News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
30 Guests, 0 Users

Leuke besteleenden in het buitenland

Started by CitroenAZU, October 02, 2009, 10:15:30 AM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Jemig,die moet gered worden zo' n zeldzaamheid!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

#136
'no reserve'
dus bieden op het laatste moment...
wat een gaaf ding! heb er helaas geen tijd voor.

het lijkt alsof er extra bergruimte is gemaakt in de wielkasten achter..?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

azurblade

Dat vermoeden had ik ook. Zijn niet echt grote ruimten misschien voor de schoenen of ander klein spul.

Alleen al het bankje en de specifieke AKL onderdelen zijn de 200 pond al waard.

björn

deze auto moet gered worden.
of met een donor koets van een 350.
maar ja geen geld :(

azurblade

..er is al een bod uitgebracht dus er zijn meer kapers op de kust.
Met een goede ak350 als donor kan je hier wel een gaaf en uniek exemplaar van maken.

Overtoch retourtje zit rond de 2 a 300 euro. Dan nog 600 mile in UK en 600 km in NL. Bij elkaar iets van 4 a 5 honderd euro aan transport. Dan maar hopen dat er niet te hoog wordt geboden.

mctommi

Quote from: björn on October 04, 2012, 12:36:43 PM
geert ik heb een maatje van me die vaak met een pickup en trailler gaat.
ik kan je in contact brengen?


Ik heb ook een trailer !!! Ik ben te huur, zie elders op dit forum :P Vind ik wel leuk hoor, even naar de UK, ben er al ruim 20 jaar niet geweest :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: azurblade on October 04, 2012, 15:35:06 PM
..er is al een bod uitgebracht dus er zijn meer kapers op de kust.
Met een goede ak350 als donor kan je hier wel een gaaf en uniek exemplaar van maken.

Overtoch retourtje zit rond de 2 a 300 euro. Dan nog 600 mile in UK en 600 km in NL. Bij elkaar iets van 4 a 5 honderd euro aan transport. Dan maar hopen dat er niet te hoog wordt geboden.

Een auto uit Frankrijk halen kost je ook zó 250 euro. Heb het pas geleden zelf gedaan. Tweemaal 900 km plus tol dan kom je al aan dat bedrag ! Als je verder moet rijden, nóg duurder en nóg meer tol !

Logisch dat er kapers op de kust zijn ! Vind maar eens een AKL ! Ik kende er 3 nu dus 4 :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

#142
De zeldzaamheid is het inderdaad wel waard. Zou het overigens de originele kleurstelling zijn of eigen creatie.
Degene die ik heb gezien (ook van foto's) waren veelal two tone.


QuoteEen auto uit Frankrijk halen kost je ook zó 250 euro. Heb het pas geleden zelf gedaan.

Nu nog die besteleend uit la france en dan huur ik je in als uh..postbode van een azu ;)

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: azurblade on October 04, 2012, 16:56:54 PM
De zeldzaamheid is het inderdaad wel waard. Zou het overigens de originele kleurstelling zijn of eigen creatie.
Degene die ik heb gezien (ook van foto's) waren veelal two tone.

AKL en AZU-L altijd zo'n kleurstelling met 2 kleuren, maar of dat donkerblauw origineel is betwijfel ik zéér !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

#145
Quote from: mctommi on October 04, 2012, 16:43:35 PM



Ik heb ook een trailer !!! Ik ben te huur, zie elders op dit forum :P Vind ik wel leuk hoor, even naar de UK, ben er al ruim 20 jaar niet geweest :(
Ze rijden er links!! Dus pas op !

Ik vind wel dat de rijstijl er de laatste tijd niet beter op geworden is.
Vroeger waren ze hoffelijker, zeker voor buitenlanders.

Dat ophalen kan ik zelf ook, maar ik tel dus alleen 2X de ferry voor wagen met aanhanger, overnachting en Diesel.  Dan wordt het gewoon duur.

QuoteIk vond de Engelsen in Yorkshire ook aardiger / hoffelijker dan in Zuid-Engeland.
Maar ook in het Zuiden zijn ze nog veel beleefder dan in Frankrijk.
Wel schieten de wegen veel minder goed op dan op het continent.
Ik heb 20 jaar geleden in GB gewerkt en dus ook gewoond.
Mij valt op dat ze nu niet meer zo hoffelijk zijn in het verkeer als toen.


't is een kwestie van geduld........

michelidds

Afgelopen zomer (ICCCR Yorkshire) zijn wij 3 weken in Engeland geweest. Net als Pim en Jeroen met de AK.
Links rijden is even wennen, maar geen probleem.
Ik vond de Engelsen in Yorkshire ook aardiger / hoffelijker dan in Zuid-Engeland.
Maar ook in het Zuiden zijn ze nog veel beleefder dan in Frankrijk.
Wel schieten de wegen veel minder goed op dan op het continent.

Leuke auto hoor, die AKL. Zou mooi zijn als die een goed thuis vindt.
Ik heb geen gelegenheid om weer een groot project op m'n nek te nemen.
Heb er namelijk nog een en een half staan, waar ik nu niet aan toekom...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

marcopr

http://link.marktplaats.nl/601654492

En deze dan....
Orangina, zo mooi dat het bijna niet echt meer is.

michelidds

Vind ik een geval van overrestauratie, mooier dan nieuw ooit geweest.
Ik hou van het zien van gebruikssporen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: michelidds on October 05, 2012, 00:14:48 AM
Vind ik een geval van overrestauratie, mooier dan nieuw ooit geweest.
Ik hou van het zien van gebruikssporen.

Ja inderdaad mooier dan nieuw met de lak van dezer dagen........ik houd meer van "dans son jus"......restaureren in nieuwstaat is mijn ding niet, ik koester mijn collectie van de eenden die ik van de sloop heb gered, technisch goed maken op een goed chassis. Uiterlijk met de gebruikssporen van een lang leven bij verschillende eigenaren, dat is leuk
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: