News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
52 Guests, 0 Users

DS Break

Started by MarcoAZU, December 05, 2014, 15:10:56 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

#30


Een lekker fotootje! Het zonnetje scheen heerlijk naar binnen. Morgen komt er iemand  ::) met een fototoestel en een cactus. Heb ik ook eens een raadsel wat jullie mogen oplossen  :)

MarcoAZU



Nog maar eentje dan: ook zo'n Break heeft een slinger  8)


MarcoAZU



De motor is eruit en nu begint een serieuze klus!

Geert

Quote from: MarcoAZU on April 02, 2015, 00:17:25 AM


Morgen komt er iemand  ::) met een fototoestel en een cactus. Heb ik ook eens een raadsel wat jullie mogen oplossen  :)
Ik weet het Well :

Martijn "Cactus"van Well 

Leuk topic trouwens op het "besteleendenregister " ;)
't is een kwestie van geduld........

Hans 250

Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic... ;)
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU


Valérie

Er kwam een olifant met een lange snuit ...  ;D
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MarcoAZU

Quote from: Valérie on June 07, 2015, 01:24:07 AM
Er kwam een olifant met een lange snuit ...  ;D

Ja die ken ik, maar dat ging om een verhaaltje en mijn Break is keihard, KEIHARDE WAARHEID  :D :D

Valérie

#38
QuoteQuote from: Valérie on June 07, 2015, 12:24:07 AM
Er kwam een olifant met een lange snuit ...  ;D

Ja die ken ik, maar dat ging om een verhaaltje en mijn Break is keihard, KEIHARDE WAARHEID  :D :D
Vermoed een "generatie-kloof". Die Olifant kreeg destijds altijd gelijk ...  ;)
Moet toegeven: een "BREAK" heeft geen lange snuit ... en een Olifant is niet KEIHARD ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

MarcoAZU

#39
Quote from: Valérie on June 08, 2015, 01:49:16 AM
QuoteQuote from: Valérie on June 07, 2015, 12:24:07 AM
Er kwam een olifant met een lange snuit ...  ;D

Ja die ken ik, maar dat ging om een verhaaltje en mijn Break is keihard, KEIHARDE WAARHEID  :D :D
Vermoed een "generatie-kloof". Die Olifant kreeg destijds altijd gelijk ...  ;)
Moet toegeven: een "BREAK" heeft geen lange snuit ... en een Olifant is niet KEIHARD ...

Ik wil toch WEER eigenwijs zijn, dat is een gezonde eigenschap zo leer ik mijn jongens  ;)

Ik bracht twee jaar geleden een heel leuk eendenkapje mee uit Frankrijk (Lac de Madine), dat ging gemakkelijk mee achterin de Picasso. Voor de motorkap van de Break hadden wij een Jumper nodig, ik had hem wel in de Piccaso gekregen maar dan alleen dubbel gevouwen!  :o Geen lange snuit?

Mijn Break, of ik heb het eigenlijk liever over onze Break, blijkt steeds weer een verhaal apart. Een tweede neus noemen ze dat dan. Ik ben er nu achter dat ik een Break gekocht heb met een "tweede" tweede neus, het lijkt wel een sprookje  ;D ;D

Die motorkap dubbelvouwen, dat zal ik dan ook maar laten, want ook die is maar één jaar zo geleverd en daar betaal je dus de hoofdprijs voor, als je hem al vindt!

In elk geval straks maar een verzekering op dat ding.

En of er sprake is van een generatie kloof, dat weet ik eigenlijk niet, als je nou eens naar het besteleendenweekend komt? Dan kan ik de Prins op het witte paard aanschouwen  8)

Of misschien toch een ouwe vent met een lelijke groene kikker  ;D

Ik heb begrepen dat in het kletshoekje alles mag, neem er in Godsnaam geen aanstoot aan maar beschouw het als dichterlijke vrijheid van een oude Schrijver :-*

Wees blij dat het geen olifant is die op je tenen trapt.

Hans 250

Had niet gezien dat dit in het "kletshoekje" stond. En aangezien daar "alles" mag, zou ik zeggen klets maar lekker door.
Is ze inmiddels al rijdend? ;) Of heb je teveel lopen kletsen?
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Quote from: Hans 250 on June 08, 2015, 21:08:48 PM
Is ze inmiddels al rijdend? ;) Of heb je teveel lopen kletsen?

Inmiddels is de motor compleet gereviseerd en staat die klaar om teruggeplaatst te worden. Ik ben een trouwe gast van de magazijnavonden op de DS club en daar kletsen wij wat af ;) Afgelopen zaterdag naar Borculo geweest om een nieuw dashboard ook daar was het heel gezellig en zo duurt het allemaal langer dan dat de planning was  :o
Komend weekend toeren wij ook weer naar Lac de Madine, ook heel gezellig en leuk!

Valérie

Quote... als je nou eens naar het besteleendenweekend komt? Dan kan ik de Prins op het witte paard aanschouwen  8)
Of misschien toch een ouwe vent met een lelijke groene kikker  ;D
Indien je kans ziet hier http://www.tjoosten.nl/wp/zob/ naartoe af te reizen kun je die "ouwe vent etc." live ontmoeten en misschien óók nog genieten van de muziek die hij maakt ... (Op deze (vrijdag-)avond treedt de band "Piskefløde" op met covers uit de voorbije decennia ...) Weliswaar geen "BEM" maar wèl een absoluut puur Citroën-oldtimer happening ...  :)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

michelidds

Beste Marco, ben een tijd lang niet hier geweest. Daarom eerder geen reactie van mij.
Ik heb ook een DS Break, voor mij is dat de auto waar ik de meeste binding mee heb.
Ik beheer ook het archief van de ID/DS club en heb o.a. over de Break lezingen gegeven binnen de club. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag. De eerder genoemde lijst met Break-types klopt, al mist daarin het Break-type Commerciale, met klapbank achter maar zonder klapstoeltjes in de koffer alleen een afdekplaat, bodemplaat als de Break. Familiale heeft inderdaad een andere bodemplaat. Verder zijn Breaks er in twee uitvoeringen Luxe (= simpel) en Confort. Kan de achterbank van het type Break als klapbank uitgevoerd zijn, maar ook als vaste bank, net als in een Berline. En bestaan er uitvoeringen met een voorbank i.p.v. 2 stoelen. Een break is qua chassisnummer, bekleding en laksoorten altijd een ID, maar qua techniek een DS (remchampignon, sterkere motoren, etc.).
Dit forum is inderdaad prettiger en beter dan andere fora. Binnen de club proberen we de kwaliteit van de technische ondersteuning te verbeteren. Aan onzin of foutieve verhalen heeft niemand wat. Het kost echter tijd en aandacht om zaken foutloos te maken, maar je kunt met vragen ook altijd terecht bij de Technische Commissie van de club.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

MarcoAZU

#44
Quote from: michelidds on August 29, 2015, 23:05:42 PM

Ik heb ook een DS Break, voor mij is dat de auto waar ik de meeste binding mee heb.
Ik beheer ook het archief van de ID/DS club en heb o.a. over de Break lezingen gegeven binnen de club. De eerder genoemde lijst met Break-types klopt, al mist daarin het Break-type Commerciale, met klapbank achter maar zonder klapstoeltjes in de koffer alleen een afdekplaat, bodemplaat als de Break.
Dit forum is inderdaad prettiger en beter dan andere fora. Binnen de club proberen we de kwaliteit van de technische ondersteuning te verbeteren. Aan onzin of foutieve verhalen heeft niemand wat. Het kost echter tijd en aandacht om zaken foutloos te maken, maar je kunt met vragen ook altijd terecht bij de Technische Commissie van de club.

Dag Michel! Dat is leuk, ik wist uiteraard niet dat jij ook een Break hebt. Welk bouwjaar? Welk type? Rijdend?

Mocht je nog eens een lezing geven dan kom ik graag luisteren en kijken!

Ik weet zo even niet welke lijst je bedoelt!

Mijn Break is van het type ambulance, het originele bankstel ontbreekt maar dat komt nog wel. Ook mis ik de plaat in de laadruimte daar zit nu een gastank. Gas gaat er waarschijnlijk uit.

Van de club krijg ik heel veel technische ondersteuning. Zo komt A-J B (ik zet zijn naam maar niet voluit op het forum) mij binnenkort zelfs helpen om de motor terug te plaatsen.



Hierboven een plaatje van de Break samen met de andere besteller! Gisteren de Break en AZU geruild van plek in de schuur, daarna heerlijk even wat kilometertjes gemaakt  8)

Tags: