gisteren.
hebben met ze 2 op de banden gezet en zelf heb ik hem alleen op ze zij gekregen zonder de grond te raken.

mctommi

Nou, als ik een paar handen nodig heb hier in Rotterdam, dan bel ik wel iemand uit de Achterhoek of Twente voor mijn part,hahaha....... ::)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

#14
Bedankt voor de foto Björn. :)
Wat het vragen van buren betreft : Eén buurman heeft een hartaanval gehad, één buurman is afgekeurd van wegen zijn rug, één buurman vraag ik liever niet, want als ik die vraag duurt het 14 dagen voordat de koets ook maar 1 cm bewogen heeft ( die moet eerst altijd weten waarom, en waarom doe je het niet zo, of waarom doe je het niet zus, en hoe gaat het met de vrouw en hoe staat het met het weer en kan dat nu niet met een kraan of zullen we mijn neef maar even bellen... ::)...) en de laatste  buurman is 6 maanden geleden gestorven. En dan houdt het hier op met de directe buren.
En de rest van het dorp vraag ik liever niet. Dus dan doen we het maar met z'n tweeën. :P
't is een kwestie van geduld........

Tags: