23 Guests, 0 Users

Author Topic: 48-11-VB  (Read 10338 times)

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2773
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
48-11-VB
« on: September 04, 2009, 20:15:39 PM »
Type; 400, AK400
bouwjaar; 1977, Datum eerste toelating   29-07-1977
kleur; geel, jaune cedrat
bijzonderheden;
« Last Edit: October 12, 2009, 17:03:45 PM by CitroenAZU »
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 28-11-VB
« Reply #1 on: September 19, 2009, 02:03:26 AM »
Wow een echte...is de foto recent ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2773
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: 28-11-VB
« Reply #2 on: September 19, 2009, 07:41:09 AM »
Foto is uit 2005. Gemaakt op de wereldmeeting in Schotland. Mooie auto!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2773
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: 28-11-VB
« Reply #3 on: October 12, 2009, 17:03:27 PM »
Kreeg net nog een recente foto toegestuurd van de eigenaar;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 48-11-VB
« Reply #4 on: October 12, 2009, 23:20:05 PM »
Schitterende auto......en dat voor dat bouwjaar waaruit de besteleenden binnen 5 jaar weggerot waren (tenminste dat Spaanse gerecyclede pisbakken blik).
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline siemenazu

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: 48-11-VB
« Reply #5 on: January 10, 2010, 14:35:13 PM »
erg mooi!! en vooral lekker orgineel! heerlijk
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Offline PP

  • AU
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: 48-11-VB
« Reply #6 on: March 28, 2010, 20:13:13 PM »
Mijn origineel Nederlandse AK400 in Jaune Cedrat van 1977 (in restauratie) heeft grijze koplampen (AC136)!!!
Dit komt ook overeen met de Citroen brochures vanal sept. 1976.

Wat ik apart vind is dat de deurscharnieren vam mijn eend origineel wel meegespoten zijn met de koets.

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 48-11-VB
« Reply #7 on: March 28, 2010, 22:21:19 PM »
Als ik goed ben geïnformeerd zijn die grijze koplampen van plastic ! Toen ik mijn AK400 van 1978 kocht in 1983 zaten er metalen koplampen op in de kleur van de auto, maar ik kwam er al snel achter dat ze blauw waren geweest, dus toen was duidelijk dat het niet orrrrrzjineel was. Ik weet niet zeker of alle besteleenden van de laatste jaren plastic koplamphuizen hadden. Dit ligt waarschijnlijk ook aan de fabriek van herkomst.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline engbokho

  • AK400
  • *****
  • Posts: 759
    • View Profile
Re: 48-11-VB
« Reply #8 on: March 30, 2010, 07:32:58 AM »
Mag ik gaan voor de gok dat de eerste plastic koplamphuizen alleen de ronde van de 2cv Special zijn geweest en de bestellers (die immers vierkante hadden) altijd metaal hebben gehad? Heb het idee (gokje #2) dat pas vanaf eind 1979 (modeljaar 80) de vierkante lampen ook van plastic werden.  ::) ???
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Offline PP

  • AU
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: 48-11-VB
« Reply #9 on: March 30, 2010, 14:20:52 PM »
Het zegt natuurlijk niet alles maar in de NL- brochures van Citroën staan detailfoto's van de koplampen.
Sept. 1974: metaal in de  koetskleur oranje
sept. 1976 metaal grijs bij koetskleur oranje (andere foto's zijn dezelfde als 1974)
sep. 1977 plastic grijs bij koetskleur rood (rouge géranium). Dit is volgens mij de laatste officiële publicatie foto van de AK400.
Staat ook in het boek van Sabates (Fourgonette de mon Pere).

Mijn Franse AK van 1976 heeft ook grijze metalen lampen.
Ik kan het nog niet bewijzen maar ik denk dat de grijs metalen lampen van mijn AK 1977 wel origineel zijn.

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 48-11-VB
« Reply #10 on: March 30, 2010, 21:51:52 PM »
Mag ik gaan voor de gok dat de eerste plastic koplamphuizen alleen de ronde van de 2cv Special zijn geweest en de bestellers (die immers vierkante hadden) altijd metaal hebben gehad? Heb het idee (gokje #2) dat pas vanaf eind 1979 (modeljaar 80) de vierkante lampen ook van plastic werden.  ::) ???

De eerste gele 2CVSpecial had grijze plastic koplampen, van een ander soort plastic en constructie van de latere ronde plastic koplampen. Ik heb hiervoor het bewijs in huis. Heb namelijk een 2CVSpecial van 1976 (in onderdelen vanwege total-loss aanrijding 20 jaar terug). Toen ik die kocht van de eerste eigenaar, zaten er al andere op, want die originele waren op verschillende plaatsen gescheurd. Maar hij had ze er nog wel bij en die zwerven hier nog ergens in het magazijn.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 48-11-VB
« Reply #11 on: March 30, 2010, 21:56:50 PM »
Mijn Franse AK van 1976 heeft ook grijze metalen lampen.
Ik kan het nog niet bewijzen maar ik denk dat de grijs metalen lampen van mijn AK 1977 wel origineel zijn.

Mijn AK400 van feb. 1978 (12-DB-02) hoort volgens mijn "onderzoek" van ruim 25 jaar geleden grijze plastic koplampen te hebben. Dit zou dan kloppen met de folderfoto van de Rouge Geranium 77-er. Ik weet echt niet meer waarom ik destijds heb "besloten" dat er grijs plastic op hoort, is tè lang geleden, dat trekt mijn geheugen niet, hehe.
Het zou me ook niks verbazen als de in Vigo (Spanje) gebouwde besteleenden wel plastic koplampen hadden de laatste jaren en de franse productie altijd metalen koplampen heeft gehad. Komende besteleendmeeting maar eens een onderzoekje doen op de aanwezige besteleenden !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Offline gerard560

  • AK350
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: 48-11-VB
« Reply #12 on: June 01, 2011, 20:25:24 PM »
als het goed is heb ik deze vandaag gespot op n57 richting stellendam thv hellevoetsluis

gr gerard

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2773
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: 48-11-VB
« Reply #13 on: July 28, 2014, 20:51:31 PM »
Ai wat zonde, het is nu de zoveelste Wegenwacht replica. Het was zo'n mooie AK in een zeldzame kleur... :-(

Hij ziet er nu ook wel leuk uit, maar doe mij toch maar de vorige uitvoering....

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Offline mctommi

  • AK400
  • *****
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • mijn verhaal
    • Email
Re: 48-11-VB
« Reply #14 on: July 30, 2014, 17:01:04 PM »
En dan te bedenken dat de Wegenwacht amper met de AK400 heeft gereden. Volgens mij alleen op proef.
Die mooie cactusgroene AZU Série B (DA-62-47) heeft er ook al aan moeten geloven, terwijl dit type nooit bij de Wegenwacht gebruikt is. Ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben, want 30 jaar geleden was ik dit wel van plan :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: 400  AK400  geel 1977