Author Topic: 2cv AU 1953  (Read 1880 times)

Offline Eus van Lieshout

  • AU
  • *
  • Posts: 33
  • de leukste gemotoriseerde paraplu met laadvermogen
    • AOL Instant Messenger - Froetsj
    • View Profile
    • Email
2cv AU 1953
« on: April 06, 2018, 19:15:35 PM »
Hij ontbreekt nog in het lijstje zag ik(nog geen een AU 53)! AU 3-12-1953
Franse auto in België gekocht. Er zaten geen papieren bij maar inmiddels weet ik ALLES over de geschiedenis van de auto.
Ikweet alle eerdere eigenaren tot nu toe. Alleen alle verbouwingen en aanrijdingen weet ik niet :( Er is flink aan gesleuteld).
Ik wil hem weer origineel maken maar hij moet er oud uit blijven zien. Het liefst zou ik weer 9 pk hebben en een AU-versnellingsbak.
Ik ben daar nog wel ff zoet mee!
« Last Edit: April 26, 2018, 16:03:10 PM by Eus van Lieshout »
het was een jongensdroom een A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) is nu bijna klaar, alleen nog een dakje en een kenteken.
De AU (nov '53) is een nieuw project met veeeel werk.

Offline jornmetten

  • AK350
  • ***
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: 2cv AU 1953
« Reply #1 on: April 07, 2018, 14:57:39 PM »
Prachtige AU!
Ik volg de avonturen graag:)

Offline marcopr

  • AK400 laag
  • ****
  • Posts: 282
    • View Profile
Re: 2cv AU 1953
« Reply #2 on: April 07, 2018, 20:32:30 PM »
Ik heb hem al mogen zien. Het is echt een leuk project, niet eenvoudig!

Offline RCUPPER

  • AK400
  • *****
  • Posts: 806
    • View Profile
Re: 2cv AU 1953
« Reply #3 on: April 09, 2018, 21:45:46 PM »
Hallo collega AU-rijder, succes met restaureren!

Vertel eens wat over die geschiedenis..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Offline Eus van Lieshout

  • AU
  • *
  • Posts: 33
  • de leukste gemotoriseerde paraplu met laadvermogen
    • AOL Instant Messenger - Froetsj
    • View Profile
    • Email
Re: 2cv AU 1953
« Reply #4 on: April 10, 2018, 00:49:41 AM »
Nog geen rijder helaas! Dat kan misschien nog wel even gaan duren... Toen ik de auto kocht zaten er geen papieren bij een er stond geen chassisnummer in. Eigenlijk was de carrosserie en de assen nog het enige originele aan de auto. Er zit nu een AZU chassis onder, een AZC blok en een 12pk bak met centrifugaal koppeling. Ik vond in de auto na 65 jaar de volledig vergane zonneklep m met een eraan gepopnageld aluminium plaatje van een bedrijf. Gueripel Gerenc ; rue Pasteur.
Ik vond een bedrijf in verwarmingmaterialen in Briançon. In de bergen dus. Dat was de eerste eigenaar van mijn auto. Na lang zoeken op internet vond ik de zoon maar dat kon ik geen contact mee krijgen. Op internet vond ik zijn dochter! De kleindochter dus van de eerste eigenaar en... Zij werkte bij Citroën in Parijs! Ik heb haar benaderd en zij vond het leuk om meer over haar eigen familiegeschiedenis te weten te komen. Zij heeft intern bij Citroën onderzoek gedaan. Nu weet ik het chassisnummer en alle eigenaren! De AU is gespoten op 18-11-1953 een op kenteken gezet op 3-12-1953 en geleverd in Briançon. Hij heeft dus altijd in de bergen gereden. Hij is pas een jaar later betaald! Na drie jaar verkocht binnen Briançon en weer een jaar later verkocht aan een bakker in het schilderachtige plaatsje Chateau Ville Vieille. in 1970 is er nog een duplicaat-kenteken aangevraagd. De Belg waar ik hem van kocht heeft hem daar gekocht van die bakker! Na 7 jaar bedelen.
het was een jongensdroom een A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) is nu bijna klaar, alleen nog een dakje en een kenteken.
De AU (nov '53) is een nieuw project met veeeel werk.

Offline RCUPPER

  • AK400
  • *****
  • Posts: 806
    • View Profile
Re: 2cv AU 1953
« Reply #5 on: April 10, 2018, 07:18:59 AM »
Chateau Ville Vieille is halverwege de col d'Angel. Dat zijn echt de pieken van West Europa. Een echt "berggeitje" zal die Belg gedacht hebben.

Echt een droom om daar met een AU te rijden op 2000m.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Offline Eus van Lieshout

  • AU
  • *
  • Posts: 33
  • de leukste gemotoriseerde paraplu met laadvermogen
    • AOL Instant Messenger - Froetsj
    • View Profile
    • Email
Re: 2cv AU 1953
« Reply #6 on: April 10, 2018, 19:16:13 PM »
Ik ga zeker een keer terug als ie klaar is.. dromen laten uitkomen, dat is LEUK.
Maar dan moet er nog wel wat gebeuren!
het was een jongensdroom een A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) is nu bijna klaar, alleen nog een dakje en een kenteken.
De AU (nov '53) is een nieuw project met veeeel werk.

Offline Eus van Lieshout

  • AU
  • *
  • Posts: 33
  • de leukste gemotoriseerde paraplu met laadvermogen
    • AOL Instant Messenger - Froetsj
    • View Profile
    • Email
Re: 2cv AU 1953
« Reply #7 on: April 10, 2018, 23:08:32 PM »
Hé Rcupper, vertel eens over jouw AU? Rijdt hij al? Heb jij de 9 pk er nog in? Heb je de AU- versnellingsbak er ook nog in? Van welk jaar is ie? Fototje? Of waar kan ik hem vinden in dit forum?
het was een jongensdroom een A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) is nu bijna klaar, alleen nog een dakje en een kenteken.
De AU (nov '53) is een nieuw project met veeeel werk.

Offline Eus van Lieshout

  • AU
  • *
  • Posts: 33
  • de leukste gemotoriseerde paraplu met laadvermogen
    • AOL Instant Messenger - Froetsj
    • View Profile
    • Email
Re: 2cv AU 1953
« Reply #8 on: May 29, 2018, 22:22:20 PM »
aangezien een AU-versnellingsbak blijkbaar onvindbaar is heb ik een tandwielset gekocht in Frankrijk. Ik heb het plan om zo een normale versnellingsbak om te bouwen naar een AU-bak. Dat zou leuk zijn.
het was een jongensdroom een A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) is nu bijna klaar, alleen nog een dakje en een kenteken.
De AU (nov '53) is een nieuw project met veeeel werk.

Offline jornmetten

  • AK350
  • ***
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: 2cv AU 1953
« Reply #9 on: May 31, 2018, 07:32:57 AM »
Ik zag de foto’s op FB voorbij komen. Hebberig makend pakketje..

Offline Eus van Lieshout

  • AU
  • *
  • Posts: 33
  • de leukste gemotoriseerde paraplu met laadvermogen
    • AOL Instant Messenger - Froetsj
    • View Profile
    • Email
Re: 2cv AU 1953
« Reply #10 on: March 15, 2019, 21:24:38 PM »
Inmiddels flink aan het verzamelen van spullen, toch een AU-bak gescoord. Ik ga er voor de zekerheid in april nog een halen in France :-). AU-blok gevonden, dat ga ik ook eind april ophalen. Het moeilijkste van alles een Solex 22 ZACI carburateur speciaal voor AU. (Hij moest harder werken dus meer benzine) niet te vinden..... Nu ben ik heb aan het samenstellen uit losse onderdelen. Begint aardig te lukken. Ik heb de venturi, de hoofdsproeier, en het puntventiel!
het was een jongensdroom een A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) is nu bijna klaar, alleen nog een dakje en een kenteken.
De AU (nov '53) is een nieuw project met veeeel werk.

Offline CitroenAZU

  • Administrator
  • AK400
  • *****
  • Posts: 2579
    • View Profile
    • Citroën AZU
    • Email
Re: 2cv AU 1953
« Reply #11 on: March 17, 2019, 17:54:12 PM »
De jacht (naar onderdelen) is vaak leuker dan de prooi.

Maar leuk hoor, die AU! Hoop em in de toekomst eens te zien!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
NYDP 450 1967

Tags: