News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
110 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Die foto stond niet in mijn album, maar op een site van Jeroen... Hihi!

Hoe zit dat nou Martijn? Wij hadden begrepen dat een AK zonder zwart tape hoort. Daarom zit die er niet op. We hebben er wel een.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

engbokho

De Azu's en Ak's hebben (denk ik) vanaf modeljaar 1976 een plakstrip ipv plastic stootband.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

michelidds

Denk ik... tja, dat bedoel ik nou.  :P
Zeker weten, dat is waar het om gaat.  ;D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

CitroenAZU

Klopt, vanaf 1975...

Plakken maar Michel! ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Ik heb een tijd terug een aantal oude foto's van Nel gekregen.

Deze is uit 1978 van een evenement in Beusichem. 1 jaar oud, nog rood, maar al wel flink verbouwd.
Helaas valt de voorbumper net buiten de foto. Maar daar zou dus een zwarte plakstrip moeten zitten.


En deze is van de Wereldmeeting in België in 1981 op de terugweg van de reis naar Egypte.
Geen zwarte strip. Zat er ook niet op toen wij de AK overnamen. Daarom hebben wij die weggelaten.


Oké, dus nu is de vraag: Gaan we voor origineel, of voor zoals Sjoerd hem gemaakt heeft?
Ik vraag bedenktijd.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

mctommi

Ik vond de voorbumper ook nogal kaal, maar wilde niet gelijk gaan "mierenneuken", hahaha......
Ach als Sjoerd die er al heeft afgehaald.....waarom niet ? De grille is ook niet "orzjineel", maar heeft een leuk verhaal erachter :)

De foto van de AK in het rood is leuk ! Ik ken hem niet anders dan donkerblauw sinds 1984 of zo.

Wat staat er precies op de flanken ? Kan het niet goed lezen........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

P.S. Na downloaden van de foto is het wel leesbaar............. Goeverneurlaan, Den Haag.......dat herinner ik me nog wel, al woonden Sjoerd en Nel al in Rotterdam toen ik ze leerde kennen, heel lang geleden :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

S.W. NICOLAI fotografie
audio-visuele presentaties
gouverneurlaan 172
den haag
tel: 070 - 937746

Ik ken Sjoerd ook uit Rotterdam, uit 1990. Eerst via mijn werk, later Sjoerd en Nel privé.
Heb wel gehoord over de Gouverneurlaan, waar hij woonde tijdens en na zijn opleiding.
Heb deze AK toen nooit gezien. Wel grijze en rode (?) berlines.
Heb wel van Sjoerd gehoord over deze AK. Hij had het plan er meer zijramen in te maken als hij de auto zou restaureren. Die ruiten hebben wij ook, met raamrubbers. Maar wij wilden de auto behouden als camper.
De windgeleidingsdoos zat er niet meer bij. Ik vind zo'n 'hoog voorhoofd' ook niet mooi, al is het wel een handige oplossing. Op de dakkoffer zitten geen zonnepanelen, maar rijplaten, voor in de woestijn.
Dakkoffer hebben we wel. Die is om de imperiaal gemaakt. Eigenlijk willen we er wel weer een imperial van maken. Helaas ontbreken de rubber voetjes en de klemmen naar de dakrand voor en achter. Die maar eerst eens op de kop tikken...
Motorkapstrip en chevrons zijn ook niet origineel 1977. Het is gewoon geen originele auto, maar wel een heel originele auto.  ;D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Jeroen AK

Toch maar plakken dan ja ;)
AK rolt weer vrolijk in het rond

michelidds

Eerst even kijken hoe wij het vinden staan.
Origineel is íe toch al... One way or the other...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Jeroen AK

AK rolt weer vrolijk in het rond

michelidds

De AK en Jeroen zijn dit jaar alweer voor de tweede keer in Berlijn...
Nu als vakantie en om Pim en al haar spullen op te halen.
Maar nou vraag ik me af, is dat voldoende reis voor een nieuw stippellijntje op de motorkap, of vinden we dat niet bijzonder genoeg? Zou de kortste tot nu toe worden...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Jeroen AK



De eend is gewassen en helemaal klaar voor het voorjaar.
12 april aanstaande gaan ik en Michel meedoen met de "Petit Pressé"

Groeten,
Jeroen.
AK rolt weer vrolijk in het rond

Jeroen AK


Le petit Presse by jhoijinck

Als eerste terug bij de Petit presse en de minste strafpunten
AK rolt weer vrolijk in het rond

Bob2027

ik heb net aan een stuk jullie verhaal gelezen en vooral bekeken met al die leuke foto`s,
in een woord GEWELDIG!
Super tof verhaal heb er van genoten.

Nog veel rijplezier!

gr bob
De trotse bezitter van de 250, 42-BB-21.

Tags: