News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
84 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

#105
Quote from: mctommi on April 28, 2011, 22:07:38 PM
Quote from: CitroenAZU on April 28, 2011, 17:27:40 PM
Nee, door de 2e tank of extra bagageruimte is dat reservewiel waarschijnlijk destijds  verhuisd naar onder de motorkap...
Maar mooi werk zeg!  Dat moet toch nog lukken voor Citromobile zou ik zeggen?

Als ik me niet heel erg vergis zat er op de oorspronkelijke plaats van het reservewiel een kooktoestelletje op petroleum of benzine.
Overigens is die beugel onder de motorkap -vermoedelijk- afkomstig van een AZ "Enac"; een 2CV met een soort 5e deur en een vlakke laadvloer (met klapbankje). Het reservewiel kon daar ook niet op de oorspronkelijke plek terecht. Of het is een zelfgemaakt exemplaar ? Het staat wel passend bij het oude luchtfilter !

Klopt helemaal Tom. Kooktoestel op plaats reservewiel. Willen wij ook weer zo doen.
Volgens mij is het een originele Enac-beugel. In ieder geval niet zelf gemaakt.
Oude stalen luchtfilter past precies tussen band en olievulpijp.
Beugel en luchtfilter zijn door ons gestraald en opnieuw Gris Rosé gespoten.
Vind het wel spannend hoeveel ruimte er nog is voor de motorkap. Nou ja, het heeft precies zo gezeten. Dus het zal wel passen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

CitroenAZU

Quote from: michelidds on April 28, 2011, 17:33:16 PM
Ik heb ruzie met het elektra. Moet nog veel aansluitingen maken en proberen storingen te verhelpen. Niet mijn sterkste punt. Heb er daarom een erg hard hoofd in.
Of wil je komen helpen Martijn?

Helaas ben ik ook geen ster in het aansluiten van die gekleurde spaghetti Michel, sorry...evengoed succes!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Quote from: CitroenAZU on April 29, 2011, 22:07:35 PM
Quote from: michelidds on April 28, 2011, 17:33:16 PM
Ik heb ruzie met het elektra. Moet nog veel aansluitingen maken en proberen storingen te verhelpen. Niet mijn sterkste punt. Heb er daarom een erg hard hoofd in.
Of wil je komen helpen Martijn?

Helaas ben ik ook geen ster in het aansluiten van die gekleurde spaghetti Michel, sorry...evengoed succes!

Was het maar gekleurde spaghetti... het is ongekleurde. Allemaal (bijna) dezelfde draadjes.
Deels omdat ze afgeknipt / afgebroken zijn. Deels omdat ze nieuw zijn...
Oftewel... heel systematisch een voor een aanpakken en "meten is weten".
Kost in ieder geval veel tijd en geconcentreerde aandacht.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Misschien een domme opmerking, maar..... kun je niet beter een geheel nieuwe kabelboom monteren?
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Quote from: Geert on April 30, 2011, 07:39:59 AM
Misschien een domme opmerking, maar..... kun je niet beter een geheel nieuwe kabelboom monteren?

Ja erg dom... ;) ... Nee natuurlijk niet dom.
Eerder dom van mij dat we dat niet eerder afgewogen hebben. Maar ik probeer altijd zoveel mogelijk onderdelen opnieuw te gebruiken, in plaats van alles nieuw. Had vooraf niet het idee dat het zo lastig zou worden. Daarom zitten de kabelbomen er nu al in, wat een hele klus was. Het motorische deel lijkt goed te functioneren.
Bovendien hebben we een aantal afwijkingen tov de standaard; achteruitrijlamp, extra knipperlichten, mistlamp, 3e remlicht.
Het probleem is vooral dat in combinatie met mijn onhandigheid met elektra. 
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Ja, dan zit er maar één ding op : Op de tanden bijten en doorgaan !
Succes.
Eén tip nog : probeer gewoon logisch te denken, misschien dat er met al die aanpassingen wat moeilijker is om alles op de juiste kabel aan te sluiten, maar vaak is het heel simpel en moet je gewoon je hersenen wat meer laten werken.

Ikzelf zou van een nieuwe kabelboom uit zijn gegaan, en dan alle extra's met losse kabels erbij gemaakt hebben, die zou ik dan zo veel mogelijk met tape of ty-rips aan de kabelboom bevestigd hebben.

Maar er zijn meer oplossingen om tot hetzelfde resultaat te komen..
't is een kwestie van geduld........

Jeroen AK

En wat is raampjes monteren pijnlijk voor je handen zonder pezentrekker.

Heb nu nog last van mijn vingers :o
AK rolt weer vrolijk in het rond

mctommi

Quote from: Jeroen AK on May 04, 2011, 16:36:09 PM
En wat is raampjes monteren pijnlijk voor je handen zonder pezentrekker.

Heb nu nog last van mijn vingers :o

Ja ik weet het....met je vingers en een kleine schroevendraaier met wat afwasmiddel als "glijmiddel"....au au au je vingers !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Gister en vandaag op CitroMobile nog wat (essentiële) onderdelen gescoord. Vandaag er geweest met Pim en Jeroen :) en nog even gekletst met Martijn. Leuk!
Nu zou het dus moeten lukken: woensdag APK zodat de AK komend weekend mee kan op familieweekend. Dus nu even alleen essentiële dingen daarvoor afmaken. Hopelijk goedkeuring. Daarna echt af en mooier maken...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

#114
Vandaag hebben Jeroen en ik er weer flink aan getrokken. (Vrijwel) alle elektra doet het nu! Al is het soms met doorverbindingen. Jeroen heeft zelf een gasplankscharnier gemaakt, naar een voorbeeld dat we op CM gezien hebben. Bevestigingen achterdeuren en achterdeurslot zijn bijgesteld, zodat die nu goed sluiten. En hij heeft de wagenhoogte opnieuw afgesteld (de auto was flink gezakt door al het extra gewicht).
Alle lampjes, achterdeuren, motorkap, voorschermen zitten er nu ook op. Waarmee het opeens een echte auto geworden is.
We zijn al best trots op ons zelf!  :P
Morgen nog blauwe nummerplaten, linker achterscherm en zijdeksel, klapraam in rechter achterdeur, de vleugeltjes, en de sierstrip en chevrons op de motorkap monteren.
Dan verzekering uitzoeken en regelen. Woensdag APK-keuring (spannend!) en kenteken opnieuw activeren. Dan kan er eindelijk weer gereden worden!
Daarna komen nog wel de nodige afwerkklussen (zoals bekleding). En een taxatie.
Camperinbouw opnieuw aanbrengen komt volgende winter.

Alvast twee plaatjes van eerder vanavond.



Ja, witte lampen. Het is een Nederlandse besteleend!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Ziet er fantastisch uit heren ! Sjoerd kan trots op jullie zijn :)
Er zaten ooit ook twee extra koplampen op, ik geloof aan de motorkap bevestigd nabij het scharnier !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

We doen ons best.
Ja klopt, zie foto bij de eerste post. Maar wij vonden die twee extra koplampen op de motorkap niet mooi en vooralsnog niet nodig. Hebben we dus weggelaten, net als de jerrycans aan de vleugels.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: michelidds on May 10, 2011, 00:33:15 AM
We doen ons best.
Ja klopt, zie foto bij de eerste post. Maar wij vonden die twee extra koplampen op de motorkap niet mooi en vooralsnog niet nodig. Hebben we dus weggelaten, net als de jerrycans aan de vleugels.

En gelukkig ook niet het dakrek erop met die "kist"; volgens Sjoerd was dat de oorzaak dat het eerste chassis "overleden" is......het werd een beetje te zwaar allemaal :(
Kan niet wachten de AK weer te zien, zal best wel emotioneel zijn....het weerzien. Afgelopen Zaterdag beseften we dat het alweer 8 jaar geleden is dat Sjoerd van ons heen is gegaan.....waar blijft de tijd.
Zijn AZAM6 bestaat ook nog, maar ik heb geen idee hoe het anno 2011 daarmee gesteld is !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Ja inderdaad. Het is alweer 8 jaar geleden.  :'(
Die AZAM6 heeft Sjoerd zelf nog verkocht. Volgens mij in het laatste jaar. Ik heb alleen ook geen idee aan wie.
Dakrek denken we nu te ontdoen van de kist. De kist maakt de eend inderdaad wel erg (top)zwaar en geeft nog meer luchtweerstand. Maar een opgeknapt dakrek erop is wel mooi. Nou ja, wordt in ieder geval op z'n vroegst volgende winter.

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Quote from: michelidds on May 10, 2011, 00:44:00 AM
Ja inderdaad. Het is alweer 8 jaar geleden.  :'(
Die AZAM6 heeft Sjoerd zelf nog verkocht. Volgens mij in het laatste jaar. Ik heb alleen ook geen idee aan wie.

Als ik me niet vergis is de AZAM6 verkocht aan Henk Span, die na mij in de redactie zat van het EEEC clubblad.
Ooit zag ik die AZAM6 op een aanhanger staan achter een zelfde rode CX Familiale, als waar ik zelf toen mee reed....
Was toen op weg terug naar huis op Flakkee.....maar er was niemand aanwezig bij de CX met aanhanger waar de AZAM op stond.
Was in 2003.....alweer lang geleden ! Opa wordt oud, haha !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: