News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
42 Guests, 0 Users

Leuke besteleenden in het buitenland

Started by CitroenAZU, October 02, 2009, 10:15:30 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: Francois on February 17, 2011, 21:03:25 PM
haha vreselijk die laatste! die site heb ik wel eens gezien, die vrouw staat zo bij elke auto :s

Als ze er echt op zou staan zouden die voorspatborden wel verder inzakken, hahahahaaaa.....
Maar voor de rest zou ik zo'n achtertuintje met eenden wel willen hebben !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Dacht dat die allen al verkocht waren maar stiekem staan ze daar dus nog te wachten op een liefhebber.

Was geloof ik vorig jaar wel eens het idee opgeworpen (op 2cv forum?) om met een groepje de hele partij te kopen en te transporteren naar NL.

De net niet meer ribbelkap zijnde besteller (61 of 62?) is wel gaaf maar is vast in het echt een stuk slechter dan op de foto's.

azurblade

Trouwens die steunen die op de eerder geposte azu posteend zitten voor het bevestigen van het fietsenrek zitten die ook niet op de AU uit 1954 van mctommi? Misschien is die AU ook wel gebruikt als posteend


mctommi

#48
Denk het niet.....mijn AU is dan wel in lichtgrijs overgespoten ooit en er zitten steunen op voor en dakrek o.i.d. maar geloof niet dat hij ooit donkergroen was......misschien moet ik de lak gaan schuren om te zoeken naar vroegere laklagen ?? Een "eitje" maken met korrel 400...
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Kon het niet laten om mijn AU even te gaan bekijken hier beneden....die dakrek-bevestigingen lijken wel erg op die museum-posteend.....
Het zal toch niet zo zijn dat ik al 17 jaar een ex-posteend van het eerste type in mijn bezit heb......als dat zo is....word ik ter plaatse gek, hahahaha.... en haal ik hem uit de verkoop....
Maar ik zie zeker geen restanten van de letters "POSTES" op de zijkant.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

...ja ik vond die steunen zelf ook verdacht veel op die postazu lijken :) en dit in combinatie met afwijkende achterbumper is weer in lijn met de latere posteenden. Wie weet is de AU na een leven alss posteend netjes geschuurd en overgespoten.



Francois

Dat lijkt inderdaad verdacht veel op die museum posteend! Je zou moeten achterhalen of die steunen/imperials ook door andere bedrijven zijn gebruikt. En misschien zijn ze wel ergens vergeten te schuren, onder rubbers of onder die steunen oid.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

Zou wel erg leuk zijn, dan heb je het eerste en het laatste model posteend!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

björn

als ik het spuit werk van een fransman mag beoordelen dan zou ik zo een steun los schroeven.
geheid dat die er niet af is gehaald met schuren. :D

mctommi

Quote from: CitroenAZU on February 19, 2011, 09:19:39 AM
Zou wel erg leuk zijn, dan heb je het eerste en het laatste model posteend!

Ja en dan hoef ik ook niet meer te bedenken wat voor reclame ik erop zal aanbrengen, haha..... want als ik de AU houd wordt het zeker geen grijs muisje !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: björn on February 19, 2011, 10:31:13 AM
als ik het spuit werk van een fransman mag beoordelen dan zou ik zo een steun los schroeven.
geheid dat die er niet af is gehaald met schuren. :D

De steunen zitten vastgelast en netjes ook......
Heb vanmorgen nog even gekeken, maar ik zie geen donkergroen......misschien ooit een andere kleur tussen het donkergrijs op het schutbord en het lichtgrijs dat er nu op zit ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Zou wel gaaf zijn als je iets vind wat enigzins een verwijzing heeft naar la poste :) achter de deurpanelen bijvoorbeeld of even graven in kleurgebruik destijds.

Mogelijk als reserve postwagen gebruikt om bij uitval in te kunnen vallen? Misschien verklaard dat het niet hebben van de groene kleur of... ja lastig te achterhalen.

De steunen voor het imperiaal lijken me sowieso in deze vorm vrij uniek omdat de meeste imperials gewoon vast werden gezet op het dak of bij de voor en achterrand.

mctommi

Binnenkant van de deuren is in de originele kleur donkergrijs evenals schutbord etc. dus ik denk niet dat deze auto ooit groen is geweest, maar wie weet wat het wel is geweest....met die opgelaste imperialsteunen :-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gerard560

zou wel mooi zijn als je die wagen groen maakt en postes er op  ;)

gr gerard

AZL57

Dag Tom, Zou jouw auto geen technische dienst van de PTT kunnen zijn geweest? Die waren donkergrijs met het wit/zwarte PTT logo op de deuren. Of EDF die hadden imperiaals voor hun ladders.

Tags: