News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
39 Guests, 0 Users

Leuke besteleenden in het buitenland

Started by CitroenAZU, October 02, 2009, 10:15:30 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Het wordt steeds interessanter :-)
Dat is nieuw voor me, dat de Postes donkergrijze servicewagens hadden. Nu moet ik dus een historisch onderzoek gaan doen naar de logos'die eventueel op de auto gezeten zouden hebben !
Zal ook eens een foto maken van de merkwaardige achterbumper, vermoedelijk "bricolage" maar wellicht toch iets "origineels" ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZL57

#61
Een logo zoals deze, die is dan wel wat lichter Peugeot grijs. Het logo was er in rood-wit en zwart-wit. Vermoedelijk telefoon service.

of deze


en voor je recherche
http://www.les2cv-desologne.fr/2cvpostale.htm

Francois

Dat logo zou niet misstaan op je voorportier mctommi :)
maar ik moet zeggen dat deze er ook meer grijs dan groen uitzien, maar zal wel aan de oude foto liggen:

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

AZL57

Die zijn ook grijs, kijk maar eens in het linkje onder mijn vorige post. Groen was te duur  ;D

mctommi

Bedankt voor deze info Fer en Francois, een mens is nooit te oud om iets te leren......zelfs als je denkt alles al te weten na 28 jaar besteleendhistorie bestudeert !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

...geweldig! Zou ook wat zijn dat je er na jaren achterkomt dat je een AU hebt die afkomstig is van de la poste technische dienst :)

Ik ben benieuwd hoe de achterbumper gemonteerd zit...eigen brouwsel of echt netjes afgewerkt. En zijn er verder nog assecoires of vreemde gaten in de koets geboord ten behoeve van het vervoeren van gereedschappen en of meters etc.

mctommi

Quote from: azurblade on February 25, 2011, 11:27:33 AM
...geweldig! Zou ook wat zijn dat je er na jaren achterkomt dat je een AU hebt die afkomstig is van de la poste technische dienst :)

Ik ben benieuwd hoe de achterbumper gemonteerd zit...eigen brouwsel of echt netjes afgewerkt. En zijn er verder nog assecoires of vreemde gaten in de koets geboord ten behoeve van het vervoeren van gereedschappen en of meters etc.

Achterbumper lijkt een eigenbouwsel maar is op zich wel netjes gemaakt (gelast), moet er nog een foto van maken, even geduld a.u.b., hehehe....
Nee, geen vreemde gaten te vinden anders was ik wel eerder op het idee gekomen dat het iets bijzonders was geweest.

Heb ooit op een sloop in Midden-Frankrijk een oranje AZU aangetroffen in het hoge gras, die was van de Ponts-et-Chausées geweest (Rijkswaterstaat zeg maar), die had een tachograaf links naast het dashboard, die had ik natuurlijk mee moeten nemen voor de gein, maar helaas niet gedaan toen.
De "donor" voor mijn AZU-L project van 1962 is een posteend geweest, die heeft wel vreemde gaten in het schutbord. Ovale raampjes in de zijkant en grote raampjes in de achterdeurtjes. Helaas heb ik er al een gat in gemaakt voor de voetenbak en ben begonnen de gaten voor de lange zijramen te maken, dus is er helaas geen weg terug.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Ondanks de "bescherming" van deze degelijke bumper is de AU linksachter toch erg gehavend :(

P.S. Jippie.....700 posts :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZL57

Hij lijkt een beetje op de PO-bumpers van de voorkant. Maar ik geloof dat de "echte" azu PO bumpers een soort U-profiel hebben die op de achterbeugels worden gelast. Maar wie weet is die van jou ook een soort protoype ?
Stuur eens een mail naar de franse Poste wie weet krijg je een reactie  :)

gerard560

ik vind het er ook niet uitzien alsof er achteraf iets aan gedaan is
wie weet is dit ook wel orgineel

gr gerard

mctommi

Quote from: AZL57 on February 26, 2011, 17:33:15 PM
Hij lijkt een beetje op de PO-bumpers van de voorkant. Maar ik geloof dat de "echte" azu PO bumpers een soort U-profiel hebben die op de achterbeugels worden gelast. Maar wie weet is die van jou ook een soort protoype ?
Stuur eens een mail naar de franse Poste wie weet krijg je een reactie  :)

Prototype zal het niet zijn, mijn AU is een late, van eind 1954, toen er al AZU's waren.
Als je goed kijkt, zie je dat er achteronder een plaat op zit gelast en geen onderbalkje meer, dus daar is wel het nodige aan veranderd in de loop van zijn leven.
Als ik de verkoper van 18 jaar geleden moet geloven stond de AU al vanaf begin zeventiger jaren stil, dus is er maar ruim 15 jaar mee gereden, dat verklaart gelijk de goede staat van de eend, al heeft hij wat nare carroserie beschadigingen.

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZL57

Ik denk dat je die knik er heel redelijk uit kunt trekken. Auto goed vastzetten en met een kettingtakel de bumper in de richting trekken waar de deuk vandaan kwam. Terwijl hij onder spanning staat de plaat recht kloppen.

gerard560

of even richting stellendam ermee daar schijnt iemand te werken met een hele mooie trekvloer  :o
daar mag je hem natuurlijk ook laten staan  ::)

gr gerard

AZL57

Nog een leuke, naar het schijnt nog steeds actief op het vliegveld van Saint-Yan.

Tags: