37 Guests, 0 Users

Author Topic: MB-65-39  (Read 4663 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2655
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
MB-65-39
« on: September 06, 2009, 14:14:28 PM »
Type; 250, AZU
bouwjaar, 1974, Datum eerste toelating   19-06-1974
kleur; blauw
bijzonderheden;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #1 on: September 21, 2009, 00:06:47 AM »
Lekker kontje hè ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline volkswouter

  • Administrator
  • AK350
  • *****
  • Posts: 210
    • View Profile
    • Volkswouter.nl, van en voor Spijlbusrijders!
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #2 on: November 02, 2010, 14:19:52 PM »





Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #3 on: March 09, 2014, 22:53:27 PM »
Alweer lang geleden verkocht........APK bijna verlopen....iemand nog nieuws over mijn ex-"Pebbles" ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline Sjoerd

  • AK350
  • ***
  • Posts: 147
  • 2cv azu 1972
    • View Profile
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #4 on: May 23, 2014, 19:02:25 PM »
Hoi Mctommi,

Zit er rechts achterop een plaatje van een garage uit rotterdam?

Zoja dan heb ik nieuws over deze azu!

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #5 on: May 23, 2014, 21:01:52 PM »
Ja dat klopt; zo'n ijzeren plaatje. Kijk maar op de bovenste foto; boven het knipperlicht.
Laatste nieuws was dat de eigenaar een andere (grote mensen) auto had gekocht en dat de MB-65-39 (Pebbles) één stond te worden met de natuur :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline Sjoerd

  • AK350
  • ***
  • Posts: 147
  • 2cv azu 1972
    • View Profile
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #6 on: May 23, 2014, 23:06:35 PM »
Deze azu heeft inderdaad een jaar buiten gestaan en daar is tie niet beter van geworden. Met name het plaatwerk is inmiddels flink rot.
Hij / Zij staat nu in een citroengarage vlakbij Utrecht en wordt binnenkort compleet gerestaureerd!
Ik hoorde van de garagehouder dat de eigenaar er toch geen afstand van kon doen en daarom liet hij de auto nu compleet restaureren.

Goed nieuws dus, er wordt weer een originele nederlandse azu gered ;D
Misschien een domme vraag, maar waarom heet de auto pebbles?

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #7 on: May 24, 2014, 01:13:39 AM »
Omdat de auto, toen ik hem kocht in 1985 het kenteken 37-PB-51 had......PB....PeBBles.......zodoende ;)
De FEHAC had op een bepaald moment de mogelijkheid bij de RDW afgedwongen om het originele kenteken terug te krijgen tegen betaling van plusminus 65 euro, dat heb ik toen gedaan en het was weer MB-65-39..
Tevens gedaan met de 47-DA-40, die nu in het mooiste museum van Nederland staat (Edwin Groen). Was RG-27-SR toen ik hem kocht en heeft ook nog in de gedaante van 71-JT-31 rondgereden. Een vert palmeraie 2CV4 met de "Harlequin" bekleding en bruin dashboard.
Gelukkig wordt "Pebbles" gerestaureerd, want toen ik hoorde dattie stond weg te rotten, kreeg ik jeuk hem terug te kopen, het was zo'n heerlijk autootje, dat aparte Bleu Lagune met bruin interieur en drukstarter......zoveel plezier van gehad. Het was toen nog een heus "viertje", maar reed ondanks het kleine motortje als een speer :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline Burik

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 436
  • AK350 1968
    • MSN Messenger - petervanburik@hotmail.com
    • View Profile
    • van Burik bedrijfswagens
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #8 on: May 24, 2014, 09:44:21 AM »
Ja in die tijd kon je een nieuw kenteken nummer krijgen wanneer je zei dat je hem kwijt was geraakt. Een kennis van ons had toen regelmatig een nieuw nummer op zijn auto,s.
Vond hij prachtig als iemand dacht dat hij een nieuwe had aangeschaft.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #9 on: May 24, 2014, 14:43:01 PM »
Ja dat hoorde je vroegah wel vaker :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: MB-65-39
« Reply #10 on: November 27, 2014, 02:37:39 AM »
Nog nieuws ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: AZU 250  blauw 1974