News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
45 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Bedankt Bob,
het restaureren heeft erg veel tijd en geld gekost, maar we hebben er ook veel plezier van.
Voordat de AK naar het besteleendenweekend komt, gaat die deze zomer eerst nog met dochter Pim en vriend Jeroen een toer maken door Polen.  8)
NB We hebben de zwarte bumperstrip er nu toch op geplakt. Staat wel beter, al was ik met mijn DS Break ook een beetje gewend aan een vangrail-bumper.  ;D
Groet, Michel
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Jeroen AK


Untitled by jhoijinck, on Flickr
Er is weer een nieuwe route bijgekomen. Afgelopen paar weken naar Polen geweest. Het is erg slecht zichtbaar op de foto maar er staat een donkergroene stippellijn bij richting Polen.

Untitled by jhoijinck
Hier een kleine sfeerimpressie.

Een tijd daarvoor is de eend ook al naar Limburg geweest samen met een andere (gewone) eend.
Limburg by jhoijinck

Bob ook bedankt voor je leuke reactie!
Groeten, Jeroen.
AK rolt weer vrolijk in het rond

CitroenAZU

Als de motorkap vol is kun je altijd nog aan de zijkanten verder ;-)

Leuk dat jullie em zo lekker gebruiken!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Eh de zijkanten? Dan moet'ie naar Amerika of Azië...! :o
Dat wordt een beetje ver en begrotelijk...
Ach, niet zo erg als het voller wordt. En tripjes naar Berlijn zetten ze er niet eens op.

Laat staan de rit naar de Boterbloem, staat weer op de planning.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

RCUPPER

In een mistig Leersum..


En een betere foto van de stippellijn. Zou er dit jaar weer een reisje Polen op de kaart bij komen?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

michelidds

Ha leuke foto's! ;D

Ons hondenhok heeft vandaag weer een verse APK gekregen. Hij rijdt dus alweer 4 jaar vrolijk rond.
Natuurlijk hebben ze CO omlaag gesteld, dus mist er weer trekkracht. Verder alles oké.
Jeroen moest remcilinders voor van nieuwe rubbers voorzien, want die bleken afgelopen winter te lekken (al na 3,5 jaar). Helaas daardoor ook nieuwe remschoenen voor nodig.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

RCUPPER

Toevallig dat ik juist vandaag die foto's vond..

APK is altijd de grootste onzin bij zo'n 'oud hok'. Nu hopen dat deze cilinders het langer volhouden!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

michelidds

60 jaar oud (APK vrij) duurt nog wel even voor zo'n 77'er.
Moet er zelfs nog 3 jaar overgangstarief wegenbelasting voor betalen, want nog geen 40 jaar...
Tegen die tijd zijn de regels al lang weer minstens 2 keer veranderd...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Burik

Quote from: michelidds on May 12, 2015, 22:50:37 PM
60 jaar oud (APK vrij) duurt nog wel even voor zo'n 77'er.
Moet er zelfs nog 3 jaar overgangstarief wegenbelasting voor betalen, want nog geen 40 jaar...
Tegen die tijd zijn de regels al lang weer minstens 2 keer veranderd...

APK vrij is voor 1960 en dit veranderd niet. Alles na 1960 zal gekeurd moeten blijven in de toekomst.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

michelidds

Je hebt gelijk: 1960.
Ik heb begrepen dat er plannen zijn om er 60 jaar van te maken.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

azurblade

60?
Moet niet gekker worden. Vooralsnog is de huidige regeling nog te doen voor onze eendjes.

Jeroen AK

IMG_2155 by j Hoijinck

Even een sfeerplaatje tijdens het vervangen van de remmen, altijd leuk :)
Remmen moeten nog nagesteld worden maar voorlopig werkt het verder prima.
AK rolt weer vrolijk in het rond

michelidds

Quote from: michelidds on May 13, 2015, 22:17:39 PM
Je hebt gelijk: 1960.
Ik heb begrepen dat er plannen zijn om er 60 jaar van te maken.
Als Citroën Contact hebben we onlangs een gesprek gehad met de Fehac. Tijdens dat gesprek kwam toevallig onder andere dit punt aan de orde. Het wordt inderdaad 60 jaar, effectief gaat het dus vanaf 2020 betekenen dat steeds meer auto's vrijgesteld gaan worden van APK.
En de grens van klassieker is en blijft 30 jaar, wat losstaat van eventuele fiscale regelingen. Overigens probeert de Fehac regelingen voortaan uniform bij 30 jaar te laten ingaan. Zoals vrijstelling voor milieuzones.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

De AK heeft deze zomer niet veel gereden, doordat Pim en Jeroen er geen tijd voor hadden omdat ze hun studie afgerond hebben.
Starten werd steeds lastiger, de aanvoer van benzine leek problemen te geven. Gisteren heeft Jeroen de originele benzinepomp gedemonteerd en vervangen. Het interne mechaniek bleek heel zwaar te gaan. Met een nieuwe pomp startte de AK weer als een zonnetje.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

Soms denk je, waarom hebben we niet eerder een nieuwe benzinepomp gemonteerd?
De AK loopt duidelijk harder en natuurlijk start die ook veel makkelijker.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: