News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
74 Guests, 0 Users

DS Break

Started by MarcoAZU, December 05, 2014, 15:10:56 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

DS Break20 Confort Blue Delta, geproduceerd oktober 1974, juli 1975 op kenteken. Een na hoogst bekende chassisnummer. Jongst bekende rijdende Break.
Sinds oktober 1991 in ons bezit. In 2014 voor de tweede keer plaatwerk restauratie (vorige in 1994). Veel vakantiereizen mee gemaakt, natuurlijk naar Frankrijk en Italië, maar ook naar Istanboel.
Gekocht van A-J B... Als je zijn hulp hebt, zit je goed. Hij weet nog veel meer dan ik.
Met de lijst bedoelde ik de Break-typen lijst die eerder in dit draadje staat.
Break-lezingen zijn al van 15 jaar geleden. Ik geen nu lezingen over verleden en toekomst, naar aanleiding van 60 jaar DS. Dinsdag 1/9 in Stompetoren en 8/9 in Soest. Later dit jaar in regio's Zwolle en Twente.
Succes met opbouwen en veel plezier met je DS-bestel...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

MarcoAZU

Stompetoren, dat klinkt heel dichtbij voor mij! Is dat vrij toegankelijk? Kun je mij snel wat meer laten weten?

BTW ik weet nog niet welke lijst je bedoelt  ::)

Ik kan mij niet herinneren dat er een lijst in dit draadje staat, of mis ik iets?

michelidds

Ik bedoelde deze lijst (in aangepaste vorm) met de vier types van de Break.
Waarbij ik me vergist heb, de Commerciale stond er al bij:

  • Break (Luxe of Confort) = Voorstoelen, vaste of inklapbare achterbank en twee strapontins (inklapbare stoeltjes) dwars geplaatst in de kofferbak.
  • Commerciale (Luxe) = Voorbank of voorstoelen, inklapbare achterbank en afdekplaat in de kofferbak.
  • Ambulance (Confort) = Voorbank of voorstoelen, deels inklapbare achterbank in 3/5-2/5 en (meestal) afdekplaat achterin (soms twee strapontins). Ambulance uitrusting met brancard, zuurstof, zwaailicht, etc. als extra.
  • Familiale (Luxe of Confort) = Voorstoelen of voorbank, rij van drie strapontins en vaste achterbank en benzinetank tussen de achterwielen, afwijkende bodemgroep.
Bijeenkomst Stompetoren (vlak bij Alkmaar) van Regio Noord-Holland is vrij toegankelijk voor leden van de ID/DS club (en introducees). Zie de website. Als jij onderdelen koopt bij het Magazijn ben je vast lid...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: