News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
45 Guests, 0 Users

BH-00-45

Started by DriesH, August 04, 2016, 11:34:09 AM

Previous topic - Next topic

Geert

#15
Super kwaliteit ?
Nou gewoon een simpel, doelmatig motortje zonder poespas.
Ouderwets en degelijk.
Maar fijn dat het zo goed gelukt is, ook met de ruiten trouwens.
Gewoon geluk hebben, dat hebben we allemaal een keer nodig !
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Zou Dries aanwezig zijn in Leersum/Amerongen dit jaar?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

RCUPPER

Quote from: RCUPPER on April 09, 2018, 21:49:33 PM
Zou Dries aanwezig zijn in Leersum/Amerongen dit jaar?

Nou Dries, ben je erbij of moeten we nog een jaartje wachten?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

DriesH

Nou eendenliefhebbers. Zoals jullie mogelijk gezien hebben was ik er niet bij. Wij waren in september nog onderweg in Toscane Italië.
De restauratie volgt gestaag. Chassis is nu helemaal klaar en voorzien van alle nieuwe delen zoals remleidingen, remmen etc.etc.
De tijd gaat snel en er is nog veel te doen.
Mogelijk volgend jaar?
Het is een leuke hobby als je geen haast hebt. En ik heb geen haast.
Groetjes en succes met jullie projecten,
Dries


CitroenAZU

Type; AZU
bouwjaar; 17-09-1957
kleur;
bijzonderheden;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

DriesH

Zo dat hebben jullie snel toegevoegd! Ik heb het kenteken vandaag ontvangen!
Wat is de bedoeling? Welke info willen jullie er verder bij hebben?
Mvrgr.
Harry Driesen

Geert

een paar foto's zouden wel aardig zijn .
En het verhaal war en hoe je deze besteller gevonden hebt en wat de plannen zijn.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Ja, foto's!

En hoe ging het bij de RDW?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

Foto's van het resultaat :)


Je had hem ook gezien het grote raam als personenwagen kunnen keuren.

DriesH

Ik ga morgen proberen wat foto's te plaatsen. Dat heb ik vaker geprobeerd maar het liep iedere keer op niets uit. Mogelijk kunnen jullie tips geven.
Ik heb de Azu in 2016 gekocht in Frankrijk. Bijna compleet maar met heel heel veel werk. De auto was afkomstig van een dame van 70 jaar en tweede eigenaar. Zij overleed op 70 jarige leeftijd en zij had de azu vele  jaren gebruikt gebruikt om haar geteelde groente naar de markt te brengen.
De auto is daarna bij een garagist gestald geweest en daar is de motor compleet gedemonteerd en in kratjes gedaan.
Ik ben vanaf 2016 bezig geweest met een volledige restauratie. Alle techniek vernieuwd incl. Nieuwe draadboom. Nu is hij bijna af alleen is er nog een velg die slingert en de km teller werkt nog niet.
Ik heb voor de restauratie de RDW uitgenodigd om een eerste schouwing te doen. Dit was met de bijbehorende documenten geen probleem en er zijn labels aangebracht op koets en chassis.
De keuring bij de RDW was, na enige uitleg van mijn kant over slecht 2 knipperlichten en slechts een oranje remlicht geen probleem. Ik had franse 2cvbladen bij me waarin diverse azu's stonden als bewijs.
Na het bezoek heb ik BPM aangifte gedaan ( uiteraard zonder kosten vanwege leeftijd) en de RDW stuurde vandaag het kenteken.  Zoals gezegd zal ik binnenkort nogmaals trachten wat foto's te sturen. Gr. Harry

DriesH

Beste Azurblade, als aanvulling op jouw reactie. Bij de RDW waren ze niet te overtuigen dat het ook een personenwagen kon zijn. Op de cart gris stond duidelijk vermeld. Fourgon en dat is bestelwagen vonden zij!
Dat is dan weer een nadeel als je alle papieren er bij hebt.
Mij maakt jet eigenlijk niet zo veel uit. Gezien zijn leeftijd zitten er zo ver mij bekend geen nadelen aan, of?
Gr. Harry

azurblade

Zitten ook zeker geen nadelen aan en al fijn dat er kenteken op afgegeven is :)
Wel leuk om legaal een 4 persoons kenteken te verkrijgen.
Ons wel gelukt met een dichte azu overigens. Ook daar stond op carte gris bestelwagen. Het is dus maar net welk keurstation en keurmeester je treft

DriesH

Beste CitroenAzu,
kun je me uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen. Ik heb myalbum aangemaakt en foto's verkleind onder de 1500kb. Maar wat ik ook doe ik krijg hier geen afbeeldingen geplaatst.
Maar misschien ben ik beter met roest dan met foto's plaatsen op deze site.

DriesH

Ik ga nu proberen om wat foto's te plaatsen. Een beetje restauratie in vogelvlucht.
De werkelijke restauratieduur was ca. 5 jaar en honderden foto's maar die zal ik jullie besparen.




DriesH

En de motor in onderdelen in kratjes! Zal hij weer lopend te krijgen zijn?





Tags: