News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
52 Guests, 1 User

Besteleenden-hemel: Mctommi

Started by RCUPPER, October 28, 2015, 17:41:44 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Post petje even af! En dan deze er achteraan  :P

Vaak aan jou gedacht Tom en vaak nog over je gehad.... Hoe zou dit en hoe zou dat???

RCUPPER

En alweer een jaar zonder Tom.  :-[
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Earl Grey

Ik had wat inlog problemen, maar ben er weer.
Vreemd om de berichten over Tom's overlijden terug te lezen. Soms gaan 3,5 jaar erg snel voorbij. Mooi om te zien dat hij nog steeds gemist wordt. Nadat Tom en ik geen setje meer waren (1e helft jaren 90) heb ik mij langzamerhand steeds verder teruggetrokken uit de verschillende 2CV-kringen. Ik genoot nog wel van het rijden met mijn AK400, maar al dat meeting-gebeuren hoefde voor mij niet meer zo. Rijden en helpen in het EEEC magazijn, daar lag mijn plezier. Daardoor waren veel namen, herinneringen enz weggezakt.

Sinds september 2018 werk ik bij de 2CVgarage en daar komen al die herinneringen weer boven. Meestal Fijn! Soms verwarrend. Soms stemt het me wat melancholiek. In december was daar het weerzien met Ava, de besteleend van Martijn die ik alleen vroeger in zijn/haar eigen kamertje aan de Brouwersvaart in Haarlem zag. Toen al kippenvel. Begin dit jaar dook bij de APK garage om de hoek ineens de groene Daf 33 op die Tom en ik meenamen tijdens een najaarsvakantie in Frankrijk. Ik heb de huidige eigenaresse blij kunnen maken met wat oude foto's en historie. Onlangs mocht ik de AZUL besturen waarvan Tom lang heeft gedroomd om die gerestaureerd en rijdend te krijgen. Het resultaat wat Eng Bo heeft neergezet is verbluffend en prachtig. Ik hield de ogen niet droog.

Genoeg gesnotterd. Mooi dat Tom's geest hier rond blijft waren. Hij had zijn fratsen en nukken, als partners hebben wij het niet lang volgehouden, maar wel altijd contact gehouden... Maar vooral realiseer ik mij steeds vaker: wat heb ik ontzettend veel van hem geleerd.

jornmetten


RCUPPER

6 jaar geleden alweer en wat mis ik zijn bijdragen hier op het forum!

Wieldopje hier, grilletje daar..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Hans 250

Tsja, de factor tijd... :-[
Gelukkig kun je hier nog mooie posts teruglezen, daar moet ik dan toch altijd wel weer om lachen, mooi en grappig.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Earl Grey

#66
Zes jaar alweer.... Ruim 3 weken geleden kocht ik een Dyane 6-400 Mixta. Toch weer een hokje. Altijd spijt gehad van de verkoop van mijn AK400. Ik moest meteen aan McT denken; hij heeft mij ooit besmet met de Hokjesgeestdrift en ik had het erg leuk gevonden om deze nieuwe aanwinst met hem te delen.

MarcoAZU

Zes jaar alweer. Denk ook met weemoed aan hem terug. Hij was rechtdoor. Net als ik denk ik, zei de gek.
Nog steeds rijd ik zonder wieldoppen. Hij had het Ami-tje prachtig gevonden op zeker.
Ik denk nog terug aan de keer dat hij met z'n pet rond ging voor mijn organisatie, daarna flikte niemand dat meer :o

MarcoAZU

Zondag a.s. stel voor, staan wij in elk geval even stil bij zijn leven. Ik weet nu wat er op mijn T-shirt moet McTommi. Te bestellen bij mij! Zondag a.s.

MarcoAZU

Hij geniet van de Philips besteleend!

Gromsound

Van de week dacht ik ''5 jaar alweer'' maar nu zie ik dat het zelfs al 6 is. Tjonge, en echt geen dag uit mijn gedachten. Dat krijg je van 25 jaar gezamenlijke avonturen. En natuurlijk ook van de zooi in mijn pakhuis waar bijna altijd wel een gedeelde herinnering aan zit (Citroen, Philips, Solex, architectuur etc). Hoe vaak denk je niet ''wat Zou McT hier lol aan gehad hebben'' bij een nieuw project.

Ik ben abonnee van Klassiek&Techniek, Ed stuurt regelmatig een foto met verhaal in uit diens auto verleden. In het laatste nummer zag ik opeens de langverwachte advertentie: Tarsac te koop. Zonder plaatsaanduiding overigens, het postzegelfotootje is echter direct herkenbaar voor de intimi.
Ik hoop dat Ed en Aty het boek binnenkort dan ook kunnen sluiten, zal niet zijn meegevallen om 6 jaar lang tonnen verzamelspul uit te venten...

In blijvende herinnering aan mijn beste kameraad ooit, een persoonlijk record dat vermoedelijk niet meer gebroken zal worden.

Andre.
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50 en heel veel Philips AV meuk

MarcoAZU

Nu het allemaal uitraast stel ik het volgende voor: om 17.00 uur zondag a.s., morgen staan wij stil, houden wij 2 minuten stilte voor Tom.
Voor wie aanwezig wil zijn: het gemaal, "de vier Noorder Koggen", te Medemblik, Westfriesland.
Aanvang 15.00 uur. Ground control to Major Tom!

MarcoAZU

Laten we het spul rijdende houden! Vanmiddag een prachtige elektrische eend opgehaald, actie radius weinig.
Zilver kleurig! ja natuurlijk! Ik ga voor goud! En ook elektrisch rijden, voorlopig de oplossing maar uiteindelijk toch ook weer niet!
Ik heb de pindaschaaltjes van Arie vanmiddag ingeladen ROGGBIV, mevrouw Boots rijdt in een violet blauwe Picasso.
Ik heb twee witte Service wagens "gekregen".

Dirk D

Uit de Ei-mail

Laatste kans!
Deze zomer wordt de Franse autostalling/werkplaats van Tom Schulte (1965-2015) verkocht en alles moet weg.

De rijdende 2CV en Ami reizen misschien samen met onze Bedford naar NL of elders.
Maar er ligt nog een vloer vol met onderdelen, een sloop 2CV ooit uitgevoerd, chassis, schermen, nieuwe vloerplaten, een oude ribbelkap (in nieuwstaat) een mooi oud motorblok dat zeldzaam zou zijn (met bak) etc.etc.

Een maxi aanhanger met trekauto en even op en neer naar Tarsac 32400 Frankrijk (in de buurt van Pau) lijkt me de moeite. Desgewenst kan ik het wat meer specificeren en de foto's verzamelen als er belangstelling is.

Over een prijs worden we het altijd eens!

Het zou toch zonder zijn als het bij de oud-ijzerboer terecht moet komen ...

Tussen 8 en 24 juni zijn we zelf aanwezig, slapen kan ook ruimte zat! Anders eind augustus.

Met vriendelijke groet

Aty en Ed. Schulte
Burg. Van Beugenstraat 22
4904 LT Oosterhout
Tel:   0162-422315
Mob: 0653-197294
Ed. Schulte
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Gromsound

#74
7 jaar....

de bovengenoemde nieuwstaat ribbelkap kon onderstaande wel eens wezen.
origineel McT commentaar ter plekke ''handelswaar opwaarderen''
had ie speciaal een pot commandant4 voor meegenomen.

dit was namelijk in de tijd (midden jaren 90) dat de duitse entenfahrer 200 DM betaalden voor een ribbelkap tbv hun 2cv6. sloopinkoop 2 tientjes ofzo ;-)


Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50 en heel veel Philips AV meuk

Tags: