27 Guests, 0 Users

Author Topic: 9-VHK-88  (Read 10923 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
9-VHK-88
« on: January 17, 2011, 00:05:07 AM »
Type; 250
bouwjaar; 1975, 14 april 1975
kleur;blauw
bijzonderheden; ex-EDF
« Last Edit: January 17, 2011, 20:00:03 PM by CitroenAZU »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #1 on: January 18, 2011, 00:33:15 AM »
De blauwe EDF/GDF eendjes komen wel ineens los zeg ! Jaren geleden zag je ze nooit.
Nou nog zo'n oranje exemplaar van de Ponts et Chauséés. Zag er 24 jaar geleden één op de sloop met een tachograaf erin !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline azurblade

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1435
    • View Profile
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #2 on: January 18, 2011, 10:58:01 AM »
....stond er vorig jaar niet een oranje exemplaar te koop op citromobile? Ook met zo''n EDF/GDF  voorbumper. Waar die gebleven is weet ik niet maar werd aangeboden door handelaar uit gelderland.

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #3 on: January 18, 2011, 12:53:38 PM »
Ben al errug lang niet op Citromobile geweest, dus ik zou het niet weten !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline Sjoerd

  • AK350
  • ***
  • Posts: 147
  • 2cv azu 1972
    • View Profile
    • Email

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #5 on: October 15, 2012, 22:24:15 PM »
Hoop geld voor een verfrommelde 250, strijkijzer nodig voor motorkap en cabinedakje :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline azurblade

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1435
    • View Profile
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #6 on: October 19, 2012, 11:01:52 AM »
Ondanks dat heeft het azutje weer een nieuwe eigenaar gekregen.
Was net te laat alhoewel mijn strijkkunsten niet denderend zijn haha

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #7 on: October 19, 2012, 12:18:00 PM »
Ondanks dat heeft het azutje weer een nieuwe eigenaar gekregen.
Was net te laat alhoewel mijn strijkkunsten niet denderend zijn haha

Motorkap kan je vervangen, maar een gebobbeld cabinedakje is lastig.....nog erger met de ouwetjes die een "glad voorhoofd" hebben. Heb nog een reserve glad voorhoofd in de tuin liggen :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2847
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #8 on: October 19, 2012, 13:41:24 PM »
Ondanks dat heeft het azutje weer een nieuwe eigenaar gekregen.
Was net te laat alhoewel mijn strijkkunsten niet denderend zijn haha

Haha, inderdaad net verkocht anders waren we zondag gaan kijken...

Nu ja we zochten toch eigenlijk een AK400...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline azurblade

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1435
    • View Profile
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #9 on: October 19, 2012, 13:54:02 PM »
Er waren meer kapers op de kust, helaas voor ons.
Prijs was in tegenstelling wat er elders wel eens wordt gevraagd wel een rieele denk ik alhoewel hij er optisch niet zo fraai uitziet.
Een AK400 is wat minder lastig vindbaar daar staan er nu genoeg van te koop in alle soorten en maten.
 
Quote
Heb nog een reserve glad voorhoofd in de tuin liggen

en een glad voorhoofd in de tuin? die hoort minstens binnen te liggen
« Last Edit: October 19, 2012, 13:59:02 PM by azurblade »

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #10 on: October 19, 2012, 14:40:03 PM »
Een AK400 is wat minder lastig vindbaar daar staan er nu genoeg van te koop in alle soorten en maten.

En kleuren !

Oh moet ik dus toch nog wat gaan halen komend weekend ? Het is lekker weer, dusssss...................
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline jornmetten

  • AK350
  • ***
  • Posts: 198
    • View Profile
Re: 9-VHK-88
« Reply #11 on: October 19, 2012, 18:36:16 PM »
Nu te koop in Erp..

voor 3450,-

Offline MarcoAZU

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1027
    • View Profile
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #12 on: October 19, 2012, 21:23:21 PM »
Inderdaad, ik zag het net ook :-\

Offline MarcoAZU

  • AK400
  • *****
  • Posts: 1027
    • View Profile
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #13 on: October 19, 2012, 21:39:11 PM »
Te koop als AK 250   8) met unieke bumper  :P

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 9-VHK-88
« Reply #14 on: October 19, 2012, 23:49:28 PM »
Te koop als AK 250   8) met unieke bumper  :P

Vecht al jaren als Don Quichote tegen de windmolens.....AK 250, wat een gruwel, mijn tenen staan weer krom in mijn pantoffels !!!
Ik daag iedereen nog altijd uit een officieel document te tonen waarin de type-aanduiding AK 250 staat !
Ja, inderdaad, de laatste 250's hadden AK-AP als chassisnummer, dat wel. Maar een AK is toch echt altijd een besteleend met 602 CC motor en die heeft de 250 nooit gehad. En een AK is altijd een lange besteleend.
Valt me erg tegen van een specialist als Ad van der Horst zulke dingen op zijn website plaatst. Postbumper, jaja....is nog altijd een PO-bumper. Pays Outremèr !
Auto is van binnen en buiten blauw, zou EDF-GDF kunnen zijn, maar ik zie verder geen kenmerken die dit kunnen bewijzen.
Lekker makkelijk verdiend voor Ad......vraagprijs 2500 euro, ongetwijfeld goedkoper gekocht en dan 3450 vragen........ach ja, handel hè.......
Te koop als 75-er en in de tekst bj. 1974..........erg onzorgvuldig hoor.
« Last Edit: October 19, 2012, 23:51:57 PM by mctommi »
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: 250  blauw 1975  EDF