News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
34 Guests, 0 Users

MB-65-39

Started by CitroenAZU, September 06, 2009, 14:14:28 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 250, AZU
bouwjaar, 1974, Datum eerste toelating   19-06-1974
kleur; blauw
bijzonderheden;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

volkswouter


mctommi

Alweer lang geleden verkocht........APK bijna verlopen....iemand nog nieuws over mijn ex-"Pebbles" ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

Hoi Mctommi,

Zit er rechts achterop een plaatje van een garage uit rotterdam?

Zoja dan heb ik nieuws over deze azu!

mctommi

Ja dat klopt; zo'n ijzeren plaatje. Kijk maar op de bovenste foto; boven het knipperlicht.
Laatste nieuws was dat de eigenaar een andere (grote mensen) auto had gekocht en dat de MB-65-39 (Pebbles) één stond te worden met de natuur :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

Deze azu heeft inderdaad een jaar buiten gestaan en daar is tie niet beter van geworden. Met name het plaatwerk is inmiddels flink rot.
Hij / Zij staat nu in een citroengarage vlakbij Utrecht en wordt binnenkort compleet gerestaureerd!
Ik hoorde van de garagehouder dat de eigenaar er toch geen afstand van kon doen en daarom liet hij de auto nu compleet restaureren.

Goed nieuws dus, er wordt weer een originele nederlandse azu gered ;D
Misschien een domme vraag, maar waarom heet de auto pebbles?

mctommi

Omdat de auto, toen ik hem kocht in 1985 het kenteken 37-PB-51 had......PB....PeBBles.......zodoende ;)
De FEHAC had op een bepaald moment de mogelijkheid bij de RDW afgedwongen om het originele kenteken terug te krijgen tegen betaling van plusminus 65 euro, dat heb ik toen gedaan en het was weer MB-65-39..
Tevens gedaan met de 47-DA-40, die nu in het mooiste museum van Nederland staat (Edwin Groen). Was RG-27-SR toen ik hem kocht en heeft ook nog in de gedaante van 71-JT-31 rondgereden. Een vert palmeraie 2CV4 met de "Harlequin" bekleding en bruin dashboard.
Gelukkig wordt "Pebbles" gerestaureerd, want toen ik hoorde dattie stond weg te rotten, kreeg ik jeuk hem terug te kopen, het was zo'n heerlijk autootje, dat aparte Bleu Lagune met bruin interieur en drukstarter......zoveel plezier van gehad. Het was toen nog een heus "viertje", maar reed ondanks het kleine motortje als een speer :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Ja in die tijd kon je een nieuw kenteken nummer krijgen wanneer je zei dat je hem kwijt was geraakt. Een kennis van ons had toen regelmatig een nieuw nummer op zijn auto,s.
Vond hij prachtig als iemand dacht dat hij een nieuwe had aangeschaft.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

mctommi

Ja dat hoorde je vroegah wel vaker :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: