News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
105 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Quote from: RCUPPER on March 18, 2021, 13:10:37 PM
Quote from: MarcoAZU on March 18, 2021, 01:49:16 AM
En over twee weken de Gele AZU. Daarna wordt alles getaxeerd.
Ik slaap nu voor het eerst boven een AZU. Het is de bedoeling dat er één naast mijn bed staat straks  ;D
Heb hele plannen en weer heel veel zin!

Als je naar een beetje beddenzaak gaat kun je zelfs mét AZU het bed delen..
In de etalage met AZU in bed gaan liggen bedoel je zoiets  :D

MarcoAZU

Glansrijk door de APK. Deze Philips eend. Glimmende strips eraf gerukt, kwam wel wat verf mee. Moet optisch hier en daar verbeterd worden, zonder het karakter aan te tasten.

Ga zo mijn dochter ophalen maar mag niet voor de school parkeren, ze schaamt zich dood. Pubers !!!

Alleen hoe was dat verhaal van Co2 afstellen ook weer. Stationair afstellen vervolgens CO2 afstellen, er was toen verhaal van Jeroen Cats maar weet het niet meer. Staat nu te arm maar loopt wel mooi stationair.

marcopr

Gaaf man!
Nu kan je er lekker mee gaan rijden.
Gefeliciteerd.

En die pubers, vaak vinden hun vrienden zo een bijzondere wagen best leuk en bijzonder.
Mijn zoon trekt zich daar weinig van aan, maar een vriend met twee dochters moest ook jarenlang om de hoek wachten met zijn oude auto.

CitroenAZU

Mooi werk Marco, lekker karren maar weer!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Het hele dorp loopt uit hier als ik langskom, kinderen wijzen me na. Dat rood en geel doet het zo goed. Blij dat ik hem nog heb.

Hans 250

Fijn te horen Marco, het is een feestje om die Philips te zien rijden, iedereen wordt er vrolijk van 8)
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Quote from: Hans 250 on March 18, 2021, 23:28:56 PM
Fijn te horen Marco, het is een feestje om die Philips te zien rijden, iedereen wordt er vrolijk van 8)
Ik zelf ook  :)

MarcoAZU

Heb wat wonderolie gehaald voor de veerpotten. Opoe Philips, zoals Hans hem eens noemde, heeft wat stugge knieën  ;D

azurblade

Mooi werk.

Afstelling van carburateur stond eerder beschreven op 2cv forum bij alledaags.

MarcoAZU

#219
Dank zal eens kijken. Heb het zelf vaak zat gedaan. Maar ben het even kwijt. Hans jij weet het ook vast wel?

MarcoAZU

Quote from: azurblade on March 19, 2021, 09:38:02 AM
Mooi werk.

Afstelling van carburateur stond eerder beschreven op 2cv forum bij alledaags.

Staat er niet meer op.

MarcoAZU

Flesje wonderolie, 2 euro 10, in de veerpotten gepompt. Hij staat nu met z'n kont flink omhoog, dan het er hoop ik goed inlopen. Morgen een mooi ritje naar Opperdoes. Is er iemand die weet wat ze daar telen? Mensen uit West Friesland mogen niet raden  ;)
Eens kijken of de veerpotten nu op willen houden met kreunen. En anders haal ik morgen nog zo'n flesje en dan pomp ik dat nog aan de voorkant erin.

MarcoAZU

#222
Dit zei Gerard 2CV destijds:
"Toen ik nog geen CO tester had, was het de motor warm draaien of rijden en dan eerst het toerental instellen (gasklep) en dan met de CO schroef het hoogste toerental zoeken. Als het daarna te veel afweek, begon je weer overnieuw."

De CO stond bij de keuring onder de één en mag vier en half zijn volgens mijn keurmeester.
Ik ga eens proberen de CO waarde wat op te schroeven. Volgens mij gaat het motortje daar nog lekkerder door lopen.

Geert

Quote from: MarcoAZU on March 19, 2021, 23:59:29 PM
Morgen een mooi ritje naar Opperdoes. Is er iemand die weet wat ze daar telen? Mensen uit West Friesland mogen niet raden  ;)


Dat weten ze zelfs hier in Hongarije : de aardappel Opperdoezer rond .
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opperdoezer_Ronde

;D ;D ;D ;D
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: Geert on March 20, 2021, 07:05:01 AM
Quote from: MarcoAZU on March 19, 2021, 23:59:29 PM
Morgen een mooi ritje naar Opperdoes. Is er iemand die weet wat ze daar telen? Mensen uit West Friesland mogen niet raden  ;)


Dat weten ze zelfs hier in Hongarije : de aardappel Opperdoezer rond .
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opperdoezer_Ronde

;D ;D ;D ;D


Je hebt gelijk de Opperdoezer, ronde een beschermd aardappelras. Je ziet ze bij speciale groentezaken. Ik ben groot gebracht tussen de aardappelen.
Wij huurden twee hectare land in de jaren zeventig in Sint Pancras omdat de grond daar zo ligt was. Veenachtig zand. Je kon daar HEEL vroeg de aardappelen uit de grond halen, des te eerder je ze klaar had des te duurder ze waren. Ik mocht dan, als beloning, als elf jarig jochie met de trekker, beladen met aarappelen, naar huis rijden aan het einde van de dag. De trekker een MF 35 heb ik nog.
We hadden 7 hectare land, helemaal Biologisch dynamisch. Mijn broer heeft het voortgezet, inmiddels is het 85 hectare.
De Lepelaar in Sint Maarten, ben er zeer trots op.

Tags: